شاگردان بنیتز در دیداری خانگی که با خوش شانسی در آن به پیروزی رسیدند گلی را دریافت نکردند اما آن ها اجازه نخواهند داشت در روز 21 نوامبر در برابر بارسلونا چنین عملکرد ضعیفی را از خود نشان دهند.

رئال مادرید در 45 دقیقه ابتدایی بازی برابر پاریسن ژرمن فوق العاده خوش شانس بود زیرا آن ها می توانستند در پایان نیمه اول سه یا چهار گل از حریف خود عقب باشند. اما به جای آن، رئال با برتری یک گله به رختکن رفت و تا پایان بازی نیز پیروزی ای را که غیرمحتمل به نظر می رسید حفظ کرد. در ال کلاسیکو در مقابل بارسلونا، عملکرد آن ها باید بهتر از این باشد.

رئال در حالی پا به این بازی گذاشت که تحت هدایت رافا بنیتز با تنها چهار گل خورده در فصل 16-2015 یک رکورد دفاعی عالی را به نام خود ثبت کرده بود. اما برخلاف تساوی بدون گل در ورزشگاه پارک د پرنس که رئال تیم برتر میدان بود، این بار بازیکنان پی اس جی بودند که بهتر ظاهر شدند. تنها چیزی که پاریسی ها کم داشتند تمام کنندگی بود.

آنخل دیماریا که در روز بازگشت خود به برنابئو فوق العاده ظاهر شد یک موقعیت عالی را برای ادینسون کاوانی خلق کرد که مهاجم اروگوئه ای آن را از دست داد. خود دیماریا نیز یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد، یک کرنر خوب به دهانه دروازه ارسال کرد که آن هم بی نتیجه بود و در دقایق آخر بازی نیز با یک ضربه آزاد تیر دروازه رئال را به لرزه درآورد. آدرین ربیوت نیز ضربه ای به تیر دروازه رئال داشت. ضربه زلاتان با اختلاف اندکی از کنار دروازه رئال عبور کرد.هم چنین زلاتان و کاوانی یک بار روی سانتر مکسول به گشودن دروازه رئال بسیار نزدیک شدند.

در کمال تعجب، رئال مادرید هیچ گلی را دریافت نکرد و بدترین خبر آن شب برای رئالی ها – مصدومیت مارسلویی که این روزها آماده بود- نیز در حقیقت به یک توفیق اجباری تبدیل شد زیرا جانشین مارسلو یعنی ناچو پس از دو دقیقه حضورش در میدان دروازه پی اس جی را باز کرد.

پس از بازی ناچو گفت: “فرصتی برای گرم کردن نداشتم و در حقیقت خوشحالی بعد از گل به منزله گرم کردن برای من بود.”

گاهی اوقات، شب، شب شما نیست و پی اس جی این را درک می کند. آن شب، شب ناچو بود.

nacho's goal

البته این قوی ترین تیم رئال مادرید نبود، بدون خامس رودریگزی که پس از هفت هفته مصدومیت به تازگی آمادگی خود را به دست آورده و گرت بیل و کریم بنزمایی که هنوز در بند مصدومیت هستند. ایسکو تلاش زیادی کرد اما هم او و هم خسه هر چه تقلا کردند نتوانستند تاثیرگذار باشند و رونالدو نیز در بیش تر زمان بازی در سیستم از هم گسیخته تیم بنیتز تک و تنها بود.

بنیتز بعد از بازی گفت: ” ما در برابر پی اس جی بازی کردیم که یک تیم عالی است.  من خوشحال هستم زیرا ما پیروز شدیم و می دانستیم که چگونه باید از پس فشار برآییم. در گروه خود اول هستیم و هیچ گلی را دریافت نکرده ایم. در نتیجه پس از بازی در برابر یک حریف سخت باید مثبت نگر باشیم.”

شاید حرف های بنیتز درست باشد اما کلین شیت رئال در برابر پی اس جی تا حد قابل توجهی به دلیل خوش شانسی آن هاست نه کیفیت خوب دفاعی آن ها و در بازی برابر بارسلونا که اواخر همین ماه برگزار می شود شاید رئالی ها تا این اندازه خوش شانس نباشند.

رئال در روز 21 نوامبر در برنابئو میزبان کاتالان ها خواهد بود و مصدومان رئال نیز در مناسب ترین زمان قبل از ال کلاسیکویی که همه انتظارش را می کشند به آمادگی خواهند رسید.

در آن سو برای بارسا، مسی پس از مصدویت از ناحیه رباط زانو در بازی برابر لاس پالماس در ماه سپتامبر هنوز در حال ریکاوری است و برخی گزارش ها حاکی از آن است که او نمی تواند در بازی برابر رئال در ال کلاسیکو حضور داشته باشد. با این وجود، انریکه و پدر مسی گفته اند که مراحل ریکاوری او مطابق با برنامه است و با بازی هایی که در طی هفته های گذشته از بارسا دیدیم، می توان گفت که حتی در غیاب مهاجم آرژانتینی، نیمار و لوئیز سوارز تهدیدی جدی برای رکورد دفاعی بنیتز هستند.

سرخیو راموس پس از بازی برابر پی اس جی اعتراف کرد که ” باید خیلی دقیق اشتباهاتمان را بررسی کنیم.” اما بنیتز اظهار داشت: ” تنها کاری که لازم است انجام شود این است که تیم به پیشرفت خود ادامه دهد و بازیکنان مصدوم را بازگرداند. ما به مرحله بعد صعود کرده ایم و بازیکنان مصدوممان نیز در حال بازگشت به میادین هستند. برد ما در این جا بسیار با ارزش تر از دستاوردی است که در پاریس داشتیم.”

همه این ها خوب است اما مربی اسپانیایی می داند که اگر ال کلاسیکو را ببازد به دردسر می افتد و با توجه به این که این دو رقیب در حال حاضر در صدر جدول هم امتیاز با هم هستند، امیدهای رئال برای فتح لالیگا شاید به همین بازی بستگی داشته باشد.

در نهایت، همان طور که بنیتز گفت پی اس جی در خط حمله بسیار با کیفیت است اما بارسلونا بسیار متفاوت با پی اس جی است. پس از بازی ای که بخت و اقبال به یاری بنیتز آمدند، حالا او 16 روز زمان دارد تا قبل از ال کلاسیکو تمرکز خود را بر روی تقویت تیمش بگذارد.

او کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.

بن هیوارد