مرجع خبری رئال مادرید : روزنامه ایتالیایی گوئرین اسپورت در نسخه امروزش به شرایط رئال مادرید اشاره کرد و از سیاست های پرز انتقاد کرد.
این روزنامه با تیتر “خطری به نام پرز” نوشت :” یک روز مشخص می شود که آنچلوتی ، بنیتز، پلگرینی یا زیدان مقصر نیستند. زمانی که باخت ها ادامه یابند. مقصر واقعی همیشه مربوط به جایگاه ویژه رئال بوده است. پرز از جایگاه ویژه برنابئو برای امور شخصی خودش استفاده می کند نه رای کارهای ورزشی. پرز از جایگاهش به عنوان مدیر باشگاه برای موفقیت های ورزشی استفاده نمی کند بلکه کاری کرده که همه تصور کنند همه چیز باشگاه متعلق به اوست : پول، جایگاه ویژه و بازیکنان.”
گوئرین اسپورت، شخصیت پرز را با برلوسکونی قیاس کرده است:” او مثل برلوسکونی در ایام قدیم است با یک اختلف: سیلویو ترکیب ایده الش را می چید اما فلورنتینو همه نامها را مشخص می کند. تقریبا نیمی از تیم با فشار او در ترکیب قرار می گیرند: بیل، بنزما و رونالدو در خط حمله و همچنین بازیکنانی مثل خامس و دنیلو با دستور او و با توجه به قیمتشان در ترکیب قرار می گیرند. این حرفها دروغ نیست. خودش به بنیتز گفته است :” کارت راحت است. دنیلو، راموس ، په په و مارسلو را در خط دفاع داری، مودریچ، کروس و خامط را در خط هافبک و بیل ، بنزما و رونالدو را در خط حمله.” به همین سادگی. این مشکل بزرگی برای مربی رئال است چرا که جایگاهش را دطر خطر می بیند. پارسال بارسا پنج جام برد و رئال هیچی . پرز تنها واکنشی که دارد این است که با خریدهای اسم و رسم دار هواداران را ساکت کند هر چند که امسال خرید خوبی هم نداشت.”
در ادامه این مقاله آمده است:” پرز همیشه ساده ترین راهکار دنیا را انتخاب می کند : اخراج مربی. تصمیمی خام که در مقابل بنیتز عجیب تر بود چرا که این مربی به صورت تمام و کمال به حرفهای مدیر گوش کرد اما باز هم اخراج شد. چه کسی به جز پرز می توانست آن ترکیب پراشتباه را برای ال کلاسیکو که حساس ترین بازی سال است بچیند؟ روز بعدش کل دنیا رافا را محکوم کردند و گفتند که از مغزش استفاده نکرده است. پرز هم ساکت نشست و منتشر سر و صداها ماند. او خودش را کنار کشید. مشخص نیست که چه کسی زیزو را راضی کرده تا روی صندلی بشیند که زیرش یک بمب ساعتی توسط پرز نصب شده است.”
-*-*-*