مرجع خبری رئال مادرید:ساعاتی پیش از بازی مقابل شاختار ، بنیتز برای خامس دلیل نیمکت نشین کردنش را توضیح داده است:” برخی بازیکنان بهتر از تو هستند!” ستاره کلمبیایی از این حرف خیلی ناراحت شد. او در ال کلاسیکو فیکس بود تا در مقابل 600 میلیون هوادار بدرخشد. بهترین بازیکن رئال بود اما در فاصله 35 دقیقه به پایان تعویض شد. این بازیکن دو بار با شوتهایش براوو را مجبور به واکنش کرد. تا دقیقه 35 عملکرد خوبی داشت و نباید نیمکت نشین می شد. بنزما که درون زمین قدم می زد 90 دقیقه بازی کرد…
خامس روز به روز از بنیتز عصبی تر می شود. او مقابل سویا روی نیمکت نشست و تنها حضورش بود که شرایط تیم را بهتر کرد. او در آن بازی گل هم زد اما بنیتز پس از بازی گفت :” هنوز آماده بازی کردن نیست!” خامس چند روز قبلش مقابل پی اس جی در کل نیمه دوم دور زمین دوید اما باز هم بنیتز اعتنایی به او نکرد. فراموش نکنیم که در بازی هفته اول لالیگا مقابل گیخون هم خامس روی نیمکت نشست.
اختلافات بنیتز و خامس از تابستان آغاز شد. مربی مادریدی از ستاره کلمبیایی خواست که زودتر به تمرینات برگردد اما خامس با توجه به تعهدات تبلیغاتی خود اعتنایی به بنیتز نکرد. خامس تا کنون سعی کرده که با احترام جواب بنیتز را بدهد اما نیمکت نشینی 90 دقیقه ای مقابل شاختار او را عصبی کرده است. در نیمه دوم بازی با شاختار کروس و بنزما وارد زمین شدند که هر دو عملکرد افتضاحی داشتند.
سران رئال هم از رفتار بنیتز شاکی شده اند.  به هر صورت محرومیت دو جلسه ای ایسکو در دو بازی با ایبار و ختافه چاره ای برای بنیتز به جز استفاده از خامس بازی نخواهد گذاشت. بازیکن کلمبیایی اگر در این دو بازی بدرخشد درون زمین پاسخ بنیتز را خواهد داد.
بنیتز می گوید با هیچ کدا ماز بازیکنانش مشکلی ندارد اما حرفها و رفتارش در مورد بنیتز شگفت انگیز هستند. خامس فصل گذشته با آنچلوتی در 84 درصد دقایق ممکن مورد استفاده قرار گرفته بود اما با بنیتز فقط در 208 دقیقه از 540 دقیقه ممکن یعنی 38 درصد به میدان رفته است. او فقط در دو بازی مقابل بتیس و بارسا فیکس بوده و در دو بازی مقابل پی اس جی و شاختار یک دقیقه هم بازی نکرده است. با این وجود ستاره کلمبیایی سه گل زده و یک پاس گل داده است.
فصل گذشته خامس از 48 بازی ممکن در 44 تا فیکس بود و در دو تا از روی نیمکت به زمین آمد. آنچلوتی از خامس در 3507 دقیقه از 4140 دقیقه ممکن استفاده کرده بود. خامس پارسال 17 گل زد و 18 پاس گل داد و پس از رونالدو تاثیرگذار ترین بازیکن ترکیب بود.
به نظر می رسد که با رفتن آنچلوتی عملا  رابطه خوب بازیکن و مربی در رئال فراموش شده باشد. رونالدو، راموس، خامس و … همه ستارگان تیم هستند که از بنیتز خوششان نمی آید.