مرجع خبری رئال مادرید : شواهد نشان می دهند که نفوذ و قدرت پرز برای به زمین زدن بارسلونا و حکم محرومیت یک ساله این باشگاه از خرید بازیکن نقش داشته است ، حکمی که زمانی برای چلسی نیز اجرا و عملی شده بود .
در حقیقت پدرو لوپز خیمنز ، نایب رئیس سوم رئال مادرید تنها عضو اسپانیایی کمیته حق و حقوق بازیکن در فیفاست . کمیته ای که با نظارت بر ده خرید غیر قانونی بازیکنان در سن زیر 18 سال ، بارسا را از یک سال خرید بازیکن محروم کرد . بارسلونا نه در تابستان و نه در زمستان آینده حق خرید بازیکن ندارد .
لوپز از نوامبر گذشته به عضویت این کمیته در امد . پرز می خواست با این تمهید ، قدرت اجرایی باشگاه را افزایش دهد و حالا و با اصرار او ، این پرونده به نتیجه رسید . در حقیقت بقیه اعضای کمیته که تحت تسلط بارسا بودند ، رغبتی به بررسی این پرونده نداشتند اما پدرو لوپز با جدیت ، پرونده را پیگیری کرد .
پدرو لوپز خیمنز ، مالاگایی است ، مدرک مهندسی راه سازی را دارد و یکی از مردان مورد اعتماد پرز است . این دو سالهاست که با هم کار می کنند .
پدرو لوپز در پروژه سیاسی حزب مرکزی دموکرات در دهه 80 شرکت کرد . حز بی که پرز هم بخشی از آن بود . این دو از همان جا با هم آشنا شدند . پدرو لوپز در رئالی کردن بکام هم نقش بسزایی داشت .
کمیته حق و حقوق بازیکنان 24 عضو دارد . تئو زوانزیگر ، عضو آلمانی این کمیته است و سونیل گولاتی آمریکایی ، نایب رئیس آن . از 22 نفر دیگر ، فقط پدرو لوپز از اسپانیاست .