مرجع خبری رئال مادرید: امروز اتلتیکو و رئال برای 263مین بار به مصاف هم می روند. در 38 دربی رسمی اخیر 32 گل در 15 دقیقه اول به ثمر رسیده است.

حریفان تاریخی
رئال و اتلتیکو در 262 بازی رسمی مقابل هم قرار گرفته اند که حاصلش 136 برد ، 60 تساوی و 66 شکست برای رئال بوده است. در برنابئو 92 بار در بازیهای رسمی مقابل هم قرار گرفتند که حاصلش 54 برد ، 23 تساوی و 15 شکست است . در هفت دربی اخیر ، اتلتیکو سه برد داشته و رئال دو تا.

تاریخ
آخرین باری که اتلتیکو در بازی برگشت لالیگا در برنابئو در جدول از رئال پیش بود 31 سال پیش بود. در 7-4-1985 رئال مادرید پنجم بود و اتلتیکو دوم و رئال آن بازی را با نتیجه چهار بر صفر باخت.

اخیر
اتلتیکو دو دربی لالیگایی اخیرش مقابل رئال را برده است. اگر دوئل های دو تیم را حساب کنیم ، رئال از 27 آوریل 2013 تا کنون مقابل اتلتیکو پیروز نشده است. رئال پنج دربی پیاپی را نبرده که بدترین رکورد 87 سال اخیر است.

سوابق
به طور کلی اتلتیکو هفت بار در بازی برگشت در حالی که در جدول از رئال پیش است به برنابئو آمده که حاصلش برایشان سه شکست ، دو تساوی و دو برد بوده است.

منسجم در خارج از خانه
اتلتیکو در خارج از خانه در 20 بازی رسمی فقط هشت گل خورده است و فقط در یک بازی بیش از دو گل خورده (با نتیجه دو بر یک مقابل بارسا). آنها امسالدر خارج از خانه فقط بازیهایی را بردند که در آن گل نخوردند. از بازیهایی که گل خوردند در سه تا باختند در یکی مساوی کردند.

رکورد
پنج گلی که اتلتیکو در 13 بازی خارج از خانه در لالیگا در این فصل خورده رکورد تاریخ مسابقات است. بارسا در فصل 11-2010 هم رکوردی مشابه داشت. بهترین رکورد تاریخ اتلتیکو در خارج از خانه تا این مقطع در فصل 91-90 با دریافت شش گل در 13 بازی بود.

کلباران
از زمان شکست 4-0 مقابل بارسلونا ، رئال مادرید هشت بازی رسمی در برنابئو داشته که 45 گل زده یعنی به طور متوسط 5.6 گل در هر بازی. تنها باری که رئال مادرید چهار گل یا بیشتر گل نزد در برد 3-1 مقابل سوسیه داد بود.

برتری
اگر اتلتیکو امروز پیروز نشود ، بارسا با غلبه بر سویا فاصله اش با تیم دوم جدول به 9 یا 10 امتیاز می رسد. در تاریخ لالیگا هیچ تیمی نتوانسته فاصله ای بیش از هشت امتیاز را جبران کند.

مشکل برای رئال
رئال 9 امتیاز با بارسا فاصله دارد و فقط یک تیم در تاریخ توانسته چنین فاصله ای را جبران کند. در هفته 14 فصل 99-1998 ، بارسا با فاصله 9 امتیاز مایورکای صدرنشین دهم بود و در 24 هفته بعدش 60 امتیاز گرفتند و قهرمان شدند.

پنالتی ها
از سه تیمی که برای قهرمانی می جنگند، اتلتیکو با اختلاف از بحث پنالتی ها بیشترین ضربه را زده است. برای آنها یک پنالتی به سودشان گرفته شده و یکی علیه آنها. برای رئال هفت پنالتی گرفته شده و سه تا علیه این تیم. برای بارسا 12 پنالتی گرفته شده و یکی علیه آنها.

گلهای زودهنگام
در 38 دربی اخیر مادرید، 32 گل در 15 دقیقه اول به ثمر رسیده (20 تا رئال و 12 تا اتلتیکو) از این 32 گل 21 تا توسط تیم میهزبان به ثمر رسیده و یازده تا میهمان. پنج تا از این گلها در 60 ثانیه اول به ثمر رسیده اند (سه تا رئال و دو تا اتلتیکو)

توان گلزنی
کل ترکیب رئال در این فصل 55 گل زده اند و رونالدو و بنزما روی هم 57 تا .کریتسیانو در هشت بازی اخیرش در برنابئو 16 گل زده است و در 23 بازی مقابل اتلتیکو 15 گل زده است. رونالدو دومین بازیکن تاریخ دربی ها از نظر شمار گل است و دو گل کمتر از دی استفانو زده. پوشکاش 13 گل زده ، بوتراگوئنو، برنابئو و کمپوس 12 تا ، اسکودرو و رائول 11 تا ، آمانسیو ، خنتو ، هوگو سانچز ، سنیودو و تریانا 10 تا.

بنزما
کریم با 106 گل زده یک گل تا هیگواین در رئال در لالیگا فاصله دارد. مهاجم آرژانتینی در 190 بازی 107 گل زده بود و کریم 207 بازی در لالیگا داشته است. کریم با دو گل با پاهینیو به عنوان دهمین گلزن تاریخ لالیگا فاصله دارد. مهاجم فرانسوی 21 بار به مصاف اتلتیکو رفته که فقط سه گل زده است (همه در لالیگا و ویسنته کالدرون بوده است)هنوز در برنابئو به اتلتیکو گل نزده است. امشب در 24 بازی رسمی 23 گل زده است.

همیشه خوب شروع کردند
اگر در لالیگا این قانون وضع می شد که تیمی که گل اول را زده حتما می برد ف رئال مادرید با 62 امتیاز یعنی چهار امتیاز بیش از ایبار و شش امتیاز بیش از اتلتیکو و هفت امتیاز بیش از بارسا صدرنشین بود.

سیمئونه مقابل رئال
سیمئونه مقابل رئال شش برد و پنج تساوی در 18 بازی داشته است. در 18 دربی پیش از سیمئونه اتلتیکو چهار تساوی و چهارده شکست عایدش شده بود. زیدان و سیمئونه 9 بار در طول دوران بازیگری مقابل هم قرار گرفتند : شش بار در سری آ ، دو بار در کوپا ایتالیا و یک بار در دربی اسپانیا که حاصلش چهار برد برای بازیکن آرژانتینی ، دو برد برای بازیکن فرانسوی و دو تساوی بوده است. زدیان در این بازیها یک گل زده و سیمئونه دو گل که گلهای سیمئونه باعث حذف یووه از کوپا 2000 شد. بنیتز در هشت بازی رسمی اولش شش برد ، دو تساوی 20 گل زده و یک گل خورده ثبت کرد. زیدان تا کنون شش برد ، دو تساوی 26 گل زده و شش گل خورده داشته است. بنیتز در نهمین بازی رسمی مقابل اتلتیکو با نتیجه یک بر یک مساوی کرد.