مرجع خبری رئال مادرید : شب گذشته چهاردهمین هفته از فصل 2015/16 لیگ فوتبال اسپانیا موسوم به لالیگا به اتمام رسید. اکنون قصد داریم تمامی بازی های این هفته به همراه حواشی و اتفاقات جالب آن ها را به طور کامل بررسی کنیم.

در روز اول از هفته چهاردهم لالیگا که شنبه چهاردهم آذرماه برگزار میشد سه تیم اول جدول باید به مصاف حریفان خود میرفتند که در اولین بازی ساعت 18:30 به وقت تهران رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو باید رو در روی ختافه تیم دیگری از شهر مادرید می ایستاد.

در ابتدا و قبل از شروع بازی هواداران رئال که به علت اشتباه مضحک در کوپا و حذف از آن به شدت ناراحت و عصبی بودند با سوت زدن و سر دادن شعار علیه پرز و بنیتز اعتراض خود را به آنها نشان دادند.

1449328367_784756_1449328467_noticia_normal

رافا بنیتز ترکیب خود را برای این بازی بدین گونه چیده بود : کیلور ناواس ، وازکز ،په په ، ناچو ، دنیلو ، کروس ، مودریچ ، خامس ، بیل ، بنزما ، کریستیانو. نکته جالب این ترکیب عدم حضور مارسلویی بود که خودش روز قبل از بازی اعلام آمادگی برای حضور در میدان کرده بود.

اما اسکریبا سرمربی ختافه این ترکیب را از ابتدا وارد میدان کرده بود :گوائیتا، دامیان، کالا، لاگو، الکسیس، واندرسون، لاسن، سارابیا، ویکتور، لافیتا، آلوارو.

تنها چهار دقیقه از زمانی که ماتئو لاهوز سوت شروع مسابقه را به صدا در آورده بود می گذشت که کریم مصطفی بنزما مهاجم فرانسوی رئال که اخیرا حاشیه های فراوانی را نیز تجربه کرده بود روی سانتر عالی په په موفق به باز کردن دروازه ختافه شد اما این پایان کار برای کریم بنزما نبود بلکه او 12 دقیقه بعد یعنی در دقیه 16 نیز روی سانتری که خامس درون محوطه جریمه فرستاده بود و با تاثیر گذاری بیل و رونالدو به کریم رسیده بود موفق شد با پای چپ برای دومین بار دروازه گوائیتا را فرو بریزد.

ronaldo

در ادامه بازی نسبتا متعادل تر شد اما باز هم این رئال بود که توپ و میدان را در اختیار داشت تا باز هم در دقیقه 35 روی پاس رونالدو ، گرت بیل ولزی گل سوم رئال مادرید را وارد دروازه آبی پوشان کرد و تنها سه دقیه بعد نیز یعنی در دقیقه 38 این بار نوبت کریستیانو رونالدو بود تا در یک ضد حمله سریع و فرار عالی پاس در عمق دیدنی تونی کروس را به جهت مخالف گوائیتا بزند و گل چهارم رئال مادرید را به ثمر برساند.

bale

در ادامه نیمه اول بازی متعادلی پیگری شد و فقط دنیلو در دقیقه 38 از ماتئو لاهوز داور مسابقه کارت زرد دریافت نمود.

در نیمه دوم شاگرد رافائل بنیتز که خیالشان از بابت نتیجه راحت بود به خود زحمت ندادند و بازی متعادلی را در پیش گرفتند و در این بین ختافه هم دارای موقعیت هایی شد که در دقیقه 70 از روی ضربه کرنر آلکسیس مدافع پیش تاخته ختافه موفق شد دروازه کیلور ناواس را باز کند این گل خشم رافا بنیتز را برانگیخت و ناواس و په په نیز واکنش نشان دادند.

در ادامه نیمه دوم رئال سعی کرد تا حفظ نتیجه کند و در این کار نیز موفق بود و موقعیت چندان جدی را روی دروازه حریف خود ایجاد نکرد تا بازی با نتیجه 4 بر 1 به نفع سپید پوشان خاتمه یابد.

