مرجع خبری رئال مادرید:ساعاتی پیش از بازی عجیب در لویو با پیشکسوتان صحبت می کردم. آنها در مورد تعصب به پیراهن باریم صحبت کردند.
واکنش
در لحظاتی که مادریدیسموها از نظر حسی ضربه خورده بودند، بهتریین روش برای جبران، بازگشت به گذشته بود. به همین خاطر ساعاتی پیش از بازی با  شاختار در جلسه ای به یاد خوانیتو شرکت کردم. در آن جا سانتیانا ، دل بوسکه، بویو ، ده فلیپه ، پاوون ، سانچز باریوس، کاسترو، آگانزو، دنی ، توته و ماری کارمن (همسر خوانیتو) حضور داشتند…. هر کدام متعلق هب نسل های متفاوتی از رئال بودند اما وجه اشتراکشان یکی بود: افتخار به پوشیدن پیراهن رئال مادرید.  به همین خاطر همه آنها از افتضاح ال کلاسیکو ناراحت بودند. مشکلی نیست که از بارسا ببازی اما هرگز نباید در برنابئو این قدر بی انگیزه باشی. همه می خواستند که این شرایط عوض شود و رئال به اصل خودش برگردد، تیمی که اقتدار دارد ، مربی اش کاریزما دارد و روحیه محصولات آکادمی در آن اوج می زند. پدرو ده فلیپه که در سال 1966 با رئال قهرمان اروپا شد یک جمله به یاد ماندنی در مورد بنیتز به من گفت :” خیلی از مربیان وارد رئال مادرید شدند اما رئال مادرید وارد آنها نشد …”
تردیدهای بیشتر
ساعت ها گذاشتند و پای تلویزیون برای دیدن بازی منتظر ماندیم. با وجود برد پایانی باز هم نتیجه دلچسب نبود. رئال تا فاصله یک ربع به پایان با نتیجه چهار بر صفر پیش بود. نمی توان باور کرد که ناگهان نتیجه 3-4 شد تا استرس به اوج خود برسد و شاگردان لوچسکیو کرای کردند که برای زدن سوت پایان به دست و پای داور بیافتیم. شکننده بودن این تیم برای دفاع از پیروزی هایش عجیب به نظر می رسد. در دربی کالدرون ، مقابل سویا و تقریبا مقابل ویگو و شاختار این اتفاق رخ داد. پس از شنبه سیاه مقابل بارسا فقط چنین شبی را کم داشتیم. حداقلش این بود که استعداد مودریچ ، بیل و رونالدو را دیدیم. کارواخال خون رئالی را به تیم تزریق کرد …
کارواخال و دنیلو
از مربی می خواهم که توضیح منطقی در این باره بدهد تا بیشتر از این عصبی نشویم. چطور می توان در ال کلاسیکو  کارواخال را روی نیمکت نشاند و دنیلو را در ترکیب اصلی ؟ گل زیبای دنی بهترین گل فصل رئال بود. یک دریبل تمشایایی و یک ضربه کاشته مهارنشدنی.
خامس تنبیه شد؟
به نظر می رسد که بنیتز مشکلی با خامس دارد. او را 90 دقیقه روی نیمکت نشاند و بی دلیل مقابل بارسا تعویضش کرد. خامس در اینده توپ طلا را می برد اما مربی مادریدی نظر دیگری دارد.اگر بنیتز با خامس به مشکل خورده یک جای کار می لنگد …
توماس رونکرو