مرجع خبري رئال مادريد : توماس رونکرو ، سردبیر آس به ستایش از گرت بیل و دی ماریا پس از الکلاسیکوی فینال کوپا پرداخت .

چه جشنی
رئال مادرید قهرمان شد . کاری که نباید چیزی را متوقف کند . این رسم بزرگترین باشگاه تاریخ فوتبال است . ساعت 23:33 دقیقه به وقت اسپانیا در تاریخ فوتبال بی نظیر است . ایکر کاسیاس ، یک جام دیگر که کوپا دل ری بود را بالای سر بود . حرکتی که نشان از عدالت شاعرانه فوتبال داشت و کاپیتان بزرگ و مادریدی که کریستیانو را نداشت ، اما قلب داشت ، مزد شهامت و فوتبال زیبایش را گرفت . این پایانی بر کمک ها برای پیروزی حریف بود . آنجلوتی ، کاری کرد که شاگردانش مثل یک نوجوان انگیزه داشته باشند . آنها برای هر توپ با همه قوا می جنگیدند . گریه نمی کردند که بهترین بازیکن کره زمین را به علت مصدومیت ندارند (پس از محو بودن مرموز مسی ، کسی در مورد این که کریستیانو بهترین است ، تردیدی دارد ؟) بدون برنده توپ طلا ، دی ماریا لباس سوپرمن را در نیمه اول به تن کرد و در نیمه دوم آن را به تن بیل کرد . بازیکان آرژانتینی و ولزی دو گل بی نظیر را زدند . چه بی نظیر که آن را تقدیم به هواداران پر شور و شوقی کردند که لایق این فینال بودند . 25 هزار رئالی باعث شده بودند که مستایا تبدیل به برنابئوی کوچک شود . وقتی که راموس شنل مخصوص را به تن کرد ، هواداران شعر مخصوص را یادشان افتاد :” خوشحالی وجود دارد و نسبت به ان چه فکر می کردیم به ان نزدیک تر هستیم . ”

رئال ماردید با فرشته
اتحاد تیمی بهترین توصیف حال این روزهای دی ماریاست . او یک تنه باسایی را خورد که بارترایی را داشت که می خواهد در آینده شبیه به پویول باشد . اما بازیکن آرژانتینی با سرعت شیطانی خود دیشب توانست که نقش کریستیانو را ایفا کند . گلش راه را باز کرد و باعث شد که مشخص شود که پینتو چه محدودیت هایی دارد . این نشان داد که رئال به دنببال قضا و قدر نیست . تیمهایی هستند (اشاره به اتلتیکو) که ” بازی به بازی ” حرکت می کنند و به آنها احترام می گذارم اما رئال ” جام به جام ” حرکت می کند . فعلا اولین جام را بردیم …

هیجان ولزی
گلش یادآور گل زیدان در گلاسکو بود . البته شباهتی به هم نداشتند اما اهمیتشان شبیه به هم بود چرا که قیمت بالای هر دویشان در تابستان گذشته اش را توجیه کردند . در تابستان برای بازیکن 24 ساله ولزی 100 میلیون یورو خرج شد تا چنین حرکات هنری را داشته باشد . استارتش از بیرون زمین ، قورت دادن باترا و ضربه لایی به پینتو باعث شد که هواداران رئال به یاد بیاورند که زندگی سپید ، زیبا و زیباست …

اتحاد؟
تیم در رختکن کوپای شماره 19 را جشن گرفت . یک ساعت قبل از بازی والنسیا ، کریستیانو با کلاه لبه دارش آمد تا به هم تیمی ها از روی چمن مستایا روحیه بدهد . چمن مناسبی که طولش 20 میلی متر بود و باعث می شد ژاوی نتواند آن را توجیه بداند . شوخی ها و قضای خوب حاکم بود . بغل کردن همدیگر و آرزوی موفقیت … در حقیقت چمپیونزلیگ را دیدیم .

ماتئوی خوب
هنوز نمی دانیم که چطور گل گرت بیل را مردود کرد . از نظر من برخوردش با پینتو خطا نبود اما در مجموع قضاوت خبوی داشت . او زیاد به شیرجه ها توجهی نداشت . از سویی به بارایی ها اجازه نداد که زمین را تبدیل به سالن تئاتر کنند . قضاوت خوبی بود .

سیبلس ، خوشحال
دیش جشن خوشحالی در سیبلس آغاز شد و جشن کوپا ادامه خواهد داشت . به این تیم افتخار می کنیم . انتظار یک زندگی بی نظیر را از حالا تا فینال چمپیونزلیگ داریم .