از نکات مهم این بازی گلزنی دوباره BBC پس از مدت ها بود و همچنین گرت بیل پس از مدت ها موفق شد در دوبازی پیاپی گلزنی کند.آربلوا پس از مدت ها به عنوان یار تعویضی وارد شد و بازی کرد و کریم بنزما نیز به شدت در برنابئو تشویق و حمایت شد.

در دومین بازی از هفته 14 لالیگا که ساعت 20:45 به وقت تهران برگزار میشد تیم دوم شهر مادرید یعنی اتلتیکو باید در جنوب اسپانیا به مصاف گرانادا می رفت.

دیگو پابلو سیمئونه که در تیم خود را در بالای جدول می دید برای حفظ جایگاه خود این ترکیب را روانه میدان کرده بود : اوبلاک ، خوانفران ، خیمنز،گودین ، فیلیپه لوئیز،کوکه ، سائول ،گابی، کاراسکو،گریژمان ، فرناندو تورس

خوزه رامون سرمربی تیم قعر نشین گرانادا نیز این ترکیب برای بازی انتخاب کرده بود : آندرس فرناندز،لومبان، بیراگی،بابین،دیمیتری،فران ریکو ، روبن پرز ، روبن روچینا ، یوسف العربی ، ایزاک ، ادالبرتو

در این بازی با وجود اینکه برای شاگردان سیمئونه در خارج از خانه برگزار میشد اما آنها شهامت و شجاعت خاصی را از خود به نمایش گذاشتند و از همان ابتدا بر روی دروازه گرانادا فشار وارد کردند . در دقیقه 19 دیمیتری فولکوییر کارت زرد دریافت کرد و تنها دو دقیقه بعد دیگو گودین مدافع پیش تاخته اتلتیکو مادرید موفق شد قفل دروازه آندرس فرناندز را باز کند اما این گل موجب نشد تا شاگردان سیمئونه عقب بنشینند . در دقیقه 29 این بازی فران ریکو از گرانادا کارت زرد دریافت کرد و در دقیه 40 نیز سائول نیگوئز از اتلتیکو مادرید کارت زرد گرفت و نیمه اول به همین ترتیب به پایان رسید.

در نیمه دوم که شاگردان دیگو سیمئونه بیشتر چشم به ضد حملات داشتند و شاگردان رامون بیشتر برای جبران نتیجه بازی در خانه خود فشار آوردند و همین باعث شد تا آنتوان گریژمان که این روز ها بسیار آماده است در دقیقه 76 بازی از غفلت بازیکنان حریف استفاده کند و موفق شود اتلتیکو مادرید را دو بر صفر پیش بیندازد پس از این گل هم بازیکنان اتلتیکو مادرید و هم بازیکنان گرانادا کاملا یک بازی کسل کننده و بی انگیزه را از خود نشان دادند تا در نهایت این بازی با نتیجه دو بر صفر به سود روخی بلانکو به پایان برسد و سه امتیاز شیرین خارج از خانه به حساب شاگردان سیمئونه واریز شود.

download (19)

 در سومین بازی از روز اول هفته چهاردهم لیگ اسپانیا مهم ترین بازی این هفته برگزار میشد یعنی جایی که بارسلونا و والنسیا در مستایا ساعت 23 به وقت تهران باید به مصاف یکدیگر می رفتند.

لوئیز انریکه سرمربی بارسا برای تقابل با والنسیا این ترکیب را روانه میدان کرده بود: براوو ،آلوز ، پیکه ، ماسکرانو ، آلبا ،بوسکتس ، آندرس اینیستا ، ایوان راکیتیج ، مسی ، سوارز ، نیمار

گری نویل انگلیسی نیز که به تازگی به عنوان سرمربی والنسیا انتخاب شده بود این ترکیب را برای شروع انتخاب کرده بود :دومنک ، وزو ، سانتوس ، عبدالنور ، خوزه لوئیز گایا ، دنیلو ، پارخو ، پرز ،سانتیاگو مینا ، رودریگو دی پائول ، پاکو آلکاسر

