مرجع خبری رئال مادرید: آنتونیو کاسانو، مهاجم پرحاشیه رئال در مصاحبه ای  از دوران حضورش در رئال مادرید یاد کرد.
وی اظهار داشت:” سه تیم در قلبم جای دارد. اول سمپدوریا بعد اینتر که از بچگی طرفدارانش بودم و در نهایت پارما که شرایط بدی دارند. بقیه را فراموش کردم (می خندد). فقط سه چهار بازی در رئال داشتم. مسلما تقصیر خودم بود. در میان بهترین بازیکنان تاریخ بودم. رونالدو، زیدان و رائول. اسپالتی در رم به من بی توجهی می کرد. برونزتی با من تماس گرفت و گفت :” آنتونیو، می خواهی به بزرگترین تیم تاریخ بروی؟ ” من گفتم :” کدام تیم:” و او گفت رئال.” فکر کردم ارنستو سر کارم گذاشته است. به خانه رفتم و پرز با من تماس گرفت. نمی توانستم پیشنهاد رئال را رد کنم. خیلی ها حاضرند پول بدهند تا در رئال بازی کنند. آن تیم کهکشانی بود. زیدان ، فیگو ، رائول ، بکام ، گوتی، کاسیاس، روبرتو کارلوس و …”
کاسانو در مورد علت ناکامی خود در رئال گفت :” درون زمین کنار روبینیو بازی می کردم. شروع خوبی داشتم و گل زدم اما وقتی به رئال می روی دو اتفاق برایت رخ می دهد : یا کنار خانواده ات هستی و تمرکز می کنی یا حماقت به خرج می دهی. من کار دوم را کردم و احمق بودم البته دوران بی نظیری بود. مسلما از این که فرصت را از دست دادم ناراحت هستم. فکر نمی کردم که در بهترین تیم تاریخ هستم.  فقط یک احمق می تواند رفتاری مثل من را در رئال مادرید داشته باشد. در رئال در کنار دو تا از پنج بازیکن برتر تاریخ یعنی رونالدینیو و زیزو بازی کردم. اما همیشه به نظر می رسید که اگر گوتی عقلش را به کار می گرفت و حرفه ای بود از بهترین های تاریخ می شد. گوتی تکنیک بی نظیری داشت. متعلق به سیاره ای دیگر بود. می توانست در پست هافبک میانی، هافبک دفاعی ، هافبک هجومی ، جناحین و … بازی کرد. شخصیت خوبی داشت. همه از او تعریف می کردند اما یک روز خوب تمرین می کرد روز دیگر نه. یک روز می درخشید و روز دیگر کاری نمی کرد. البته اعتراف می کنم خودم بدتر از او بودم. حداقل او پانزده سال در رئال بود.”
وی در مورد زیدان هم صحبت کرد:” به عنوان یک بازیکن و یک شخصیت بی نظیر بود. در یک سال و نیم فقط سه بار با هم صحبت کردیم . همه با دقت به حرفهایش گوش می دادند و کسی حرف نمی زد. عالی تمرین می کرد. همیشه می خواست بهترین تمرین ممکن را داشته باشد. او و رائول دو رهبر تیم بودند اما تفاوت داشتند. رائول به عنوان کاپیتان صحبت می کرد و زیزو فقط وقتی نیاز بود صحبت می کرد و همه گوش می دادند. به نظرم یک مربی عالی خواهد بود. وقتی زیزو حرفی می زند بازیکنان باید گوش بدهند. کمتر کسی با شخصیت و اطمینان او دیدم. تاریخ سازی کرده است. همه باید به او وش بدهند. اول از همه کریستیانو.”
