مرجع خبری رئال مادرید: مارکو آسنسیو که به صورت قرضی از رئال به اسپانیول ملحق شده بود در مصاحبه با مارکا در مورد شرایطش در تیم جدیدش صحبت کرد.
وی گفت :” پس از یورو تمریناتم را با رئال ، تیم جدیدم آغاز کردم. شرایط متفاوتی بود. همه چیز جدیدی بود اما به خوبی هماهنگ شدم. اولین بازیهایم  را در رئال داشتم و حس خوبی داشتم. این یک تغییر بزرگ بود اما خیلی سریع توانستم عادت کنم. سعی کردم که به چیزی جز فوتبال فکر نکنم.”
وی در این باره که چه شد که به اسپانیول رفت هم توضیح داد :” این به وکیلم مربوط بود. من فقط روی رئال و بازی کردن در ان جا تمرکز داشتم. سعی کردم که با اطرافیانم صحبت کنم و از آنها مشورت بگیرم. در نهایت اسپانیول را انتخاب کردیم. به نظرم  باشگها خوبی است تا بتوانم رشد کنم. با کیکو کاسیا و لوکاس وازکز صحبت کردم و از من تعریف کردند. این باشگاه مناسبی برای رشد من بود. بارسلونا هم شهر خوبی است و به نظرم شرایط برایم راحت خواهد بود. سعی می کنم که پاسخ اعتمادشان را بدهم. سعی می کنم که از بازی کردن لذت ببرم. وقتی یک نفر درون زمین است و همه چیز خوب پیش می رود سعی می کنی که  مثبت نگاه کنی. باید هعر روز سخت تلاش کنم و بهتر شوم. این خیلی مهم است.
وی در مورد مکالمه خودش با بنیتز هم صحبت کرد :” بنیتز هب من گفت که باید در یک تیم لالیگایی فرصت بازی پیدا کنم و اسپانیول را انتخاب کردم. امیدوارم که سال بعد آماده تر و هماهنگ تر باشم. انگیزه زیادی برای حضور در لالیگا دارم. مقابل رئال بر اساس قرارداد نمی توانم بازی کنم اما آماده بازی برابر سوسیه داد خواهم بود. انگیزه زیادی دارم.”