مرجع خبری رئال مادرید : در افسانه ها برج بابل جایی بود که در آن مردمی با 7000 زبان مختلف در آن زندگی می کردند. حالا به نظر می رسد که رئال هم چنین شرایطی دارد و جهانی شده است.

رئال شنبه گذشته در حالی مقابل بتیس بازی کرد که 9 ملیت مختلف در بازی حضور داشتند تا یک اتفاق بی سابقه در تاریخ باشگاه رخ بدهد.

در فصل 97-96 ، رئال مادرید با کاپلو تیمی را داشت که هر از گاهی هشت ملیت مختلف در ترکیب اصلی خود داشت. در آن سال لالیگا 22 تیمی بود و رئال قهرمان شد. بودو ایلگنر آلمانی ، پانوچی ایتالیایی ، روبرتو کارلوس برزیلی ، کلارنس سیلدورف هلندی ، ردوندوی آرژآنتینی ، داور شوکر کروات و پدخا میاتوویچ مونته نگرویی در آن تیم بودند. آلکورتا ، هیرو، ویکتور یا رائول از اسپانیا آن تیم را تکمیل می کردند.

حالا پس از بیست سال چنین شرایطی ر می دهد. در بازی مقابل بتیس فقط دنیلو و مارسلو یا واران و بنزما هموطن بودند و بقیه بازیکنان ملیتی متفاوت داشتند. کاسیا ، کارواخال ، ناچو ، آربلوا ، خسه ، ایسکو و لوکاس وازکز از اسپانیا روی نیمکت بودند.

تا کنون 36 ملیت مختلف در تاریخ رئال بازی کرده اند. آرژآنتین با 28 ، برزیل با 23 و آلمان با 13 نماینده رکورد دار هستند. کوبا ، مالی یا نروژ نیز هر کدام یک نماینده داشته اند. دنیس چریشف روس هنوز در تیم اصلی بازی نکرده است که این عدد می تواند به 37 برسد.