روز گذشته خبرگزاری فارس مقاله ای توهین آمیز علیه فوق ستاره ی فوتبال جهان، کریستیانو رونالدو منتشر کرد که در آن با وارونه نشان دادن حقایق سعی کرد چهره ی رونالدو را خدشه دار کند. در این مقاله که به دروغ عنوان شده از وبسایت بلیچر است (بدون این که نام نویسنده ی آن گفته شود) ده دلیل بی پایه و اساس مبنی بر عدم محبوبیت رونالدو آورده شده و جالب آن که نویسنده ی این مقاله ی ساده لوحانه اظهار داشته حتی خود پرتغالی ها هم می دانند که هم وطنشان بازیکنی محبوب نیست. در حالی که همه می دانیم رونالدو محبوب ترین ورزشکار جهان است و تعداد دنبال کننده های او در شبکه های اجتماعی گواه این مدعاست. در جواب این مقاله ی سراسر دروغ و سیاه نمایی، ده دلیل محبوبیت رونالدو در سراسر جهان را بررسی می کنیم. ( البته برای محبوبیت رونالدو می توان ده ها دلیل آورد ولی در این جا به همان ده دلیلی اشاره می کنیم که فارس نیوز سعی در وارونه جلوه دادن آن ها داشته است).

* برای مشاهده ی این مقاله ی سراسر توهین می توانید اینجا کلیک کنید.

1

1. یک دهه حضور در جمع بهترین های دنیا

رونالدو پس از جام جهانی 2006 همواره یکی از بهترین های جهان بوده است. در فصل 07-2006 بهترین بازیکن لیگ جزیره لقب گرفت و یک سال بعد با شایستگی تمام توپ طلا را از آن خود کرد. خیلی ها معتقد بودند او پس از پیوستن به رئال مادرید مانند خیلی از ستاره های دیگر ناکام می ماند و نمی تواند درخشش گذشته ی خود را تکرار کند. اما او به یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ رئال مادرید تبدیل شد و با حضور خود لالیگا را به اوج جذابیت رساند.

در حالی که مسی بارها سعی کرده خود را نسبت به رونالدو بی تفاوت نشان دهد و رقابت با رونالدو را هیچ انگارد، اما در عمل همواره در فکر پیشی گرفتن از رونالدو بوده است. برای مثال، رونالدو در دومین فصل حضورش در رئال مادرید یعنی فصل 11-2010 با به ثمر رساندن 40 گل رکورد گل زده در یک فصل لالیگا را شکست. یک سال پس از آن، مسی که سنگینی سایه ی رونالدو را بر خود حس می کرد برای شکستن این رکورد به آب و آتش زد. در هفته های پایانی فصل 12-2011 در حالی که مسی با رونالدو در تعداد گل زده رقابت بسیار نزدیکی داشت، در دو بازی چهار پنالتی مشکوک برای بارسلونا گرفته شد و به این ترتیب مسی به هر نحوی که بود با زدن 50 گل، این رکورد را از رونالدو گرفت تا کمی برایش مایه ی تسکین باشد.

FIFA Ballon d'Or awards

2. ایستادن در برابر بی عدالتی های فیفا

فارس نیوز در اظهار نظری مضحک عنوان کرده که کسب زیاد عناوین مرد سال فوتبال اروپا توسط رونالدو در شرایطی که بازیکنانی مانند اینیستا و ژاوی در این خصوص به حق خود نرسیده اند یکی از دلایلی است که رونالدو مورد نفرت خیلی ها می باشد.

