مرجع خبری رئال مادرید: منچستریونایتد در بیانیه ای به ادعای رئال مادرید در مورد تعلل این باشگاه در انتقال ده خیا واکنش نشان داد و گفت که رئال تا ساعت 23:55 مدارک لازم را در اختیارشان قرار نداده است.
در بیانیه یونایتد آمده است:
“منچستر یونایتد در پی بیانیه باشگاه رئال مادرید در مورد تلاش این باشگاه برای خرید ده خیا و فروش ناواس خود را موظف می داند تا پیام زیر را اعلام کند :
منچستریونایتد به دنبال تماس با رئال مادرید برای فروش ده خیا نبود. داوید بازیکنی کلیدی در تیم ماست و تمایلی به فروش وی نداشته ایم. رئال مادرید تا دیروز هیچ پیشنهاد کتبنی نداده بود.
اوایل صبح دیروز رئال مادرید اولین پیشنهاد خود را برای خرید داوید به ما داد.  دو باشگاه به توافق نهایی رسیدند و قرار شد که ناواس هم به اولدترافورد بیاید. این توافقات به هم وابسته بودند.
در آخرین ساعات این پروسه و در حالی که ناواس درون تمرین رئال مادرید بود ، باشگاه رئال اسناد مربوط به داوید ، ناواس و رئال را تحت کنترل داشت. منچستریونایتد فقط کنترل اسناد مربوط به خود را در اختیار داشت.
منچستریونایتد اسناد انتقال هر دو بازیکن را در ساعت 20:42 به وقت انگلیس (21:42 به وقت اسپانیا)به رئال مادرید فرستاد / اسناد داوید در ساعت 22:32 به وقت انگلیس از جانب رئال بدون امضا به منچستر برگردانده شد.
در ساعت 22:40 به وقت انگلیس ، بیست دقیقه پیش از اتمام پنجره نقل و انتقالات در اسناد رسیده به یونایتد تغییراتی ایجاد شد که این معامله را در خطر قرار داد.
بالاخره در ساعت 22:55 به وقت انگلیس اسناد لازم برای جدایی ده خیا از جانب رئال به دست منچستر رسیدند. در این لحظه رئال مادرید اسناد مربوط به ناواس را نفرستاده بود.
در ساعت 22:58 به وقت انگلیس ، منچستریونایتد اسناد خود را به دست سازمان لیگ اسپانیا رساند و همه چیز بر اساس زمان درست پیش رفت.
از نظر ما دلایل شکست خوردن انتقال این بود :
1- رئال مادرید به موقع اسناد خرید داوید را به دست سازمان لیگ نرساند (منچستر رساند)
2- رئال مادرید اسناد مربوط به انتقال داوید را به موقه به سازمان لیگ اسپانیا نرساند و 28 دقیقه دیرتر رساند.
اتحادیه فوتبال انگلیس می تواند تائید کند که رئا اسناد را به موقع رسانده و حتی به رئال پیشنهاد داد تا در مورد شکایت به فیفا از این تیم حمایت می کند. ما پیشنهاد کمک دادیم چرا که اسناد رسمی مان نشان می دهد که مدارک را به موفع رساندیم اما رئال با این قضیه مخالفت کرد.
منچستر رفتار مناسبی در رابطه با این انتقال نداشت. باشگاه خوشحال است که بازیکنی که در دو سال اخیر بهترین بازیکن فصل از نظر هواداران شده در تیم می ماند.