رئال مادرید سال جدید را در حالی شروع کرد که دچار آشفتگی و پریشانی بود. آغاز سال جدید برای آن ها همراه با انقلابی در تیم بود و اولین ماه از سال جدید با سیلابی از گل ها به پایان رسید. ماه ژانویه نیز مانند خیلی از ماه های دیگر، ماهی پر خبر برای رئال مادرید بود.

بعد از آخرین ماه های سال 2015 که برای رئالی ها سرشار از بی نظمی بود، سال جدید با تساوی 2-2 برابر والنسیا آغاز شد و آن بازی به آخرین بازی برای مربی سابق رئال یعنی رافا بنیتز تبدیل شد. روز بعد از آن بازی، او از کار برکنار شد و زین الدین زیدان جای او را گرفت. تنها چهار هفته از رفتن رافا بنیتز گذشته اما دوران مربیگری او در رئال مادرید به یک خاطره دور تبدیل شده است.

در طول این مدت، رئال مادرید زیدان سه پیروزی وحشتناک را برابر دپورتیوو لاکرونیا، اسپورتینگ گیخون و اسپانیول به دست آورد ولی در برابر رئال بتیس به بن بست خورد. در مجموع این چهار بازی رئال 17 گل زده و 2 گل دریافت کرده است.

اما شاید مهم تر از نتایج تغییری است که در حال و هوای بازیکنان ایجاد شده است.

زیر نظر زیدان، بازیکنان رئال مادرید آزاد و پرانرژی به نظر می رسند و اتحاد آن ها بسیار قابل توجه است. به همین خاطر، تقریبا همه بازیکنان درخشان بازی می کنند، به خصوص گرت بیل، کریم بنزما، ایسکو، لوکا مودریچ، کریستیانو رونالدو، مارسلو، تونی کروس و دنی کارواخال.

در ادامه، نگاهی خواهیم داشت به پنج بازیکن برتر ماه ژانویه.

1. لوکا مودریچ

1

آیا او گل های بسیاری زده؟ خیر.

آیا او پاس گل های فراوانی داده؟ خیر.

آیا او بهترین بازیکن تیمش بوده و توجه همه را به خود جلب کرده است؟ قطعا همین طور است.

از زمان روی کار آمدن زیدان، لوکا مودریچ همواره بازیکن برجسته تیمش بوده است. به عنوان یکی از سه عضو خط هافبک آرامش یافته رئال مادرید در کنار تونی کروس و ایسکو، بازیکن کروات دوباره به اوج خود برگشته و به بازیساز اصلی تیمش تبدیل شده است. بازی روان و منظم او تاثیر بسزایی در قدرت خط حمله رئال مادرید دارد.

هر چند او نتوانست در بازی با والنسیا آن طور که باید و شاید به تیمش کمک کند اما در چهار بازی بعدی رئال حضوری بسیار موثر داشت. به خصوص در بازی برابر بتیس و اسپانیول عملکرد او فوق العاده بود. در بازی آخر هواداران در برنابئو او را مورد تشویق و تمجید قرار دادند.

تحت هدایت زیدان، مودریچ طراح و معمار ثابت رئال به شمار می رود. او حقیقتا دوباره متولد شده است.

2. کریم بنزما

2

اعداد و ارقام خودشان سخن می گویند.

در ماه ژانویه، کریم بنزما پنج بازی برای رئال انجام داده است. در هر پنج بازی موفق به گل زنی شده و در دو بازی دو گل به ثمر رسانده است. اگر کمی عقب تر برویم، او در 10 بازی اخیر خود 15 گل زده است.

جدا از حواس پرتی های غیرفوتبالی، این فصل، فصلی عالی برای بنزما بوده است. طبق آمار هواسکورد، او با میانگین یک گل در هر 69.7 دقیقه سریع ترین گلزن در اروپا به شمار می رود و بالاتر از نام هایی چون زلاتان ابراهیموویچ، رابرت لواندوفسکی، پیر امریک اوبامیانگ، گونزالو هیگواین، گرت بیل، لوئیز سوارز، نیمار، مسی و کریستیانو رونالدو قرار می گیرد.

بنزما که مدت هاست جزء بهترین مهاجمان نوک دنیا به حساب می آید با این روند می تواند به بهترین مهاجم نوک دنیا تبدیل شود. در حقیقت، بازی او هیچ گاه تا این حد کامل و بی نقص نبوده است. گل هایی از هر نوع را به ثمر می رساند، هماهنگی فوق العاده ای با دیگر بازیکنان درون زمین دارد و حضوری قدرتمند در محوطه جریمه دارد.

در ماه ژانویه و زیر نظر زیدان، بنزما فوق العاده و در همه بازی ها تاثیرگذار بود.

