مرجع خبري رئال مادريد : مطبوعات بین المللی ، گرت بیل و درخشش بی نظیرش را عامل پیروزی رئال مادرید در مقابل بارسا در فینال کوپا دانستند .

اکیپ :” شاید برخی بگویند که قسمت بوده است . اما گرت بیل ، کوپا را به رئال داد ، آن هم با یک گل بی نظیر در فینال مقابل بارسلونا . بازیکن ولزی که در آخر تابستان آمد خوش درخشید . نیمار در دقایق پایانی فرصت داشت تا بازی را به وقت اضافه بکشاند اما فرشته کاسیاس توانست کاخ سفید را نجات بدهد . ”

ال پایس :” یک جرقه کوپا را تعیین کرد . در مستایا ، اوسین بولت اما با رنگ پوست سفید و با ملیت ولزی توانست که تاج را به رئال مادرید بدهد . مسلما این فینال به خاطر استارت خارق العاده بیل به یاد می ماند که در حالی که همه منتظر وقت اضافه بودند ، تماشاگران را مبهود ساخت . او با یک استارت 50-60 متری المپیکی گل زد . حتی از خط کناره زمین هم بیرون رفت اما در دوئل با بارترا توانست که به او غلبه کند و توپ را از میان پاهای پینتو وارد دروازه حریف کند . ”

گاتزتا دلوا اسپورت :” سوپر بیل ، بارسا را شکست داد . فینال والنسیا با کار هنری بازیکن ولزی در دقیقه 85 تعیین شد . این بازیکن دو بار نزدیک گلزنی بود . در فاصله بیست دقیقه به پایان ، بارسا نتیجه را به تساوی کشاند . اغما رئال با جرقه آقای صد میلیونی وارد بازی شد . کسی که در فاصله پنج دقیقه به پایان ، گلی استادانه زد که کلاس و قدرتش را نشان می دهد . بازیکن ولزی 50 متر به سمت چپ دوید و گل زد . جواهری که با جدیت غول وارش بازی را تعیین کرد . ”

کوریره دلوا اسپورت :” در چنین تجمع بزرگی در فینال ، این حسرت به وجود آمد که چرا گرت بیل در جام جهانی نیست . در حال حاضر یکی از بهترین مهاجمان اروپاست . گلی که به بارسا زد ، در تاریخ ثبت می شود . هفتاد متر بدون آن که نفس کم بیاورد دوید ، در پایان سه ضرب زد و شوت زد . بی نظیر بود . ”

بیلد :” رئال مادرید با استارت بی نظیر گرت بیل ، به قهرمانی رسید . رئال توانست که نوزدهمین قهرمانیش در کوپا دل ری را بدون حضور سوپر استاری مثل کریتسیانو رونالدو جشن بگیرد . گل تاثیر گذار بیل پس از یک استارت ازمیانه زمین به ثمر رسید . یک گل بی نظیر . یک استارت دیوانه وار . ”

دیلی میل :” بیل ، بارسا را زد . ستاره رئال مادرید ، مسی و یارانش را با یک گل تکنفره در اواخر بازی با استارت 65 یاردی ، دیوانه کرد . دیشب ، نشان داد که چرا رئال این قدر برایش در تابستان هزینه کرد . در غیاب کریستیانو رونالدو بهترین عملکردش را داشت . ”

گاردین :” قطار اکسپرس کاردیف ، در ساعت 23:12 راه افتاد و با کوپا دل ری برگشت . بیل ، اولین جامش را با رئال پس از یک استارت بی نظیر از میانه زمین برد .

ابولا :”بیل ، کریستیانو شد . بازیکن ولزی باعث شد که نبود کریستیانو حس نشود و یک استارت بی نظیر را از میانه زمین در نیمه دوم زد . او توانست که اولین جام فصلش را با یک حرکت بی نظیر کسب کند . ”

ای اس پی ان :” بیل ، تفاوت ایجاد کرد . بازیکن ولزی مهمترین گل دوران فوتبالش را زد و در شکست دادن حریف ف نقشی کلیدی داشت . گرانقیمت ترین بازیکن جهان یک گل بی نظیر را با یک استارت 50 متری به ثمر رساند . ”

اسکای اسپورتز :” درخشش تاثیرگذار بیل . در حالی که بازی رو به وقت اضافه بود ، توانست که بارترا را کنار بزند و توپ را وارد دروازه پینتو کند . بدین ترتیب یکی از بدترین هفته های تاریخ بارسا به پایان رسید . ”

اوله :” گرت از میانه زمین راه افتاد ، بارترا را جا گذاشت و توپ را از میان پاهای پینتو رد کرد . همین مدافع بارسا گل تساوی را روی یک کرنر زده بود . ”

ال موندو :” روز بدون کریتسیانو

با خوشی به اتمام رسید . بازیکن ولزی با پای چپش بی نظیر بود و با یک استارت 60 متری کاری کرد کارستان و توپ را از میان پاهای پینتو رد کرد . “