مرجع خبری رئال مادرید : نیلتون موریرا ، کاشف کاسمیرو که از 6تا 13سالگی وی مربی این بازیکن بود در مورد این هافبک صحبت کرد.

وی اظهار داشت :” زمانی که مدرسه فوتبالی را در سائو ژوزه دوس کامپوس در سال 1997 افتتاح کردم خواهرش در تیم بانوان ما بازی می کرد و این بازیکن را به من پیشنهاد داشت. فکر می کنم در آن زمان شش ساله بود. تا 13 سالگی با ما کار می کرد تا آن که به سائوپائولو رفت. خانواده آنها بسیار محقر و متواضع بودند. پدرش را هرگز نمی شناختم اما با بقیه اعضای خانواده اش آشنایی داشتم.”

نیلتون ادامه می دهد :” کاسمیرو قوای بدنی بیشتری نسبت به بازیکنان همسن خود داشت اما بیشتر با تحرک بازی می کرد تا با فیزیک بدنش. توپ را به خوبی کنترل می کرد. تقریبا در همه پست ها به جز دروازه بان بازی می کرد. دفا ، هافبک و حتی خط حمله. حفظ توپ خوبی داشت و با سر به خوبی به توپ ضربه می زد.  او در 13 سالگی به سائوپائولو رفت هر چند که از قبل تر او را دنبال می کردند. عملکرد بی نظیری در این تیم داشت چرا که طوری بازی می کرد که انگار بازیکنان همسنش خیلی از او کوچک تر هستند. شوتهایش بی نظیر بودند.در رده های پایه جامهایی برد و کاپیتان برزیل در مسابقات زیر 20 سال آمریکای جنوب یدر کنار نیمار و لوکاس مورا بود. از کودکی می دانستم که می تواند یا دونگا یا مائورو سیلوا باشد.”

کاشف کاسمیرو ادامه می دهد :” در سائوپائولو خوب کار می کرد و فروش او به دلیل مسائل مالی بود. او در کاستیا هم پیشرفت خوبی داشت به خصوص از نظر فنی. همیشه گفته ام که سبکش مناسب اروپاست. در حال حاضر یک بازیکن کامل و اروپایی است. در کاستیا چیزهایی یاد گرفت اما انتقال قرضی اش به پورتو کلیدی بود. در آن جا پخته شدم. او برای بنیتز خیلی مهم بود. عملکردش را در دربی دیدید. درک نمی کنم که چرا دونگا او را برای جام جهانی دعوت نکرد. در دربی عالی بود. حالا مودریچ مصدوم شده اما با این وجود خیال بنیتز راحت است. او مثل پسر من است. به او افتخار می کنم.”