مرجع خبری رئال مادرید: بنزما به مشارکت در اخاذی از والبوئنا متهم است و حالا هافبک لیون انتقاد تندی از هم تیمیش داشته است. والبوئنا در مورد بنزما گفت :” نا امید شدم. بدترین دشمنم هم چنین کاری با من نمی کرد. حرفهایش بی احترامی است. من به همه احترام می گذارم اما انگار مرا احمق فرض کرده است. نمی توان از چنین آدمی دفاع کرد.”
برخی از دوستان بنزما قصد اخاذی 150 هزار یورویی از بنزما را داشتند. این افراد فیلمی از رابطه جنسی والبوئنا و همسرش را گرفته بودند و قصد انتشار آن را داشتند. بنزما به عنوان واسطه پیغامشان را به گوش والبوئنا رساند:”بنزما با من تماس گرفت و از من خواست که با یک نفر دیدار کنم. به صورت غیرمستقیم از من خواست که پول را بپردازم تا آن ویدئو نابود شود. کریم به خوبی می دانست که جلسه من با آن فرد صرفا یک جلسه عادی نیست و اخاذی خواهد بود. احمقانه است که فکر کنیم آن ویدئو قرار بوده رایگان پاک شود.”
والبوئنا برای اولین بار از زمان پخش خبر ماجرا با رسانه ها صحبت کرده است . ماجرایی که شاید به حبس پنج ساله بنزما ختم شود. والبوئنا در ادامه گفت:” بنزما گفته که ویدئو را دیده است. برای چه با هم تیمی اش در تیم ملی فرانسه چنین کاری کرد؟ رابطه کریم با من آن قدر که تصور می کردم صادقانه نبود. اخاذان قصد ارتباط با من از طریق سمیر نصری را هم داشتند اما رابطه ما زیاد خوب نبود.”
والبوئنا که اصالتی اسپانیایی دارد گفت که می داند چه کسی ممکن است این فیلم را از زندگی شخصی او ضبط کرده باشد.جبرئیل سیسه، دیگر بازیکن تیم ملی فرانسه هم با والبوئنا تماس گرفته و در مورد وجود چنین کیپی به او هشدار داده است. پس از آن والبوئنا تصمیم می گیرد که پلیس را در جریان بگذارد.
والبوئنا در پایان صحبت هایش گفت که مشکلی برای بازی کردن کنار بنزما در تیم ملی فرانسه ندارد چرا که مسائل قضایی ر ازا مسائل ورزشی جدا می کند.