مرجع خبری رئال مادرید: نوامبر سیاه برای رئال ادامه دارد. رئال در ماه های اول مسابقات فقط سه گل مقابل اتلتیک ، اتلتیکو و سلتا خورده بود اما در ماه نوامبر 11 گل خورده است: یکی مقابل لاس پالماس، سه تا سویا ، چهار تا بارسلونا و سه تا شاختار. ده تا از این گلها در سه بازی اخیر به ثمر رسیده اند. در مجموع رئال در 17 بازی رسمی فصل 14 گل خورده بود. پارسال که تیم آنچلوتی به مشکلات دفاعی متهم می شد تا این مقطع فقط یک گل بیشتر خورده بود یعنی 15 تا.
این آمار نشان می دهند که رئال از نظر دفاعی در طول فصل بسیار شکننده بوده است. در بازیهای اخیر خبری از  جادوی کیلور نبوده و کاسیا هم که با دریافت هفت گل نقش مهمی در آمار منفی داشته تقریبا هر توپی به سمتش آمده را گل خورده است. کاسیا مقابل شاختار حتی یک توپگیری جدی هم نداشت.
در مقابل بارستا هم البته  کیلور عملکرد جالبی نداشت. این بازیکن در این شب یک شب عادی داشت و هیچ توپگیری معجزه آسایی از خود نشان نداد.
رئال در سه بازی اخیر از 15 شوتی که به سمت دروازه اش آمده ده تایش را گل خورده است. یعنی دروازه بان ها فقط 33.3 درصد توپها را گرفته اند.
در سه بازی اخیر به جز آربلوا تمامی عناصر دفاعی مورد استفاده قرار گرفته اند که آنها هم اثر مثبتی نداشتند.راموس، په په ، واران و ناچو در این چهار بازی نتوانستند که تیم را نجات دهند.