مرجع خبری رئال مادرید : زین الدین زیدان ، مربی اسبق رئال در مصاحبه با روزنامه رکورد مکزیک در مورد رقابت رونالدو و مسی صحبت کرد.
مسی بهترین بازیکن دنیاست ؟” رونالدو بهترین است. در مورد رونالدو حرفهای زیادی می توان زد اما فرد خوش قلبی است. مسی یک رقیب است و این رقابت برای فوتبال خوب است و مردم دوست دارند آن را ببینند.”
تصمیم برای مرییگری:” هرگز فکر نمی کردم که روزی مربی شوم. وقتی فوتبالم تمام شد می خواستم کنار خانواه ام باشم. حضور درون زمین را دوست دارم چرا که می دانم چه می خواهم.”
انگیزه برای دوباره بازی کردن :” انگیزه دارم اما امکان پذیر نیست. نمی توانم دوباره بازی کتنم. حس کلی این است که در یک نیمکت متفاوت هستم. فشار متفاوتی درون زمین وجود دارد. بازیکنان تصمیم می گیرند.”
از مربیان قبلیتان درس گرفته اید ؟” بله چیزهای زیادی یاد گرفتم.”
آماده سازی:” هدف اصلی این است که این پیغام را به بازیکنانم بدهم. باید دو ، سه نکته بسیار مهم حل شود. یک گروه بی نظیر داریم. با بازیکنان رابطه خوبی دارم.”
انگیزه برای پیروزی:” در فوتبال فقط بردن مهم است. تلاش می کنیم تا در هر بازی پیروز شویم. چالش رئال همین است. از نظر بدنی شرایط خوبی داریم. اگر با کیفیتمان موفق شویم جای نگرانی نخواهم داشت.”
نیروی ذهنی:” 80-90 درصد تاثیرگذار است. تمرکز خوبی دارم و همین مهم است.سخت است که یک بازیکن در جوی باشد که همه از او تعریف می کنند اما به آنها می گویم که حواسشان را جمع کنند چرا که ده سال دیگر این چیزها تمام می شود. بازی کردن در رئال یک رویاست. افتخاری است که در این جا هستیم. یک مربی همیشه مقصر شکست هاست اما این مسئولیت را با تمامی خوبی ها و بدی هایش پذیرفتم.”
اقتدار تیمی:” ه بازیکنانم می گویم که چه می خواهم. زمانی که توپ را ندارند هر کسی باید بداند چطور دفاع کند. زمانی که توپ نداریم همه باید دفاع کنند. بهترین راه برای کاهش دویدن این است که همه دفاع کنند.”