مرجع خبری رئال مادرید: به هم خوردن انتقال ده خیا پنج سوال بی جواب را ایجاد کرده است.
1- چرا یونایتد تا دوشنبه مذاکره نکرد و بعدش قرارداد را با هشت ساعت تاخیر به رئال رساند؟
آنها می خواستند که کار را تا جایی که می توانند مشکل کنند. دو دلیل وجود دارد : یک انتقام گرفتن از رئال و بازیکن به خاطر آن که بدون اجازه یونایتد با هم توافق رساندند و دیگر آن که پاسخ منفی رئال برای فروش راموس را جبران کنند. یونایتد سه ماه است که از تمایل ده خیا به پیوستن به رئال خبر دارد. آنها می خواستند که با این روش ده خیا را تنبیه کنند و او را سکونشین کردند. زمانی که به جدایی رضایت دادند تا لحظه آخر سعی کردند که رئال را آزار دهند.
چرا رئال اولتیماتوم نداد و تا روز آخر منتظر ماند؟
هفته هاست که همه می گویند تکلیف انتقال ده خیا در آخرین دقایق فصل نقل و انتقالات مشخص می شود. پرز سابقه چنین معاملاتی را در گذشته داشت و همه چیز به آخرین لحظه موکول کرد. شاید بهتر بود که زمان بهتری تعیین شود تا ریسک کمتری وجود داشته باشد.
چرا رئال زمانی که این بی ملاحظگی را از یونایتد دید ، قید هر دو معامله را نزد؟
رئال مادرید از ابتدا فکر می کرد که خرید ده خیا قطعی است و سعی می کرد که ماجرای ده خیا را از آن جدا بداند. رئال می دانست که برای خرید ده خیا فقط تا دوشنبه شب وقت دارد اما انتقال ناواس تا پایان روز سه شنبه امکان پذیر بود.
4- چرا تا دوشنبه هیچ کدام از دو باشگاه پای ناواس را وسط نکشیده بودند؟
عجیب بود که بازیکن کاستاریکایی از جانب هیچ دو باشگاه در مورد معامله خبری نداشت. شاید می توانست زودتر با منچستریونایتد به توافق برسد و نیازی نباشد که شیاطین سرخ برای مذاکره با وکیلش وقت بگذارند.
5- حالا شرایط ده خیا چطور است؟
او تا سال 2016 قرارداد داشت و با مذاکره با رئال شرایط خودش را به خطر انداخت. حالا نکته مثبت برایش این است که بهترین دروازه بان ترکیب فن خال است و اگر مربی هلندی به او فرصت ندهد به تیمش ضرر می زند.