مرجع خبری رئال مادرید: زین الدین زیدان چهارشنبه ظهر تمرینی را داشت که برای رسیدن به ماموریتش به سمت قهرمانی گامی کلیدی  برداشت. مربی فرانسوی  برای تیم تمرینات بدنی ویژه ای در نظر گرفته است. او یک پیش فصل کوچک برای تیم در نظر گرفت تا در ادامه فصل به تیم کمک کند. زیدان تاکید کرده که بدون آمادگی بدنی موفقیت حاصل نمی شود به همین خاطر روی آمادگی بدنی بازیکنان کار کرد. زیدان و دستیارانش با روشی اورژانسی روی بدن بازیکنان کار کردند. نبود بازیهای کوپا و هفته ای یک بازی فرصت خوبی بود تا تیم به اوج آمادگی بدنی برسد. چهل دقیقه دویدن در تمرینات اخیر نشان از آمادگی کامل دارد. زیدان به تیم نکات ساده اما مهمی را یاد می دهد ، مثل تمرین بسکتبال یا دویدن های طولانی. بازیکنان رئال خسته اما راضی هستند. برخی از آنها به شوخی می گویند:” زیزو با تو آن قدر خسته می شویم که بعد از ظهر ها مجبوریم دو ساعت چرت بزنیم.”
حالا فرصت خوبی است تا این شرایط محک زده شوند. زیدان می داند که از هفته آینده چمپیونزلیگ آغاز می شود و فرصت محک زدن رسیده است.
زیدان پنج هفته پیش به رئال آمد. او ایده های مشخصی داشت و تمریناتی جدی را برای تیم تدارک دید. پنج ویژگی اصلی پیش فصل او را مورد بررسی قرار می دهیم:
آمادگی بدنی
زیدان تمرینات پرفشاری را پیگیری کرد. مودریچ تائید کرد که تیم پیش فصل با بنیتز نداشت هو حالا با زیدان بهتر می شود. زیزو به دستیارانش سپرده بود که روی آکادگی بدنی تیم کار کند. زیدان تمرینات ویژه ای را با دستگاه های ویژه برای آماده سازی بازیکنانش از نظر بدنی پیگیری کرد.
جدیت با توپ
پس از نیم ساعت تمرین در سالن بدنسازی یا تمرینات فیزیکی ، زیدان تمرینات بدنی را برای تیم تجویز کرد. تمرینات با شدت کمتری پیگیری می شدند و این به تاکتیک تیم کمک می کرد. بازیهایی مثل تقابل با اسپورتینگ یا اسپانیول آمادگی تیمی را نشان می دادند.
تحرک
بر خلاف تمرینات بنیتز، در تمرینات زیدان نشاط و پویایی موج می زد. بازیکنان با حس بهتری در بازیهای دستگرمی یا بسکتبال شرکت می کردند. تصاویر بسکتبال بازی کردن یادآور تصاویر 45 سال پیش بود که بازیکنان رئال با هم بسکتبال تمرین می کردند.
گفتگو
زیدان دشمن صحبت های آماری است. او به عنوان یک بازیکن سابق اهل صحبت طولانی با بازیکنانش نیست. او ترجیح می دهد تک تک با بازیکنان صحبت کند و با آنها رابطه گرمی برقرار کند.
خامس و ایسکو
دو بازیکن تکنیکی رئال در  آخرین هفته های بنیتز در مسیر نابودی بودند.این دو بازیکن آرام آرام به مسیر عادی برگشتند. ایسکو در تمامی بازیها با زیزو فیکس بوده و خامس هم با مصدومیت گرت بیل در ترکیب جا افتاده است.