مرجع خبری رئال مادرید : ارنستو والورده، سرمربی بیلبائو در مورد تقابل این تیم با رئال مادرید صحبت کرد:”رئال مادرید هم غایبان مهمی دارد اما غایبان اتلتیک بیلبائو تاثیرگذار تر هستند. غیبت ایناکی خیلی مهم است چرا که حضورش برای ما خیلی مهم است اما تلاش می کنیم نبودش حس نشود.”
وی در ادامه بیان کرد :” فاصله زیادی بین کار مربیان وجود ندارد. برای مقایسه زیدان و بنیتز زود است. رئال مثل همیشه است. با مرور زمان باید دید که مربی جدید چه تغییری ایجاد خواهد کرد. آنها در خانه شان در این فصل 45 گل زدند یعنی تقریبا چهار گل در هر بازی. به همین خاطر باید مراقب باشیم. رئال قبل از زیدان هم در یک بازی ده گل زده بود.”
والورده در ادامه بیان کرد :” شروع بازی کلیدی است. در نیم ساعت اول گلهای زیادی زده اند. معمولا زود گل می زدند. سال گذشته مقابلشان در اولی ندقیقه گل خوردیم و به همین خاطر آزار دیدیم. رئال و بارسا دو تیم متفاوت هستند .بارسا با حفظ توپ می خواهد گلزنی کند و رئال با ضد حملات. بارسا وقتی توپ را ندارد اذیت می شود. در مورد رئال شرایط فرق دارد.”
وی در مورد رونالدو گفت :” حرف خاصی ندارم. شنبه مقابلش قرار می گیریم. در موردش زیاد صحبت نمی کنم تا عصبی نشود. در هر بازی می تواند سه ، چهار گل بزند. این که افت کند طبیعی است. او یک گلزن همیشگی است. فراز و نشیب زیادی ندارد.”