مرجع خبري رئال مادريد : علیرضا علیفر یا به قول تماشاگران تلویزیونی ” سرهنگ ” ، از آن گزارشگرانی است که گاف هایش معمولا زبانزد عام و خاص می شوند .

امسال اما این گاف ها به اوج خود رسیده اند . داستان عجیب ” عقده ای ” خواندن همسیک ، بازیکن لاتزیو روی پخش زنده از آن اتفاقات عجیبی بود که البته زیاد پوشش رسانه ای به آن داده نشد .

سرهنگ متاسفانه نتوانسته است که با عصر ارتباطات و اینترنت کنار بیاید . کلیه اطلاعات او از بازیهای فوتبال به نام بازیکنان و ملیتشان خلاصه می شود و به ندرت می تواند اطلاعات علمی و دقیق را از او در جریان بازی دانست . مگر جملات تکراری مثل ایراد گرفتن به دفاع خطی و علاقه بی حد و حصرش به اتلتیک به علت استفاده کردن از بازیکنان بومی !

سرهنگ البته در اولین قسمت از برنامه ای موسوم به ” اقای گزارشگر ” یک اتفاق تاریخی را برای بینندگان رقم زد . یکی از شرکت کنندگان مقدماتی رو به دوربین گفت :” البته گزارشگری کار سختی است ! ” و علیفر بدون آن که خودپسندی و تعریف از خود را فراموش نکند ، با سرش و بادی که به غبغب انداخته بود ، فرمود “بله !” تا صحنه کمدی – رمانتیکی را رقم بزند که می تواند از نامزدهای اسکار 2015 باشد !

بازی رئال مادرید و آلمریا هم از این سوتی ها مبرا نبود . با هم بعضی از جملات قصار استاد را مرور می کنیم :

“ایسکو و په په یه مثلث تشکیل میدن که تبدیل به مربع میشه ! ”
“ناخو تا حالا از نیمه رد نشده ! ” (تلفظ صحیح اسم بازیکن ناچو می باشد!)

“الکلاسیکوی رفت 2-1 شد و برگشت 3-2 “

“آنجلوتی هم راه مورینیو رو راجع به لوپز اجرا کرد و بیشتر به کاسیاس بازی میده !!”

البته هر چه گوییم و گویند ، نرود میخ آهنین در سنگ . چرا که بعید است که سرهنگ بداند که اینترنتی هم وجود دارد که در آن از او انتقاد شود !