مرجع خبری رئال مادرید : در نظرسنجی روزنامه آس در تابستان گذشته 50.04 درصد با فروش رونالدو مخالفت کردند و 49.96 درصد مخالفت. این مهاجم در آن زمان با 48 گل آقای گل لالیگا شده بود. رونالدو دیروز اعلام کرد که تا 2018 در رئال می ماند و بعد از آن می بیند چه می شود. در میان تمجیدها از مودریچ ، بحث در مورد عملکرد رونالدو و گرانادا زیاد است و فشارها باز هم قوت گرفت.

مانوئل کوبو، خبرنگار رادیو کادناسر پس از بازی گفت :” در رئال قبلا جامها مهم بودند و حالا گلها ” تا به رونالدو کنایه بزند. ستاره پرتغالی امسال 19 گل در لالیگا زده یعنی به اندازه بنمزا و کمتر از سوار.ز در چمپیونزلیگ یازده گل زده شش تا بیش از سوارز و چهار تا بیش از لواندوفسکی اما تردیدها ادامه دارد.در چنین شرایطی بحث ها در مورد جدایی رونالدو ادامه دارد و بیش از همیشه در موردش بحث می شود. رونالدو شش سال و نیم است که در رئال حضور دارد و امسال بحث ها بیش از هر زمان دیگری قوت گرفته است.

حالا باشگاه باید چه کار کند؟ رئال در ازای فروش رونالدو به باشگاه های متمول حداقل 150 میلیون یورو درآمد خواهد داشت.وضعیت مالی باشگاه می تواند اثرگذار باشد. باشگاه با این پول می تواند لواندوفسکی و یک ستاره دیگر مثل آدن آزار را بخرد. بدون رونالدو ، بیل تساره اصلی تیم خواهد بود چرا که با خیال راحت در پست دفاع چپ بازی می کند. مسلما به اندازه رونالدو گل نمی زند اما باید روی گلهای لواندوفسکی و بنزما حساب کرد. به آنها باید خامس، ایسکو و شاید آزار را اضافه کرد. روی کاغذ چندان هم بد نیست.

اما در مورد رونالدو باید گفت که ممکن است به پی اس جی در لیگ فرانسه یایونایتد و سیتی در لیگ انگلیس بپیوندد. در این صورت به خصوص در مورد حضورش در لیگ انگلیس باید گفت که هوشمندانه نیست که رئال ، ستاره اش را به حریفان همیشگی بدهد. رونالدو افت کرده اما باز هم از بهترین های دنیاست.

فکر نمی کنم که پرز بخواهد این ریسک را بپذیرد. فکر نمی کنم رونالدو در این تابستان برود و رئال اجازه اش را بدهد. بحران وجود دارد و باید حل شود.

خوانما تروبا، نایب رئیس آس