بامداد یکشنبه رافا بنیتز با شادابی در کنفرانس خبری بعد از بازی حاضر شد. با وجود آن که از نیمه شب گذشته بود اما او سرحال و پر انرژی بود و در حالی که لبخند به لب داشت گفت:

” من از عملکرد تیمم راضی هستم، به شما گفته بودم که گل زنی تیم به زودی شروع می شود.”

هر چند که او ایمان داشت که روزهای خوب تیمش به زودی آغاز می شود اما خیلی ها همانند او فکر نمی کردند.

طبق گزارش مارکا، یک روز قبل از بازی در برابر بتیس، بنیتز به داستانی قدیمی اشاره کرد تا به طور غیر مستقیم کسانی را که شروع ناامیدکننده ی رئال و چینش تیم در بازی اول لالیگا را مورد انتقاد قرار می دادند به سکوت وادارد. او به داستان آسیابان و پسر و الاغش اشاره کرد:

“آسیابان و پسرش در کنار الاغشان راه می رفتند، مردی رسید و گفت: چرا وقتی الاغ دارید پیاده راه می روید؟ آسیابان فکر کرد که آن مرد راست می گوید. به همین خاطر سوار الاغ شد. مرد دیگری که از آن جا می گذشت گفت: چگونه این پدر سوار بر الاغ شده در حالی که پسر بیچاره اش پیاده است؟ پدر پیاده شد تا پسرش سوار شود. اما مرد دیگری از آن جا گذشت و گفت: چگونه یک پسر جوان به خود اجازه می دهد سوار بر الاغ شود در حالی که پدرش پیاده است؟”

بنیتز با تعریف کردن این داستان شیوه ای عجیب را برای رساندن منظور خود انتخاب کرد. اما منظور او کاملا واضح بود: شما نمی توانید همه را راضی کنید. 24 ساعت بعد از آن مصاحبه، دیگر بنیتز مجبور نبود به سوالات منتقدان پاسخ دهد زیرا عملکرد تیمش به اندازه کافی راضی کننده بود.

FBL-ESP-LIGA-REALMADRID-BETIS

در بازی در برابر بتیس در برنابئو، رئال بعد از گذشت 94 ثانیه از حریف خود یک گل پیش افتاد. قبل از پایان نیمه اول، اختلاف به دو گل رسید، لحظاتی پس از شروع نیمه دوم اختلاف سه گل شد، چند دقیقه بعد این اختلاف چهار گل و در پایان نیز پنج گل شد. بعد از گذشت دو بازی، تیم بنیتز که بسیاری آن را دفاعی می خواندند همراه با دو تیم دیگر بیشترین گل را در لالیگا زده است.

جالب این که چهار گل از پنج گل رئال در برابر بتیس توسط خامس رودریگز و بیل به ثمر رسید، دو بازیکنی که در طول هفته کانون اصلی توجه بودند. خامس در برابر گیخون از ابتدا در ترکیب قرار نگرفت. بیل از ابتدا در ترکیب بود اما هنگامی که در فضاهای تنگ قرار می گرفت فروغ چندانی نداشت. بازی در برابر گیخون بهانه ی محکمی به دست مخالفان بنیتز داد تا به او حمله کنند.

اما در بازی با بتیس اوضاع بهتر بود. ترکیب رئال در این بازی بهترین ترکیب ممکن بود، خامس از ابتدا در ترکیب قرار گرفت و دو دقیقه کافی بود تا با سانتر زیبایی که برای بیل کرد بازگشت خود به ترکیب اصلی را اعلام کند. بنیتز در کنفرانس بعد از بازی گفت: “مهم ترین نکات مثبت بازی را می توان در پنج دقیقه ی ابتدایی خلاصه کرد: قدرت، جنگندگی، جاه طلبی.”

2

حدود نیم ساعت پس از گل اول، خامس برای زدن ضربه ی آزاد از زاویه ای تند نسبت به دروازه در سمت راست محوطه ی جریمه پشت توپ ایستاد. پیش از زدن ضربه ی او، راب پالمر کارشناس اسکای اسپورتز گفت:” خامس برای این که از نزدیک ترین راه ممکن توپ را وارد دروازه کند فضای بسیار کمی دارد.”  اما او دورترین راه را انتخاب کرد و دروازه را فرو ریخت.