اولا، این نشان از اوج بی سوادی فوتبالی نویسنده یا نویسندگان این مقاله است که هنوز فرق مرد سال فوتبال جهان و مرد سال فوتبال اروپا را نمی دانند. رونالدو تنها یک بار در سال گذشته با شایستگی تمام عنوان مرد سال فوتبال اروپا را به دست آورده است. منظور از نویسندگان کم سواد این مقاله عنوان مرد سال فوتبال جهان بوده است اما باید به عرض این نویسندگان محترم (!) برسانیم کسی که حق امثال اینیستا و ژاوی را خورده است هم تیمی عزیز دردانه ی آن ها مسی بوده است. مسی در سال 2010 و در میان شگفتی همه برنده ی توپ طلا شد در حالی که همه این جایزه را حق اسنایدر و یا ژاوی می دانستند. در سال 2012 نیز در حالی که اینیستا مرد سال فوتبال اروپا انتخاب شده بود و هم او و هم رونالدو نسبت به مسی برای دریافت توپ طلا شایسته تر بودند باز هم این جایزه به سوگلی بلاتر و پلاتینی رسید.

در این بین، رونالدو بود که زیر بار این بی عدالتی ها کم نیاورد و توانست با شایستگی و اقتدار تمام دو سال پیاپی برنده ی توپ طلا شود. تسلیم نشدن و تلاش های تحسین برانگیز او یکی از دلایل محبوبیت بی اندازه ی این فوق ستاره در سراسر جهان است.

3

3. غیر قابل مهار بودن

رونالدو با حرکات زیبا و غیرقابل مهار خود همواره کار را برای مدافعان حریف سخت می کند تا جایی که آن ها راهی به جز خطا کردن را پیش پای خود نمی بینند.

بازی چشم نواز رونالدو هم در تیم سابقش منچستر یونایتد و هم در رئال مادرید خیلی ها را در سرتاسر جهان عاشق فوتبال کرده است.

متاسفانه جوسازی های رسانه ای در سراسر دنیا علیه رونالدو بر روی عملکرد داوران هم تاثیر گذاشته و بر خلاف آن چه که فارس نیوز ادعا کرده است، داوران نه تنها به اشتباه به روی رونالدو اعلام پنالتی نمی کنند بلکه در خطاهای کاملا واضح بر روی او در محوطه ی جریمه نیز پنالتی نمی گیرند. نمونه ی آن بازی برگشت فصل گذشته در برابر رایو وایکانو که داور نه تنها پنالتی واضح را بر روی رونالدو اعلام نکرد بلکه به او به دلیل تمارض کارت زرد هم نشان داد که البته کارت زرد با فرجام خواهی رئال مادرید بخشیده شد. در بازی ابتدایی این فصل در برابر گیخون هم شاهد بودیم که داور پنالتی کاملا مشخص را بر روی رونالدو اعلام نکرد.

4

4. شرایط ظاهری

خنده دار است که نویسندگان مقاله ی کذایی مذکور ادعا کرده اند که بعضی ها به دلیل ظاهر و پوشش نامناسب رونالدو از او نفرت دارند، در حالی که اگر قرار باشد رابطه ای بین وضع ظاهری رونالدو و احساس مردم نسبت به او وجود داشته باشد مسلما آن ها رونالدو را به دلیل آراستگی ظاهری و خوش پوش بودن تحسین می کنند.

در ضمن احتمالا در جریان هستید که اخیرا پوشش نامناسب پسر خوب بلاتر در سفر به گابن چه حرف و حدیث هایی را که در پی نداشت. به عنوان نمونه می توانید به سخنان دکتر صدر در برنامه ی آن سوی نیمکت مراجعه کنید که گفتند مسی به گونه ای لباس پوشیده بود که گویا به باغ وحش رفته است:

برای دریافت ویدیوی مربوط به سخنان دکتر صدر اینجا کلیک کنید.

5

5. خانواده دوست بودن

رابطه ی خوب رونالدو با خانواده اش بسیار قابل تحسین است و می تواند الگوی بسیاری از مردم باشد. به عنوان مثال احترام و محبتی که او نسبت به مادرش دارد کاملا مشهود است و او بارها در مصاحبه های خود قدردان زحمات مادرش بوده است. فعالیت های اخیر رونالدو در شبکه های اجتماعی به خوبی گواه این مدعاست که او تا چه اندازه به خانواده ی خود وابسته است و از بودن در کنار آن ها لذت می برد.

