تعویض مربی کارساز بود، لااقل تا الان این طور به نظر می رسد.

از زمانی که زین الدین زیدان در اوایل ژانویه جانشین رافا بنیتز شد، رئال مادرید تیمی کاملا متفاوت با قبل نشان داده است. تیمی سرزنده، با ثبات و مرگبار. سفیدپوشان، دپورتیوو لاکرونیا و اسپورتینگ گیخون را با نتایجی قاطع شکست دادند تا نشان دهند هنوز در کنار بارسلونا و اتلتیکو مادرید برای قهرمانی در لالیگا می جنگند، هر چند که نیمه ابتدایی فصل برای آن ها بی نظم و پرسر و صدا بود.

در واقع، رئال مادرید تنها دو امتیاز کمتر از کاتالان ها (که یک بازی کمتر دارند) و چهار امتیاز کمتر از رقیب همشهری خود دارد و مانند همیشه، لالیگا تا رسیدن به خط پایان پیچ و خم های زیادی را به خود خواهد دید و سه تا از بهترین تیم های اروپا برای فتح آن تلاش خواهند کرد.

بازی های کلیدی رئال مادرید در نیم فصل دوم کدام بازی ها خواهد بود؟ در چه هفته هایی ممکن است شرایط به نفع رئال مادرید تغییر کند؟

در ادامه به پنج بازی مهم رئال در ادامه فصل اشاره می کنیم.

1

هفته بیست و چهارم – بازی خانگی برابر اتلتیک بیلبائو

شکست سنگین 6-0 اتلتیک بیلبائو در برابر بارسلونا در روز یکشنبه را نادیده بگیرید. باسکی ها نه تنها دو تن از بهترین بازیکنان خود، آریتز آدوریز و رائول گارسیا را در اختیار نداشتند بلکه دروازه بان خود گورکا ایرایزوز را نیز در همان دقایق ابتدایی به دلیل اخراج از دست دادند.

به همین دلیل، نتیجه بازی نشان دهنده سطح واقعی بیلبائو نبود. سطحی که در سال 2015 با شکست رئال مادرید در لیگ و بارسلونا در سوپرکاپ معلوم شد.

اتلتیک بیلبائو تیم سرسختی است و رئال این را می داند.

اما اهمیت این مسابقه، مانند خیلی از مسابقات دیگری که در ادامه به آن اشاره می کنیم، فراتر از چالشی است که رئال مادرید در بازی با آن مواجه خواهد بود. در همان روز، بارسلونا از سلتاویگو در نیوکمپ پذیرایی خواهد کرد، تیمی که در دو بازی از سه بازی اخیر آن ها را شکست داده است.

گالیشیایی ها در ابتدای همین فصل در بالایدوس بارسلونا را با نتیجه 4-1 در هم کوبیدند. آن ها هم چنین آخرین باری که در نیو کمپ به میدان رفتند هر سه امتیاز را از بارسلونا گرفتند.

سلتا که سبک بازی ای شبیه به بارسلونا دارد همیشه برای بارسلونا دردسرساز است. اگر شانسی برای لغزش مجدد مردان لوئیز انریکه وجود داشته باشد، رئال مادرید باید در آن هفته به خوبی از این فرصت استفاده کند.

به علاوه، 24 ساعت بعد از آن، اتلتیکو به حومه مادرید می رود تا با ختافه ای رو به رو شود که در این فصل در بازی های خانگی بسیار منسجم نشان داده است. ختافه در 11 بازی ای که در استادیوم کولیسیوم آلفونسو پرز انجام داده تنها دو شکست داشته و فقط هفت گل دریافت کرده است. به همین دلیل، اتلتیکو نیز مانند بارسلونا بازی سختی را پیش رو دارد.

اگر رئال در این هفته بتواند بیلبائو را شکست دهد، این امکان وجود دارد که جدول رنگ و شکل تازه ای به خود بگیرد.

2

هفته بیست و ششم – دربی مادرید

برای یافتن آخرین باری که رئال در لیگ توانست اتلتیکو را شکست دهد شما باید به اوایل سال 2013 برگردید. از آن زمان به بعد، پنج بازی در لیگ بین این دو تیم انجام شده و مردان دیه گو سیمئونه در سه بازی پیروز شدند و دو بازی هم با تساوی به پایان رسیده.

اگر رئال می خواهد این فصل فاتح لالیگا باشد باید این روند را تغییر دهد. بازی با اتلتیکو فقط بحث امتیاز نیست.

از لحاظ روحی، تاثیر پیروزی در دربی می تواند برای تیم زین الدین زیدان بسیار زیاد باشد و آن ها را به سطح بالاتری ببرد. پیروزی در دربی مادرید باعث می شود روح پلید از رئالی ها دور شود و اعتماد به نفس آن ها افزایش یابد.