3. گرت بیل

3

هنگامی که گرت بیل در اواسط ژانویه به علت یک مصدومیت دیگر از ناحیه ساق پا در برابر اسپورتینگ گیخون زمین بازی را ترک کرد در بهترین دوران خود با پیراهن رئال مادرید به سر می برد. در چهار بازی و نیم، بازیکن ولزی 9 گل به ثمر رسانده بود و سه پاس گل نیز داده بود. با این حال، عملکرد فوق العاده او فراتر از این اعداد و ارقام بود.

در بیش تر زمان حضور خود در رئال مادرید، بیل اغلب اوقات کم اثر تر از رونالدو و بنزما ظاهر می شد. اما تغییری که در این فصل از او دیدیم قابل توجه بود. او تعیین کننده تر از قبل شده و بیش تر از قبل در جریان بازی حضور دارد و شبیه به یک رهبر برای تیم بازی می کند، شبیه به یک ستاره.

حالا او می داند که می تواند ستاره بودن را تجربه کند.

در ماه ژانویه، او یک گل حیاتی را در برابر والنسیا به ثمر رساند ( هم چنین نقشی مهم را در گل اول بازی که توسط بنزما به ثمر رسید ایفا کرد)، در برابر دپورتیوو لاکرونیا هت تریکی فوق العاده داشت و در بازی با گیخون نیز پیش از آن که زمین را ترک کند هم گل زده بود و هم پاس گل داده بود.

او قبل از آن که در آن بازی زمین را ترک کند، یک ماهی بود که برجسته ترین بازیکن تیمش به شمار می رفت. اگر او به دلیل مصدومیت مجبور نمی شد دو بازی آخر ماه ژانویه را از دست بدهد، قطعا در این لیست در صدر قرار داشت.

4. کریستیانو رونالدو

4

کریستیانو رونالدو در طول فصل گل های زیادی به ثمر رساند و این روند در ماه ژانویه هم ادامه دار بود.

هر چند او ماه پر فراز و نشیبی داشت و در بازی برابر والنسیا، دپورتیوو لاکرونیا و رئال بتیس موفق به گل زنی نشد، اما در بازی هایی که گل زنی کرد بیش از یک گل را به ثمر رساند. در برابر اسپورتینگ گیخون دو گل و در بازی با اسپانیول سه گل.

در هر دوی این بازی ها، مرد پرتغالی با یک ضربه پای چپ عالی دروازه حریف را باز کرد و گل دوم او در برابر اسپانیول فوق العاده خیره کننده و بدون شک بهترین گل فصل او بود.

با این وجود، خیلی ها از رونالدو انتظار بیش تری دارند و این موضوع قابل درک است. بازی او در این فصل فراز و نشیب های زیادی داشته و تاثیرش در برابر حریفان قدرتمند کمتر شده است. با این حال نباید فراموش کرد که موفقیت تنها در گل زنی نیست.

در برابر والنسیا، پاس عالی و بدون نگاه او زمینه ساز گل کریم بنزما شد. هم چنین گل دوم گرت بیل در برابر دپورتیوو روی کار عالی رونالدو در جناح راست به ثمر رسید.

پنج گل و سه پاس گل: این آمار برای یک ماه خوب است. و این همه ماجرا نیست. شواهد نشان می دهد که رونالدو بدون توپ نیز پرتلاش تر از قبل بازی می کند.

5. تونی کروس

5

وقتی در اوایل ماه ژانویه رافا بنیتز از کار برکنار شد، اولین نتیجه گیری ها این بود که ایسکو و خامس بیش ترین سود را از اخراج مرد مادریدی خواهند برد. این موضوع درست بود اما تونی کروس نیز از اخراج او سود زیادی برد.

تحت نظر بنیتز، تونی کروس دوران سختی را پشت سر گذاشت و مدام در نقاط مختلفی از خط هافبک به کار گرفته می شد زیرا بنیتز می خواست خط هافبک متفاوتی را پیاده سازی کند. کروس در هر جایی از خط میانی به کار گرفته شد، از هافبک دفاعی گرفته تا هافبک تهاجمی. و بازی او به دلیل مشخص نبودن جایگاهش در زمین افت کرده بود.

اما اکنون همه چیز تغییر کرده است.

کروس زیر نظر زیدان به همان نقشی برگشته که زیر نظر کارلو آنچلوتی ایفا می کرد و به نظر می رسد که در این نقش بسیار راحت است و بهتر بازی می کند.

در بازی برابر دپور، گیخون و اسپانیول توزیع خوب توپ توسط کروس نقشی کلیدی در بازی روان رئال در خط حمله داشت. در بازی با بتیس نیز زمانی که رئال مادرید تیم میزبان را در نیمه زمین خودشان حبس کرده بود کروس به خوبی از ضد حمله تیم حریف جلوگیری می کرد.

در ماهی که گذشت، دقت پاس های او از همه بازیکنان دیگر رئال بیش تر بود. تعداد کل پاس های او تنها از لوکا مودریچ کمتر بود و سه پاس گل نیز در این ماه داد.

به طور خلاصه، کروس دوباره شبیه به همان کروس قبل شده است.

تیم کالینز