این بازی که در ابتدا با فشار زیاد بارسا شروع شده بود باعث شده بود تا بازیکنان والنسیا به لاک دفاعی فرو بروند و کم تجربه بودن روبن وزو دفاع راست والنسیا باعث شده بود تا نیمار به راحتی بتواند از آن جناح نفوذ کند و برای هم تیمی هایش خلق موقعیت کند که در یکی مهم ترین آن ها لئو مسی سانتر نیمار را در دقیقه 4 که تبدیل به یک موقعیت دروازه خالی شده بود را با پای راست به بالای دروازه فرستاد در ادامه نیز حملات بارسا گسترده بود اما در دقیقه 16 با خطای خاویر ماسکرانو روی بازیکن والنسیا و دریافت اخطار از داور وقفه ای در بازی افتاد که والنسیا دقایقی از حملات بارسا در امان بود اما مجددا بارسا حملات خود را ادامه داد ولی دفاع جانانه شاگردان گری نویل و بی دقتی مسی و نیمار در زدن ضربات نهایی و ناهماهنگی سوارز و نیمار در یک صحنه باعث شد تا نیمه اول با نتیجه بدون گل به پایان برسد.

در ابتدای نیمه دوم باز هم این بارسا بود که بازی را در دست داشت و حملات خود را ادامه می داد اما والنسیا نیز به خوبی دفاع میکرد به طوری که اعصاب مهاجمان بارسا بهم ریخته بود و در یک صحنه جنجالی که از چشم داور دور ماند لوئیز سوارز دست و پای عبدالنور مدافع تونسی والنسیا را لگد کرد . تنها چند دقیقه بعد از این اتفاق روی پاس لیونل مسی لوئیز سوارز در موقعیتی مشکوک به آفساید صاحب توپ شد و به سمت دروازه والنسیا حرکت کرد و توپ را از زاویه بسته وارد دروازه دومنک کرد و بارسا را یک بر صفر پیش انداخت.پس از به ثمر رسیدن این گل بارسا مقداری عقب نشست و والنسیا تلاش خود را برای جبران نتیجه رفته رفته بیشتر می کرد و در دقایقی نیز بازی دچار خشونت میشد به طوری که پارخو و دنیلو در دقیقه 70 و 77 کارت زرد گرفتند و در این مدت نیز تلاش مسی و نیمار برای زدن گل دوم به والنسیا بی نتیجه بود تا اینکه در دقیه 86 و روی یک ضد حمله غافلگیر کننده و حرکت تیمی بسیار زیبا با کنترل توپ عالی پاکو آلکاسر ماسکرانو و پیکه هر دو جا ماندند و با پاسی دقیق و ضربه ای سریع از سانتی مینا دروازه براوو باز شد و نیتجه به 1 بر یک تغییر کرد یک دقیقه بعد از گل این بار خوزه گایا بود که کارت زرد دریافت کرد و ضربه مسی به سمت دروازه والنسیا نیز در اختیار دومنک قرار گرفت و در نهایت بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

IMG_20151208_022357

IMG_20151208_022254

از نکات مهم این بازی هو شدن پیکه در مستایا و مرگ یک طرفدار والنسیایی پس از گل تیمش بود همچنین بارسلونا پس از هفت پیروزی پیاپی سر انجام در مستایا متوقف شد.

در روز دوم از هفته چهاردهم لیگ اسپانیا که یکشنبه پانزدهم آذر ماه برگزار میشد 6 مسابقه انجام شد که گزارش مهم ترین بازی های آن بدین گونه است:

لاکرونیا 1 – 1 سویا : این بازی که در استادیوم ریازور یعنی ورزشگاه اختصاصی دپورتیوو لاکرونیا برگزار میشد در نهایت با تساوی 1 بر 1 به اتمام رسید تا شاگردان اونای امری فقط 1 امتیاز بدست بیاورند قابل ذکر است که لاکرونیا تیم شگفتی ساز این فصل لالیگا بوده است .گل های این مسابقه را لوکاس برای دپورتیوو در دقیقه 10 و ایبورا در دقیه 77 برای سویا به ثمر رساندند.همچنین کانی و موسکرا برای لاکرونیا و ایبوریا ، کریچوویاک و تیموتی هم برای سویا کارت زرد از داور مسابقه دریافت کردند.

