شايد اسمي كه براي مطلبم انتخاب كردم كمي بزرگ نمايي به نظر برسد ، اما كلمه ي بهتري براي توصيف رئال مادريد حال حاضر پيدا نكردم …

بازي يكشنبه به شدت مرا به ياد بازي هاي اول كارلو آنجلوتي مي انداخت ، بيشترين چيزي كه از آن تيم به چشم مي خورد عدم تعادل و سراسيمگي بازيكنان بود .
بازيكناني كه بعد از ٣ سال كار كردن زير نظر مربي اي كه متد هاي كاري اش با آنجلوتي زمين تا آسمان فرق داشت .
در آن زمان سيستم تيم پس از ٣ سال بازي در قالب ٤-٢-٣-١ به ٤-٣-٣ اي تبديل شده بود كه دستورات كاملا متفاوتي داشت …
-در دفاع ، وظيفه ي مدافعان كناري در حمله به مراتب بيشتر از قبل شده بود و در قلب دفاع وظيفه ي مدافعان بسيار سنگين تر از قبل به نظر مي رسيد.
-در وسط زمين به علت استفاده كردن از سيستمي كه ٣ بازيكن به جاي ٥ بازيكن ٤-(٢-٣)-١ در خود جايي ميداد ، ترافيك بسيار كم شده بود و كار هافبك ها خيلي دشوار تر .
در تيم كارلو وظيفه ي هافبك ها بيشتر بازيسازي و حفظ توپ بود تا دفاع ، تخريب و انتقال سري از دفاع به حمله و برعكس .
– و اما ٣ نفر جلو كه وظيفه ي دفاعي شان به نسبت زمان مورينيو به شدت پايين آمده بود و تمركز بيشتري روي پياده كردن تاكتيك هاي مختلف مربي براي گلزني داشتند .
به نظر مي رسيد كه بزرگ ترين مشكل كارلو پيدا نكردن زوج براي آلونسويي بود كه تقريبا فيكس بودنش مشخص شده بود ، سردرگمي زماني بيش از قبل به چشم مي خورد كه در ال كلاسيكو راموس در خط هافبك به كار گرفته شد .
نكته ي بعدي اين بود كه زوج سه ساله ي ژابي يعني خديرا ديگر جايي در تركيب نداشت و اوزيل هم فروخته شده بود .ديماريا اي كه در پست پيستون راست به كار گرفته مي شد به سمت چپ زمين انتقال يافت و در خط هافبك به خدمت گرفته شد …
.
اما يك بررسي كنيم از چالش ها و تغييرات حال حاضر تركيب رئال براي بازيكنان .
مخاطب من از به كار بردن كلمه ي سردرگم بازيكنان است .
اما به چه دليل ؟!
اولين تغيير درون دروازه رخ داد ، پس از سالها وظيفه ي حفاظت از چارچوب رئال به عهده ي كساني افتاده است كه بعيد به نظر مي رسد كه همچين تواناييِ سختي را داشته باشند و اميدوارم با خريدن داويد دخيا اين مشكل هر چه زودتر حل شود .
به نظر مي رسد سمت راست دفاع براي ١ دهه بيمه شده است و ٢ بازيكن فيكس حال حاضر تيم هاي ملي برزيل و اسپانيا در رئال حضور دارند .
مدافعان وسط رئال كه  از تلفيق تجربه ي راموس و په په با جواني واران و ناچو تشكيل شده است همه قرار داد هاي بلند مدتي امضاء كردند و خيال هواداران را راحت .
اما تنها پاشنه آشيل تركيب در سمت چپ دفاع به نظر مي رسد ، جايي كه مارسلو كاملا بي جايگزين است و بايد قبول كرد كه آربلوا ضعيف ترين بازيكن تركيب  گزينه ي مناسبي براي بازي در پست غير تخصصيش نيست .
خط هافبك :
رافا بنيتز سيستمي را استفاده مي كند كه در آن هافك ها در دو خط  عرضي سف آرايي مي كنند .
براي خط ٢ نفره به نظر مي رسد كه ( كروس و مودريچ ) نفرات اصلي هستند و امسال بر عكس فصل گذشته كه به خاطر نداشتن جانشين براي بازيكنان اصلي جام ها يكي پس از ديگري از دست رفتند ، به نظر ميرسد كه كاسميرو به خوبي توانايي كمك رساندن و تقويت اين خط را دارد .
شلوغ ترين و ابهام بر انگيز ترين قسمت زمين در رئال مادريد رافا بنيتز خط ٣ نفره ي هافبك هاي پشت مهاجم است !!!
در سمت چپ كه رونالدو مانند هميشه بي جايگزين خواهد بود .
اما ترديد اصلي در پست هاي پلي ميكر و وينگر راست است ، در اين پست ( بيل – خامس – ايسكو – كواچيچ – وازكوئز ) كانديداي بازي كردن هستند ، ولي به نظر ميرسد كه شانس بيل و خامس براي فيكس شدن از بقيه بيشتر است ، گرچه بقيه كساني نيستند كه بشود به ديد ذخيره به آنها نگاه كرد …
رئال مادريد امسال با يك مهاجم بازي مي كند و به نظر بنزما جلو تر از خسه به بازي گرفته مي شود …
اما چيزي كه در بازي خيخون به چشم هيچ مقايرتي با اين همه برنامه ريزي و نظمي كه بنيتز به آن اعتقاد دارد نداشت .
در آن شب خسه كاملا بي فروغ بود – كريستيانو بيش از حد جا به جا مي شد – بيل بيش از آنچه بايد متمايل به چپ بازي مي كرد و سرعت در بازيسازي او ديده نمي شد – به نظر مي رسيد كه ايسكو با پست جديدش راحت نيست – خامس كاملا سر در گم و كند بود و كواچيچ هنوز اعتماد به نفس لازم را بدست نياورده بود و همه ي توپ ها را به سرعت پَس مي فرستاد …
اما نظر شخصي من اين است كه رافا كاملا مطمئن و با برنامه جلو مي رود و كم كم آرامش و هماهنگي را به تيم اضافه مي كند و  تيم را از اين حالت بد گنگي خارج خواهد ساخت .
با اضافه شدن بنزما و آمدگي كامل خامس كم كم تيم به يك تركيب اصلي مي رسد و با داشتن يك نيمكت قدرتمند رئال مادريد بيش از پيش خطرناك خواهد بود .
به اميد سربلندي بيش از پيش رئال مادريد  …
يا علي (مدد)
مهدي ايلخاني پور