مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید مدام باید در شرایطی استرس زا باشد. در حالی که به نظر می رسید برد در ال کلاسیکو شرایط را آرام می کند اما رئال در اروپا در خانه ولفسبورگ که به نظر می رسید ضعیف ترین تیم مرحله باشد شکست خورد. زین الدین زیدان مسئولیت شکست را پذرفت و گفت که به بازیکنانش افتخار می کند.

زیزو سعی کرد در مقابل رسانه ها از بازیکنانش دفاع کند اما مسلما در خلوت خود به نقاط ضعف اشاره کرده است. از زمانی که زیدان جای بنیتز را گرفته تغییرات چندانی در ترکیبش نداشته است. یکی از مسائلی که ثابت مانده  خامس رودریگز است. بازیکنی که بازی نکردنش باعث انتقاد رسانه ها از بنیتز شده بود حالا در دوران زیدان هم فرصت چندانی برای بازی کردن ندارد.

مسلما بازیکن کلمبیایی با دوران اوجش فاصله زیادی داشته اما نکته این جاست که کمترین بازیکنی در فوتبال دنیا از نظر کیفیت و توانایی در سطح او قرار دارد. بازیکن کلمبیایی برای بازی برگشت می تواند نقشی کلیدی داشته باشد. حضور او باعث تغییر یکی از هافبک های بازی مقابل ولفسبورگ یا بارسا خواهد شد. در حال حاضر یکی از محتمل ترین گزینه ها تونی کروس، هافبک آلماین است.

خامس رودریگز در دوران بنیتز به علت مصدومیت مشکلاتی داشت. در دوران حضور زیدان به نظر می رسید که شرایط برایش عوض شود اما داستان عوض نشد. خامس 24 ساله به علت نداشتن پیش فصل خوب در آغاز فصل مشکلاتی داشت. او پس از درخشش مقابل بتیس در اغاز فصل با دو گل و دو پاس گل مصدوم شد تا هشت بازی لیگ و سه بازی چمپیونزلیگ را از دست بدهد. در غیاب او رئال شکست نخورد اما خامس در آخرین هفته های کاری بنیتز در رئال نیمکت نشین شد.

با حضور زیدان خامس فقط در دو بازی لالیگایی 90 دقیقه به میدان رفته و در پنج بازی اخیر فقط در یکی فیکس بوده است. این بازیکن در سیستم 3-3-4 احساس راحتی نمی کند و درخشش کاسمیرو شانس هایش برای حضور در ترکیب را کاهش داده است.

در حال حاضر شایعات پیرامون جدایی خامس از رئال زیاد است. مطبوعات از احتمال بالای حضورش در لیگ انگلیس خبر می دهند.رئال مسلما نمی تواند در صورت فروشش هزینه ای که در تابستان 2014 کرد را جبران کند و همین قضیه باشگاه را برای فروختنش مردد می کند.

در نقطه مقابل می توان به تونی کروس اشاره کرد. هافبک آلمانی پیش از حضورش در رئال مادرید یکی از بهترین هافبک هجومی های دنیای فوتبال بود. او هم در رئالث هم در بایرن پشت مهاجمین بازی می کرد.. شوتهای ناگهانی و پاسهای در عمق به مهاجمان دو مولفه اصلی بازی او بودند. این بازیکن در سه فصل آخر حضورش در آلمان به ترتیب هفت ، 9 و چهار گل زده بود. اما این بازیکن در برنابئو به جلوی مدافعین برده شد. این بازیکن بدین ترتیب به جیا بازیسازی وظیفه تخریب خط هافبک حریف را به عهده داشت. این بازیکن همچنان هر از گاهی در حملات اضافه می شود اما نقش بسیار کمرنگ تری دارد. این بازیکن یک هافبک دفاعی ذاتی نیست و طبیعی است که نتواند بهترین کیفیتش را در پست جدیدش ارائه دهد.

در نهایت کاسمیرو تصمیم گرفت که کاسمیرو را به ترکیبش اضافه کند. بدین ترتیب هافبک المانی این فرصت را پیدا کرد تا با فراغ بال در حملات اضافه شود. بازیکن آلمانی اما به نظر می رسد که بازی کردن درپست سابقش یادش رفته و در پست هافبک هجومی تحرک و تاثیرگذاری لازم را ندارد. کروس بسیار کند بازی می کند و نمی تواند بازیسازی کند. این بازیکن هنوز از تفکر بازی کردن در پستی دفاعی خارج نشده و همین قضیه روی بازی رئال تاثیر گذاشته است.

مثلث هجومی رئال موسوم به بی بی سی نیاز به تغذیه شدن در خط هافبک دارد. بازی مقابل ولفسبورگ نشان داد که عدم توجه به این مهاجمان چه افتضاحی به بار می اورد. در این بازی هم خط دفاعی رئال باز بود و هم مهاجمین صاحب توپ نمی شدند تا موقعیت سازی کنند. کل خط حمله رئال در طول بازی سه شوت هم به چارچوب نزد.  اکثر موقعیت های رئال با سانتر از جناحین به ثمر رسید نه حرکات ترکیب یتمرین شده.  لوکا مودریچ در این بازی بارها تلاش کرد که توپ را از یک سوم میانی به خط حمله برساند اما به تنهایی نتوانست از پس این کار بر بیاید.

با کروس که ناهماهنگ به نظر می رسید و کاسمیرو که وظایف دفاعی داشت مسلما خامس می توانست به تیم کمک کند و با حرکات انفجاری، تکنیکی و لحظه ای خود شرایط را عوض کند هر چند که هافبک کلمبیایی هم فرصت بازی کردن پیدا نکرد. خامس در مقطع  پایانی فصل می خواهد خود را ثابت کند. رئال در بازی برگشت چیزی برای از دست دادن ندارد. تیم یک شوک می خواهد و خامس بهترین گزینه است.

سیستم 3-3-4 زیدان در زمین ولفسبورگ جواب نداد و همه چیز به بازی برگشت کشیده شد. رئال در این بازی حتی یک گل هم بخورد باید چهار گل بزند و به همین علت جدا از دفاع ، حمله همه جانبه هم خیلی مهم است. تغویض خامس با کروس می تواند قطعه ای کلیدی برای نفوذ به خط دفاعی حریف باشد.

بنزما در نیمه دوم بازی رفت مصدوم شد اما احتمالا به بازی برگشت می رسد. بدین ترتیب بعید است که بی بی سی تغییر کند اما به نظر می رسد که حضور خامس در ترکیب می تواند سبک رئال را عوض کند. او می تواند پشت سر سه مهاجم بازی کند. رئال در این بازی باید ریسک کند. زیدان می داند که سرنوشت مربیگریش به این بازی بستگی دارد. با وجود پیروزی در ال کلاسیکو ، شکست در مقابل ولفسبورگ غیرقابل هضم است. خامس بازیکن مورد نیاز زیدان در بازی سه شنبه خواهد بود.

کارل ماچت