مرجع خبری رئال مادرید: شاید در والدبباس برق رفته بود ، شاید هم کامپیوتر خراب شده بود و مهندسی نبود که کار را درست کند شاید هم …. هر چه که بود نمی توان انکار کرد که رئال مادرید در مورد پرونده ده خیا مضحکه خاص و عام شد و ناکام ماند. نظر شما را به حرفهای یکی از نزدیکان به معامله جلب می کنم:” نرم ازاری که باید آرشیو را باز می کرد مشکل داشت و زمان کم بود.” باشگاه آن قدر سرش شلوغ شده بود که حتی تماسی هم با سازمان لیگ یا فدراسیون نگرفت و به آنها نگفت که خریدی در راه است درست برعکس کاری که یونایتد کرده بود.
البته برخی هم معتقدند که پرز که مدیر ، مدیر فنی ، مدیر ورزشی و … در تیم است تصمیم گرفته که قید معامله را بزند. اما نمی توان این را باور کرد چرا که در کل تابستان رئال این بحث را روی میز داشت و در نهایت تصمیم گرفتند که 15 میلیون و کیلور را بدهند و او را بخرند. از نظر رئال ، باشگاه با این معامله پیروز می شد. رئال 15 میلیون می پرداخت (این پول از جیب پرز نمی رود پس بده که برود!) تا یک دروازه بان 28 ساله را با یک دروازه بان پر زرق و برق 24 ساله عوض کند و کاسیاس را فراموش کند. یونایتد 15 میلیون سود می کرد و دروازه بانی که یک سال از قراردادش  مانده بود را با یک دروازه بان مطمئن دیگر که تا سال 2020 قرارداد داشت عوض می کرد. اما مشخص نیست که رئال چرا تا دوازده شب آخرین روز فصل نقل و انتقالات منتظر ماند تا این معمله را تمام کند. شاید مندس بهترین پاسخ را بدهد.
تا ساعت 23:58 کیلور قرارداد  بسته بود و پنج میلیون دستمزد می گرفت اما از ساعت 00:01 دستمزدش دوباره به سه میلیون رسید. خوزه آنخل سانچز از جانب رئال از او عذرخواهی کرد. مشخص نیست که چرا باشگاه در کل تابستان به او دروغ گجفت و اعلام کرد که او را می خواهد اما در آخرین لحظه روی واقعی خود را رو کرد. اما در فوتبال ، باید تاوان اشتباهات پرداخته شوند. کابانیاس ، وکیل بازیکن کاستاریکایی از این داستان عصبی است و با صدایی مثل خشم ماتئو مک کافنی در فیلم “گرگ وال استریت ” می خواهد که دستمزد موکلش افزایش یابد. کیلور بیچاره را ببینید که در آن شب تا ساعت 5 بعد از ظهر منتظر بود. سوار هواپیما شد و یک ساعت آن جا بود  اما پس از آن پیده شد تا در سانیتاس تست پزشکی را پشت سر بگذارد و قرارداد را امضا کند. مسلما ضربه روحی سنگینی به او خورده است.
ده خیا اما تا ماه ژوئن 10 میلیون یورویی که رئال به عنوان غرامت می پردازد را نمی گیرد. باشگاه برای آن که جریمه نشود نام این پول را ” پاداش انتقال ” گذاشته است. اگر با یونایتد تمدید کند می تواند این غرامت را از رئال بگیرد.
مارکو روئیز