در ابتدای نیمه ی دوم، این بیل بود که در نقش یک سازنده ظاهر شد و پاس گل سوم را به کریم بنزما داد. چند دقیقه بعد، خامس نمایش مهارت های فردی خود را تکمیل کرد و پاس نصفه و نیمه ی تونی کروس را برای خود بلند کرد و با ضربه ای برگردان بار دیگر آنتونیو آدان را تسلیم خود کرد.

چهار دقیقه قبل از پایان بازی، بیل نیز بازی خوب خود را تکمیل کرد و با ضربه ای مهلک از همان ضربه های مخصوص به خودش، از فاصله ی 28 متری بار دیگر دروازه ی آدان را باز کرد.

تابلوی نتایج، نتیجه ی 5-0 را نشان می داد، تنها شگفتی ای که وجود داشت نبودن یک نام بزرگ در بین گل زنان بود: کریستیانو رونالدو.

این بدین معنی نبود که برنده ی توپ طلا عملکرد ضعیفی داشت. نه، هرگز. در طول 93 دقیقه، او شش شوت به سمت دروازه داشت، بیش از هر بازیکن دیگری در زمین که پنج تای آن در چارچوب بود. وقتی او سعی می کرد آدان را با ضربه ای بلند تسلیم کند، این دروازه بان محکم می ایستاد و با دست توپ را دور می کرد. وقتی سعی می کرد با ضربه ای زمینی او را تسلیم کند، می نشست و با پا توپ را می گرفت. گاهی اوقات هم که می خواست با سرعت به سمت دروازه حرکت کند، فرانسیسکو مولینرو و جرمن پزلا او را به زمین می انداختند.

3

اما نکته ی قابل توجه در بازی، تاثیرگذاری بیل و خامس بود. درست است که بتیس افتضاح بازی کرد، اما موضوع چیز دیگری است. بازیکن کلمبیایی از سمت راست و بازیکن ولزی از وسط حرکت می کردند و هر دو در حملات سریع رئال موثر بودند.

در نهایت، آنچه که از بیل و خامس در بازی شنبه شب دیدیم همانند چیزی بود که همیشه از رونالدو می دیدیم. این دو بازیکن بیست و چند ساله به گونه ای بازی می کردند که گویا ستاره های تیم هستند. خامس بازی را آن طور که دوست داشت اداره کرد. بیل بهترین زمان را برای استفاده از قدرتش انتخاب کرد.

و این یک نگاه گذرا به آینده بود.

حالا که مرد پرتغالی به 31 سالگی خود نزدیک شده، به نظر می رسد که خامس از هر نظر یک جانشین برای اوست. خامس با مهارت بالای خود و برچسب کهکشانی بودن همه ی ویژگی های لازم برای جانشینی رونالدو را دارد. مرد کلمبیایی نمایانگر رئال مادرید مدرن است. او فوق ستاره ی باشگاه است که در آینده ای نزدیک  چهره ی اول تیم خواهد شد.

اما بیل برای این که در چنین آینده ای حضور داشته باشد به یک فصل خیلی خوب در پایتخت اسپانیا نیاز دارد. فصلی که در آن احساس مردم نسبت به خود را تغییر دهد. در حالی که خامس خیلی زود در رئال به موفقیت رسید و جای خود را تثبیت کرد، اما بیل هنوز محبوب همه ی طرفداران رئال نیست و او نیز همانند بنیتز مخالفانی دارد. آن ها می گویند بیل با استعداد است اما نقص های زیادی دارد. سرعت دارد اما مهارت ندارد. بیل باید چنین طرز فکر هایی را تغییر دهد و می تواند این کار را انجام دهد. بنیتز و پرز متعهد شده اند که برای این کار به او کمک کنند و به همین منظور به او نقشی را دادند که می خواست.

هنوز در روزهای ابتدایی فصل هستیم اما عزم و اراده ی بیل نویدبخش است. اکنون مشخص است که او به دنبال چه چیزی است. اما آینده ی درخشان خامس در رئال تثبیت شده است و به زودی فرا می رسد.

در رئال مادرید، آینده ای که شاید فقط یکی دو سال تا آمدن آن باقی مانده بسیار شبیه به چیزی خواهد بود که در بازی شنبه دیدیم.

تیم کالینز