مرجع خبری رئال مادرید: بنیتز با انتشار نامه ای از جانب میستا ، بازیکن سابقش در والنسیا از خودش در مقابل انتقادات دفاع کرد.
میستا نوشت :” بنیتز، همیشه یک مربی صاحب سبک بودی . تو می خواستی که همه چیز را کنترل کنی و چیزی برایت شگفتی نباشد. همیشه بازیکنانت در کنارت بوده اند. رابطه خوبت با بازیکنانت همیشه به سودت بود. اگر بازیکنانت پیغامت را می گرفتند همیشه نتیجه خوبی می گرفتند.از وقتی به رئال رفتی می دانستی که چه چیزی در انتظارت است. باشگاه سال بدی داشته بود و تو باید جام می برد.ی شروع چندان خوی نداشتی. چه از نظر نتیجه چه سبک بازی اما تردیدی نیست که اوضاع این گونه پیش نمی رود. تو  همیشه همه تلاشت را خواهی کرد. تو می توانی رئال را تبدیل به یکی از بهترین تیمهای دنیا کنی. ”
وی افزود :” اولین باری نیست که مقابل چنین چالشی قرار می گیری. تجربه قدیمی ات می گوید که با صبر و ارامش نتیجه خواهی گرفت. در فوتبال عجله هرگز جواب نمی دهد . همیشه باید برای هماهنگی زمان داشته باشی. تو به خوبی می توانی شکستی مثل بارسا را کنترل کنی. این ضربه خیلی سنگین بود اما با صبوری همه چیز حل می شود. مطمئنم که به بازیکنان گفته ای که چنین اتفاقاتی در فوتبال رخ می دهند. مسلما همه شامل خودت می دانید که اشتباه کرده اید و باید آن را بپذیرید. باید اشتباهات را فراموش کنید و به جلو حرکت کنید. هرگز یکی از جملاتت یادم نمی رود :” سخت تمرین کن قطعا پیروز می شوی.” به نظرم حالا به همین نیاز است.”
حمایت میستا از بنیتز در نوع خود اتفاق بدی نیست اما این که بنیتز خودش این نامه را در سایت خودش منتشر کند را می توان به مثابه این دانست که قربان صدقه خودت بروی!