در مقاله ی فارس نیوز عنوان شده که او به نامزدش بی وفایی کرده است و این یکی از دلایلی است که او مورد تنفر واقع می شود. به نظر شما منطقی است که کسی به خاطر این که رونالدو از نامزدش جدا شده از او متنفر شود؟!!

6

6. مهارت در زدن ضربات پنالتی

فارس نیوز پنالتی های رونالدو را دلیلی برای نفرت فوتبال دوستان می داند. این موضوع درست است اما باید به گونه ای دیگر بیان شود: مهارت رونالدو در زدن ضربات پنالتی هواداران بارسا (نه همه ی فوتبال دوستان) را خشمگین کرده، زیرا فوق ستاره ی محبوب آن ها که از سیاره ای دیگر تشریف آورده بیش از یک پنجم پنالتی هایش را خراب کرده است.

7

7. تلاش بی وقفه و تحسین برانگیز رونالدو برای بهترین شدن

رونالدو که کودکی خود را در فقر و سختی گذراند، با تلاش بی وقفه و تحسین برانگیز خود توانست به یکی از بزرگان فوتبال جهان تبدیل شود و نام خود را در تاریخ ثبت نماید. پشتکار و اراده ی قوی او الگوی بسیاری از کودکان و نوجوانانی است که رویاهای بزرگی را در سر می پرورانند.

8

8. حضور در پرطرفدارترین تیم های جهان

مشخص نیست که نویسندگان فارس نیوز مخاطبان خود را چه فرض کرده اند که مدعی شده اند که منچستر یونایتد و رئال مادرید تیم هایی منفور در بین فوتبال دوستان هستند. نویسندگان باهوش مقاله ی مذکور عنوان کرده اند که حضور رونالدو در تیم های منچستریونایتد و رئال مادرید که محبوبیت زیادی ندارند باعث نفرت فوتبال دوستان از او شده است.

جالب است بدانید که رئال مادرید و منچستریونایتد هر دو در جمع سه باشگاه پرطرفدار دنیا هستند.

9

9. رونالدو فوتبالیستی که می درخشد

استثنائا این قسمت از مقاله ی فارس نیوز حقیقت دارد. درخشش بی نظیر رونالدو در دنیای فوتبال اصلی ترین دلیل تنفر عده ای از اوست. همان ها که چشم ندارند موفقیت اعجوبه ی پرتغالی را ببینند. اما به غیر از آن عده ی حسودی که پیروزی های رونالدو مانند خاری در چشمشان است، سایر فوتبال دوستان همواره او را تحسین می کنند و وی را یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال می دانند.

در واقع بهتر است این گونه بگوییم: درخشش این فوق ستاره در مستطیل سبز دلیل اصلی محبوبیت او در بین اهالی فوتبال است.

10

10. انجام کارهای انسان دوستانه

رونالدو که اخیرا به عنوان انسان دوست ترین ورزشکار دنیا شناخته شد، همواره در کارهای خیریه پیشتاز بوده است و همین موضوع باعث شده که محبوبیت او در بین مردم دو چندان شود.

خبرگزاری مذکور که به حقوق بالای رونالدو به عنوان دلیلی برای عدم محبوبیتش استناد کرده این نکته را فراموش کرده است که نور چشم بلاتر نیز به اندازه ی رونالدو دستمزد می گیرد اما در رده بندی ورزشکارهای انسان دوست خبری از او نیست. چندی پیش هم که موضوع درآمد ایشان از سفر به گابن که مردم فقیر زیادی دارد جنجال زیادی را به راه انداخته بود (راست و دروغش با خداست!).

در آخر باید بگوییم شرم آور است که خبرگزاری ای که مخاطبان آن را همه ی مردم و طرفداران همه ی تیم ها تشکیل می دهند چنین مطالب مغرضانه ای را در خصوص یکی از بهترین های جهان منتشر کرده است.