در ابتدای فصل وقتی این دو تیم با هم روبه رو شدند به نظر می رسید که رئال مادرید می خواهد دقیقا همین کار را انجام دهد، اما آن ها در نیمه دوم بازی عقب نشستند و ابتکار عمل را به اتلتیکو دادند. در پایان بازی، کیلور ناواس تنها دلیل شکست نخوردن رئال مادرید بود. از آن بازی به بعد، تیم رافا بنیتز تا حد زیادی انگیزه خود را از دست داد.

شکست دادن اتلتیکو در بازی بعدی دو تیم که در فوریه انجام می شود می تواند گامی بلند برای رئال مادرید باشد و شانس قهرمانی آن ها در لالیگا را افزایش دهد.

3

هفته سی ام – بازی خانگی برابر سویا

سویا عجیب ترین تیم است. در بازی های خانگی، آن ها ترسناک و تا حدی شکست ناپذیر هستند (روز شنبه، آن ها نهمین پیروزی متوالی در زمین خود را به دست آوردند). اما در بازی های خارج از خانه هیچ شباهتی به آن تیم ندارند. در واقع، آن ها در این فصل در بازی های خارج از خانه هرگز پیروز نشده اند، حتی یک بار.

به همین دلیل، بازی رئال و سویا در برنابئو خیلی مهم به نظر نمی رسد. شش بازی اخیر رئال مادرید با سویا در پایتخت با نتایج 2-1، 2-0، 7-3، 4-1، 3-0 و 2-0 همه به نفع رئال مادرید به پایان رسیده.

با این حال، این بازی که در اواسط مارچ برگزار می شود به سه دلیل مهم است. اول این که سویا اگر در روز خوبش باشد قادر به رقم زدن هر نتیجه ای هست. دومین دلیل این که بارسلونا در همان هفته به ویارئال سفر می کند تا سخت ترین بازی باقیمانده خارج از خانه خود را انجام دهد. و سوم این که، ال کلاسیکو درست در هفته بعد از آن برگزار می شود.

در حقیقت، بسیار مهم است که در چه شرایطی پا به ال کلاسیکو می گذارید. رئال مادرید در ماه نوامبر در شرایطی به مصاف بارسلونا رفت که به تازگی در برابر سویا شکست خورده بود و هویتی کاملا به هم ریخته داشت. در نقطه مقابل، کاتالان ها تیمی با ثبات و با نظم و ترتیب بودند و نتیجه بازی هم این را نشان داد.

در نتیجه، دومین بازی فصل برابر سویا که درست قبل از ال کلاسیکو انجام می شود از لحاظ آمادگی روحی برای رئال مادرید اهمیت ویژه ای دارد.

4

هفته سی و یکم – ال کلاسیکو

در تقویم رئال مادرید و بارسلونا هیچ بازی ای مهم تر از ال کلاسیکو وجود ندارد. اهمیت این بازی نیازی به توضیح ندارد. همه ما از رقابت این دو تیم آگاهیم. همه ما از تاثیرات سیاسی این بازی آگاهیم. همه ما درجه اهمیت این بازی را می دانیم.

همه ما می دانیم و منتظر فرا رسیدن این بازی هستیم.

5

هفته سی و چهارم – بازی خانگی برابر ویارئال

در فصل های اخیر، ویارئال همواره رئال مادرید را آزار داده است. از سال 2012، مردان پایتخت نشین تنها دو تا از شش بازی خود در برابر زیردریایی های زرد را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و بازی اخیر در ال مادریگال را نیز 1-0  واگذار کردند.

یکی از مهم ترین عواملی که باعث رقم خوردن چنین نتایجی شده شباهت در نحوه بازی دو تیم است. ویارئال نیز همانند رئال مادرید در حمله فوق العاده است. بازی پرتحرک و رو به جلوی آن ها بسیار مناسب ضد حمله است. در نتیجه، اگر رئال مادرید توپ را از دست بدهد در برابر ویارئال آسیب پذیر خواهد بود و مردان مارسلینو از شایستگی، ثبات و سخت کوشی لازم برای مقابله با تهدید های رئال مادرید برخوردار هستند.

این بازی نیز از بازی هایی است که اهمیتی فراتر دارد.

در همان هفته، اتلتیکو مادرید به ورزشگاه سخت سن مامس سفر می کند تا با اتلتیک بیلبائو دیدار کند و بارسلونا به شمال غربی اسپانیا می رود تا در مقابل دپورتیوو لاکرونیا قرار گیرد. دپور معمولا تیم ترسناکی به شمار نمی رود، اما شکست دادن آن ها کار ساده ای نیست. بارسلونا در دو بازی اخیر خود که هر دو با نتیجه 2-2 به پایان رسید باید این را فهمیده باشد.

به همین دلیل در این هفته نیز پتانسیل تغییر شرایط وجود دارد.

تیم کالینز