قبل از بازی با گرانادا، آخرین بازی رئال با نتیجه 4-0 به پایان رسیده بود، آخرین بازی لیگ با نتیجه 6-0 و قبل از آن 5-0. آخرین باری که رئال به مصاف گرانادا رفته بود با نتیجه 9-1 این تیم را در هم شکسته بود و قبل از آن با نتیجه 4-0.

در مجموع پنج بازی ذکر شده در بالا که سه تای آن ها مربوط به آخرین بازی های رئال در این فصل و دوتای دیگر مربوط به بازی های اخیر در برابر گرانادا بوده است، رئال آمار شگفت انگیز 28-1 را ثبت کرده بود و دلیل اصلی این آمار فوق العاده این است که کریستیانو رونالدو به تنهایی 14 گل از آن 28 گل را به ثمر رسانده بود.

در وبسایت رسمی رئال مادرید، از هواداران سوال نشده بود که آیا رئال در این بازی پیروز خواهد شد یا نه، بلکه از آن ها پرسیده شده بود که رئال با چند گل به پیروزی خواهد رسید. به گزارش مارکا، پس از بازی، خوزه رامون ساندووال مربی گرانادا گفت: ” این نظرسنجی بی احترامی به ما بود.”

ممکن است حق با مربی گرانادا باشد، اما حقیقت این است که همه منتظر یک پیروزی پرگل برای رئال بودند. این که رونالدو 500 امین گل حرفه ایش را به ثمر خواهد رساند و با پیشی گرفتن از رائول بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید خواهد شد و رئال مادرید بار دیگر تیم آندلسی را در هم خواهد شکست، تیمی که در دفاع کردن به همان اندازه از خود ضعف نشان می دهد که دیگو کاستا در کنترل خود!

بسیارخوب! این ها چیزی بود که از رئال مادرید انتظار می رفت اما اوضاع این گونه پیش نرفت.

گرانادا که با لباسی مشکی به میدان آمده بود- شاید به این دلیل که آن ها می خواستند از تیمی که با لباس قرمز و سفید 9 گل را در برنابئو از رئال مادرید دریافت کرد متمایز شوند-  تیمی با برنامه و مهم تر از آن با انگیزه بود. در هر موقعیتی بازیکنان گرانادا با هدف قرار دادن لوکا مودریچ و تونی کروس سعی می کردند به آن ها اجازه ی بازیسازی و تغذیه ی مهاجمان را ندهند. در دقایق ابتدایی بازی شدت پرسینگ بازیکنان گرانادا به حدی بود که حتی په په نیز از سوی یوسف العربی و بیراگی تحت فشار قرار گرفته بود.

SatelliteTHGP3B06

بازیکنان گرانادا در حمله هم بسیار با برنامه نشان می دادند. در همان دقایق نخست بازی رنه کرین به راحتی از خط میانی رئال مادرید عبور کرد و بیراگی را تغذیه کرد و پاس بیراگی به درون محوطه جریمه باعث شد تا مارسلو با سراسیمگی توپ را از یک متری خط دروازه دور کند. دوازده دقیقه بعد از آن، پس از آن که کرین توپ را از مارسلو ربود گرانادا به لطف سانتر خوب ایساک سکسس و ضربه ی تمام کننده ی العربی دروازه ی رئال را گشود. ولی خبر بد برای مهمانان این بود که گل آن ها آفساید اعلام شد و بدتر از آن این که به نادرستی آفساید اعلام شد. در آن زمان بازی باید 1-0 به نفع گرانادا می شد.

در طرف دیگر، رونالدو مدام تلاش می کرد تا دروازه ی گرانادا را باز کند اما توپ هایش راهی به درون دروازه پیدا نمی کرد. اولین شوت او توسط آندرس فرناندز دفع شد. ضربه ی آزاد او نیز توسط آندرس فرناندز دفع شد و توپ در مسیر لوکاس وازکز قرار گرفت که فرناندز توپ وازکز را نیز مهار کرد. شوتش از فاصله ی 28 متری باز هم توسط دروازه بان دور شد. ضربه ی سرش مهار شد. شوت زمینی او با اختلاف کمی از کنار دروازه رد شد.

در مجموع رونالدو 8 شوت به سمت دروازه داشت که هیچ یک از آن ها منجر به گل نشد. هفته ی گذشته در مقابل اسپانیول، او هفت شوت به سمت دروازه داشت که پنج تای آن ها تبدیل به گل شد. اما این شنبه، روز رونالدو نبود و هیچ کدام از ضربات او به درون دروازه نمی رفت. تنها گل بازی هم توسط کریم بنزما به ثمر رسید.

3

به این ترتیب، رونالدو هنوز باید منتظر بماند – البته انتظار او خیلی طول نخواهد کشید- تا رکوردی دیگر را بشکند. او که اکنون 321 گل برای رئال مادرید به ثمر رسانده فقط دو گل تا شکستن رکورد رائول فاصله دارد. چیزی که عجیب است این است که او 436 بازی کمتر از رائول انجام داده است. کمی به این عدد فکر کنید و این نکته را در نظر بگیرید: حتی اگر رونالدو 8 فصل در هیچ بازی ای گلی به ثمر نرساند باز هم نسبت تعداد گل به تعداد بازی او بهتر از رائول خواهد بود.

دیوانه کننده است!

با این حال، در روز شنبه در بازی مقابل گرانادا، مرد دیگری وظیفه ی رکوردشکنی را به عهده گرفته بود: کیلور ناواس. دروازه بان کاستاریکایی به لطف سیوهای عالی و بعضا خروج های خوبش، علاوه بر این که تیمش را به پیروزی رساند پنجمین کلین شیت فصلش را ثبت کرد که چهار تای آن ها در لیگ بوده است و این بهترین شروع فصل در تاریخ بازی های لیگ برای رئال مادرید است. و این یک نکته ی  مثبت برای رئال است: آن ها با گل خوردن کار خود را سخت تر نمی کنند.

صادقانه بگوییم، برای رئال مادرید پیروزی 1-0 بهتر از پیروزی 7-3 است، زیرا در طول سال های اخیر دلیل اصلی ناکامی رئال مادرید در فتح لالیگا ضعف دفاعی آن ها بوده است با وجود آن که قبل از بازی روز شنبه تقریبا پنج سال بود که رئال مادرید در برنابئو تنها با یک گل به پیروزی نرسیده بود.

بنیتز در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت: ” بازی بسیار سختی داشتیم، می دانیم که باید با ارائه ی یک بازی زیبا پیروز شویم اما وقتی اوضاع آن گونه که می خواهیم پیش نمی رود، همین که بازیکنان تمام تلاش خود را برای کسب پیروزی می کنند نکته ی مثبتی است.”

بنیتز درست می گوید. به ندرت پیش می آید که رئال مادرید سه امتیاز بازی را این گونه به دست آورد. آن ها به پیروزی های خفیف عادت ندارند و اگر بتوانند بازی بهتری را ارائه می دهند.

تیم کالینز