کاسانو در مورد جمله معروفش که گفته بود در زندگی فقط به رابطه جنسی، فوتبال و غذا عشق می ورزد گفت :” تا 2 فوریه 2008 به این جمله باور داشتم اما پس از آن همسر فعلی ام را پیدا کردم و عوض شدم. اعتراف می کنم که به رابطه جنسی اعتیاد داشتم. وقتی 20 ساله هستی و دخترها هر روز دور و برت هستند حس متفاوتی داری. من کاسانو بودم ، بازیکن رئال مادرید. مسلما اگر کار دیگری می کردم قرار نبود این قدر مورد توجه باشم و شاید حتی مادرم محلم نمی گذاشت (می خندم). اعتراف می کنم که خوشگل و خوشتیپ نیستم.در رئال روابط جنسی روی من اثر منفی گذاشت. بازی نمی کردم چون ده کیلو اضافه وزن داشتم. البته در رم فکر می کنم که این روابط رویم اثر مثبت می گذاشتند. مسلما یادم است که قبل از برد 4-0  مقابل یووه شب قبلش عیاشی کردم و تا شش صبح روی کار بودم. آن روز بهترین بازی عمرم را داشتم ، یک پنالتی گرفتم و دو گل زدم.در مورد  غذا هم تائید می کنم که به عذاهای خوب علاقه دارم و همین باعث اضافه وزنم می شود. البته می دانم که حماقت است که هر روز غذای زیادی بخوری. من در 20 سالگی یک اخمق بودم. حالا نمی توانم این کارها را انجام بدهم.وقتی به رئال آمدم 93 کیلو بودم. وزن ایده آلم 83 کیلوست. امسال در سمپدوریا سعی کردم وزن کم کنم و روبراه شوم. معمولا زیاده روی می کنم. در ماه مارس پارسال در عرض یک هفته از 83 به 93 کیلو رسیدم. یادم است که در رئال شب قبل ا بازیها به یک نفر 200 تا 500 یورو پول می دادم و باریم غذاهایی که می خواستم به اردو می  آورد.”
وی در مورد این که او حاشیه ساز تر بوده یا بکام هم صحبت کرد:” مسلما من. داوید عالی بود .او همسر داشت و من نه . مسلما دخترها دور و برش می پلکیدند اما او به آنها توجهی نمی کرد چرا که همسر و بچه داشت. من وقتی به رئال آمدم نامزد داشتم اما یک ماه بعد از من جدا شد.”
کاسانو در مورد دلیل اختلاقش با کاپلو هم صحبت کرد:” همه می گفتند که به خاطر این که ادایش را در آوردم بوده اما این طور نبود. در بازی با خرز با او دعوا کردم. 3-1 بردیم. مرا فرستاد یک نیمه گرم کنم. من و رونالدو را. دست به یقه شدیم. بعدها فهمیدیم که حق داشته است. کاپلو بهترین عملکرم را بیرون کشید. با او در رم یک سال 23 گل زدم چرا که همیشه پشت من بود.قبول دارم که شخصیتم مرا تبدیل به یک بازیکن یاغی کرده بود. تا شانزده سالگی زندگی ام وحشتناک بود. می شد مرا یاغی خواند. بعد از آن غیرممکن بود که عوشق شوم. بازیکن حرفه ای شده ودم اما با این وجود عوض نشدم. ما شمال ایتالیایی ها اخلاق های عجیبی داریم. ”
کاسانو در مورد تقال رئال و رم صحبت کرد:” از دوران حضورم در رم خاطره خوبی دارم. بازی کردن کنار توتی رویایم بود. شش سال کنارش بازی کردم. پس از اآن کنار زیدان در یووه بازی کردم.”
وی در مورد رقابت رونالدو و و مسی گفت :” رونالدو مثل نادال است. مسی مثل فدرر. نادال یک پدیده است اما زمانی که بدنش افت کرد نتاونست موفق شود. فدرر 3 ساله است و با کیفیتی که دارد در بالاترین سطح است. رونالدو تا دو ، سه سال دیگر افت می کند اما مسی تا 37 سالگی ادامه خواهد داد.”