زماني كه مورينيهو مربي رئال مادريد بود ، شايد تيم خيلي مشكل داشت ولي يك مشخصه ي مهم وجود داشت ؛ توازن !

تيم با آرايش ٤-٢-٣-١ بازي ميكرد و آلونسو و خديرا دو هافبك دفاعي تخريبي تيم بودند و اوزيل و ديماريا كار بازيسازي را انجام ميدادند . در فصل اول آنچلوتي هم كار تخريبي توسط آلونسو انجام ميشد و بازيسازي توسط مودريچ و ديماريا صورت ميگرفت .

در فصل دوم آنچلوتي با رفتن آلونسو هافبك تخريبي ديگر در تركيب رئال وجود نداشت و با رفتن ديماريا و مصدوميت مودريچ بازيسازي نيز از بين رفته بود . خامس نيز كيفيت اوزيل و ديماريا را در بازيسازي نشان نداد و فصل بدون جام به پايان رسيد .

در فصل جديد به نظر ميرسيد كه با برگشتن كاسميرو اين خلاء كه در بارسا به خوبي توسط بوسكتس آماده پر شده است ، پر شود ولي به اين ستاره جوان هم كم ميدان داده ميشود و بنيتز و حالا هم زيدان دارند اشتباهات فصل گذشته را تكرار ميكنند : نبود هافبك دفاعي

به نظرم بهترين راه حل براي كسب يازدهمين قهرماني ورود كاسميرو به تركيب اصلي است و خامس بايد به روي نيمكت برود و خط هافبك رئال متشكل از كروس و كاسميرو و مودريچ باشد . و اما براي فصل بعد :

به نظر تنها راه حل خريد يك هافبك تنومند تخريبي است كه كهكشاني باشد تا مربي مجاب به بازي دادن به او شود يعني پل پوگبا !

تيم بايد بر اساس توازن چيده شود نه اينكه ابتدا تيم را بچينيم سپس در آن به قول آنچلوتي دنبال تعادل بگرديم . پس اول تعادل !

كروس ، خامس ، كواچيچ از بازيكن هاي ما و هازارد و رويس و لواندوسكي و … همگي بازيكنان خوبي هستند ولي ما با چه تيمي به تعادل ميرسيم ؟

به نظر ميرسد با خريد پوگبا مشكل تيم در خط هافبك بر طرف ميشود و كروس ناچار به ترك تيم است ( هر چقدر هم عالي باشد تيم به او نياز ندارد ) پس بهتر است هافبك هاي فصل آينده پوگبا ، مودريچ و خامس + ايسكو و كاسميرو و كواچيچ باشند .

براي دفاع بازگشت كوائنترائو و وايخو كافي است .

درخط حمله بنزما بايد تيم را ترك كند چون فاقد هوش و دريبلينگ لازم است و لواندوسكي هم مشابه اوست . به نظرم آگوئرو گزينه خوبي است ، ٢٧ ساله ، باهوش ، دريبل زن آرژانتيني ! ذخيره ي او هم ميتواند مايورال باشد . خسه بايد تيم را حداقل قرضي ترك كند تا خود را پيدا كند و آسنسيو جانشينش خواهد شد . واسكز هم عملكرد قابل قبولي داشته تا در تيم بماند  .

خريد ستاره يورو هم محتمل به نظر ميرسد .

درون دروازه هم نيازي به خريد نيست ولي ممكن است دخيا خريده شود .

ليست بازيكنان ورودي : وايخو ، كوئنترائو ، پوگبا ، آسنسيو ، آگوئرو ، مايورال

ليست بازيكنان خروجي : كروس ، آربلوا ، خسه ، بنزما

آرمان