در حالی که در خط حمله ی رئال مادرید یکی از بازیکنان رکوردهای گل زنی را جا به جا می کند، خط دفاع این روزهای رئال مادرید نیز نسبت به گذشته تغییرات مهمی کرده است.

اگر رئال مادرید در بازی در برابر بیلبائو نیز گلی دریافت نکند به رکورد پنج کلین شیت در پنج بازی ابتدایی لیگ می رسد و رکورد کلین شیت در ابتدای فصل که سال ها پا برجا مانده بود شکسته خواهد شد. رکوردی که از سال 1975 در اختیار میگل آنخل است، با وجود آن که در طی این سال ها رئال مادرید همواره تیمی قدرتمند بوده است.

فصل گذشته، رئال مادرید تنها 15 کلین شیت در لالیگا داشت در حالی که تعداد کلین شیت های کلودیو براوو در بارسلونا 23 بود. با وجود آن که رئال گل های بیش تری نسبت به بارسلونا به ثمر رساند، تعداد گل های خورده ی مردان پایتخت نشین تقریبا دو برابر تعداد گل های خورده ی بارسلونا بود. در لیگی که فاصله ی بین تیم ها به خصوص در بالای جدول بسیار کم است، این چیزها خیلی مهم است. رئال مادرید با بازیکنانی که در اختیار دارد همواره می تواند راهی برای گل زدن پیدا کند، اما مقاومت در برابر گل خوردن به طور طبیعی در رئال مادرید وجود نداشته است. اما با آمدن رافا بنیتز اوضاع فرق کرده است.

این که زیر نظر مربی سابق والنسیا عملکرد دفاعی رئال مادرید بهبود یافته است خیلی جای تعجب ندارد. رایان بابل، بازیکن سابق او در لیورپول به شوخی در توئیتر خود نوشت: ” بنیتز در راه رئال مادرید است؟ او از رونالدو یک مدافع خوب خواهد ساخت…” بسیار خوب، اگر او رونالدو را به یک مدافع تبدیل کرده باشد، آمار این مدافع در گل زنی خیلی خوب بوده است.

در حقیقت، به کار بردن عبارت “خیلی خوب” در توصیف عملکرد اخیر بازیکن پرتغالی بسیار کم است. رونالدو با پنج گلی که در برابر اسپانیول به ثمر رساند و پس از آن با هت تریکی که در چمپیونزلیگ در مقابل شاختار انجام داد بار دیگر باعث شد یک ماموریت غیرممکن عادی به نظر برسد. ظاهرا در رئال مادرید هر قدر هم که مربی تفکرات دفاعی داشته باشد، باز هم تیم گل های زیادی را به ثمر خواهد رساند و این در پیروزی های اخیر چهار، پنج و شش گله ی رئال مادرید مشهود بوده است. علاوه بر رونالدو، کریم بنزما نیز با چهار گل در چهار بازی آمار خوبی دارد. گرت بیل و خامس رودریگز نیز در گل زنی موفق بوده اند.

هر چند که کل تیم در فاز دفاعی مستحکم تر از قبل نشان می دهد، اما باید یک ستایش ویژه برای کیلور ناواس کنار گذاشت. نمی توان تصور کرد که سه هفته پیش او در حال سوار شدن به هواپیمایی به مقصد منچستر بود. حال که دروازه بان کاستاریکایی با عملکردش همه را تحت تاثیر قرار داده، می توان گفت که وقت نشناسی رئال مادرید و منچستر یونایتد در روز پایانی نقل و انتقالات یک توفیق اجباری برای رئال مادرید بوده است. حالا او این شانس را دارد که نام خود را در کتاب های تاریخ ثبت کند.

البته اگر بازی روز شنبه در برابر گرانادا را با بازی فصل پیش که 9-1 به سود رئال به پایان رسید مقایسه کنید، ممکن است احساس کنید که رئال مادرید یک گام به عقب رفته است. اما قرار نیست هر برد قاطعانه ای همیشه تکرار شود، حتی اگر تیم شما رئال مادرید بااقتدار باشد.

با این وجود، گذشته از نکات مثبتی که به آن اشاره شد، رئال مادرید به دلیل تساوی در هفته ی اول در برابر اسپورتینگ گیخون اکنون در رده ی دوم جدول است. هم چنین باید در نظر داشت که تیم بنیتز هنوز در برابر بهترین تیم های لالیگا محک نخورده است.

بسیاری از اهالی فوتبال، به خصوص در رسانه ها، در تمجید از یک تیم یا در محکوم کردن آن همیشه عجول هستند. هر قدر هم که اوضاع خوب به نظر برسد، هنوز تنها چهار هفته از یک لیگ طولانی سپری شده است. زمان مشخص می کند که آیا بنیتز مربی مناسبی برای رئال مادرید هست یا خیر.

داریل هاموند