مرجع خبري رئال مادريد : می توان از قضاوت ماتئو لاهوز ، داور والنسیایی رضایت داشت . هرگز به سبک قضاوتش انتقادی نداشتم . کارت دادنش در اول بازی برای اعلام حکمروایی خوب بود . مثل کارتی که در دقیقه 2 به ایسکو به علت تکل خشن به نیمار داد . این شاید بهترین تصمیمش در کل بازی بود . او نیم خواست بازی در دستش خارج شود . در دقیقه 15 وقتی که په په ، نیمار را در بغل گرفته بود دوباره کارت داد . این جنجال را کوئنت رائویی آغاز کرد که از کارت گرفتن نجات پیدا کرد و در این شرایط ماتئو به په په و نیمار کارت داد .

در دقیقه 10 برخی معتقد بودند که دی ماریا روی گل اولش در آفساید بوده است . از نظر من و احتمالا همگی دی ماریا با آخرین مدافع روی یک خط بود و گل قانونی است . در نیمه اول به جز پنالتی که مسی می خواست ، صحنه دیگری وجود نداشت . با راموس برخورد کرد اما اتفاقی وجود نداشت . در دقیقه 44 البته راموس روی نیمار در بیرون محوطه خطا کرد که ماتئو نگرفت .

نیمه دوم با تکل خشن په په روی مسی در دقیقه 48 آغاز شد که نیازی به کارت زرد هم نبود . کمی بعد در دقیقه 52 ، ماسکرانو به درستی به علت خطا روی په په کارت گرفت . ایسکو در دقیقه 54توپ را با دست زد اما نیازی به کارت دادن نبود .

گل رئال در دقیقه 66 مردود شد . خطای بیل روی پینتو گرفته نشد . انگار ماتئو خطا را در میانه زمین گرفته باشد اما کمکش خیلی سریع به یاری او آمد .

در دقیقه 81 ، په په در آستانه دادن پنالتی بود . صحنه مشکوکی بود اما به نظر می رسید که در تصاویر اصلا برخوردی میان این دو انجام نشده باشد . در حقیقت په په ، نیمار و کارواخال را با هم زد .

در دقیقه 87 ژابی به علت خطا روی مسی کارت گرفت که درست بود اما آلوس که توپ را به صورت مودریچ زد هم باید کارت می گرفت .

اوریزار آزپیتارته