رئال بتیس 1 – 1 سلتاویگو : در این بازی که در ورزشگاه اختصاصی بتیس برگزار میشد در نهایت به تساوی 1 بر 1 انجامید شاگردان په په مل که امسال به لالیگا بازگشته اند نتوانسته اند از پس سلتاویگویی که امسال جزو تیم های بالای جدولی لالیگاست بر بیایند . در این بازی ابتدا بونگوندا در دقیقه 25 ویگو را پیش انداخت اما در نیمه دوم و در دقیقه 83 خورخه مولینا با گلش بازی را به تساوی کشید. در این بازی برای بتیس گونزالس ، دیایه ، پتروس ، مولینا و دنی سبایوس کارت زرد دریافت کردند و برای سلتاویگو نیز بونگوندا ، پلاناس ، هوگو مایو ، و نولیتو کارت زرد گرفتند و جانی نیز در دقیقه 48 مسابقه اخراج شد.

بیلبائو 0 – 0 مالاگا : اتلتیک بیلبائو که با مربیگری ارنستو والورده موفق شد اوایل فصل سوپرجام اسپانیا را فتح کند در زمین خود یعنی سن مامس به تساوی بدون گل مقابل مالاگایی که امسال عملکرد ضعیفی را در لالیگا داشته است رسید. این بازی بسیار کسل کننده و پر برخورد بود به طوری که برای بیلبائو ویلیام و رائول گارسیا و برای مالاگا نیز ایگور ، آمرابت و رسیو کارت زرد گرفتند همچنین میکل سن خوزه در دقیقه 19 با کارت قرمز مستقیم داور از زمین مسابقه اخراج شد.

در روز دوم هفته 14 لالیگا سه بازی دیگر نیز برگزار شد که نتیجه آنها به شرح زیر می باشد.

سوسیداد 2- 1 ایبار : گلزنان : بورخا گونزالس برای ایبار و امانوئل آگیره دو بار برای سوسیداد.

ویارئال 2 – 1 رایو وایکانو : گلزنان : سدریک دو بار برای زیر دریایی ها و یوزابد برای رایو.

اسپورتینگ خیخون 3 – 1 لاس پالماس

در روز آخر از هفته چهاردهم لالیگا یک بازی روز دوشنبه 16 آذر در استادیوم پاور 8 برگزار شد که طی آن اسپانیول به مصاف لوانته رفت و به تساوی بدون گل رضایت داد در این بازی بسیار پر برخورد جفرسون برای لوانته و جرارد مورنو برای اسپانیول گلزنی کردند همچنین دیوپ ، روخو ، مورنو ، کایسیدو برای اسپانیول و جفرسون ، پدرو لوپز ، ویکتور ، تونو و جوردی خومترا برای لوانته از داور مسابقه کارت زرد دریافت کردند.

در پایان هفته چهاردهم نگاهی داریم به بالای جدول لیگ در پایان این هفته.

1- بارسلونا با 34 امتیاز

2 -اتلتیکو مادرید با 32 امتیاز

3- رئال مادرید با 30 امتیاز

4 – سلتاویگو با 25 امتیاز

5 – ویارئال با 24 امتیاز

6- دپورتیوو لاکرونیا با 22 امتیاز

بهترین گلزنان در پایان هفته چهاردهم

1- نیمار با 14 گل

2- لوئیز سوارز با 13 گل

3 – لوکاس از لاکرونیا با 11 گل

4 – آدوریز و رونالدو با 10 گل

در هفته پانزدهم لالیگا و در مهم ترین بازی ها رئال مادرید به مصاف ویارئال بارسا به مصاف لاکرونیا و اتلتیکو مادرید نیز به مصاف بیلبائو خواهد رفت.