مرجع خبری رئال مادرید : کلائوس پترسون، روانشناس اودگارد در باشگاه سابقش اشتورم گادست در مورد شرایط وی صحبت کرد.

پختگی:” مارتین نسبت به سنش خیلی پخته است. این را در مصاحبه هایش و رفتارش می توان درک کرد. جوگیر نمی شود. زماین که بقیه سعی می کردند سرشان را با موبایل گرم کنند او زمان زیادی را روی سبک خاص خودش کار می کرد.او در کل وقت یکسان بوده است. نیازی نداشته تا عوض شود. همیشه خودش بوده است. درون زمین همیشه انگیزه زیادی داشته تا رشد کند و به جلو برود. توانایی کنترل همه چیز را دارد. زمانی که بقیه به یک هفته کامل یا یک بازی جدید نیاز دارند تا پیشرفت کنند او خودش پیشرفت می کند. پس از چند ساعت شکست از ذهنش پاک می شود چرا که ذهنیت مشخصی دارد. جاستین فلو (مدیر ورزشی اشتورم گادست) گفته بود :” مارتین همین حالا یک ستاره است چرا که نیازی ندارد شبیه ستاره ها شود.” او خیلی سریع پیشرفت می کند. شهرت حواسش را پرت می کند و نکات بیرونی هم آزارش نمی دهند. در زمان یادگیری متواضع است. تلاش می کند تا پیشرفت کند. باهوش است و از نظر فوتبالی می تواند به جلو برود.”

تاثیر پدرش:” مارتین در یک زمینه مسیحیت قوی رشد کرده است. اعتقادش به خدا بسیار زیاد است و این در خانواده اش مشهود است. این ویژگی ها در خانواده اش نهادینه شده و تبدیل به بخشی از او شده است. اودگارد به همین خاطر تمرکز بالایی دارد. سعی می کند روی حال تمرکز داشته باشد. زمانی که بازی نمی کند هم سعی می کند اثر خود را بگذارد. شاید در یک بازی خیلی بد باشد اما تفکرات بد وارد ذهنش نمی شود. این بهترین شکل رقابت جویی است. آسان نیست که او اغوا شود. پدرش هم شخصیت بسیار مهمی در زندگی مارتین بوده است. در دیدگاهش به زندگی با توصیه هایش نقش مهمی داشته و برای او نقشی سیاستمدارانه را در زمان تصمیمات مهم داشته است. مربی او هم بوده و به این بازیکن جزئیات فوتبالش را یاد گرفته است. پدرش یک نگهبان عالی برای او بوده است.”

توانایی رویارویی با مشکلات:” به نظرم مارتین حالا در حال سپری کردن مشکل ترین نبرد زندگیش است. برای اولین بار باید روزهای سخت را پشت سر بگذارد. او در گردنه های سخت زندگی ذهنیت آماده ای را از خود نشان داده بود. او در رئال مادرید نقش بی نظیری دارد. اودگارد تمرکز بالایی روی رئال دارد و می تواند پیشرفت کند. فکر کنم پدرش هم در مادرید است تا کارش را زیر نظر بگیرد و به او روحیه می دهد. مدام مورد آنالیز قرار می گیرد و ارتباط خوبی میان این دو برقرار است. حضور پدرش در کنارش باعث می شود که تمرکزش بیشتر شود. باید دید که تا دو سال دیگر که باید در رئال بازی کند هم باز همه بازیکنان جلوی او خواهند بود یا نه. رقابت با بازیکنان ترکیب اصلی رئال مشکل است و به همین خاطر نمی توان او را به ترکیب نزدیک دید. اما شرایط ممکن است به صورت لحظه ای عوض شود.”

روند پیشرفت تیمی:” فرهنگ اسکاندیناوی با بسیاری از فرهنگ های دیگر متفاوت است. اگر مربی آکادمی اشتورم گادست باشی باید بدانی که چطور با مدیر تیم برخورد کنی ، با تو شوخی شود و … احترام کامل بین تیم و او وجود داشته است. جو خوبی وجود دارشت. اما در رئال مربیان تمرکز متفاوتی دارند. در آن جا رقابت و بهتر بازی کردن مهم است. اودگارد باید بتواند این شرایط را بپذیرد. نمی دانم روش کار در رئلا به صورت دقیق چطور است اما رقابت خیلی زیاد است. مسلما آن طور که در نروژ با او برخورد می شد در مادرید نمی شود اما به طور کلی بازیکن خوبی است و باید نشان بدهد که ویژگی های خاصی دارد.”

ذهنیت:” مارتین از نظر ذهنی قدرتمند است چرا که متفاوت است و می خواهد یاد بگیرد اما باید تلاش کند تا نیرویش حفظ شود. می تواند خیلی سریع شرایط را عوض کند. او همه تلاشش را می کند و تمرکزش را از دست نمی دهد.”

توقعات:” دوباره می تواند بازیکن بزرگی شود. می تواند یک ستاره جهانی باشد. باید از توانایی هایش استفاده کند. نمی دانم در رئال موفق می شود یا نه اما مسلما می تواند یک بازیکن بزرگ شود. آسان نیست که به توپ طلا برسد اما در بلندمدت یک گزینه خوب خواهد بود.”