مرجع خبري رئال مادريد : هواداران رئال مادرید دستها را روی سرشان گذاشتند . بارسایی ها همین طور . رئالی ها از فرط خوشحالی و بارسایی ها از فرط غم . این واکنش ها به یک صحنه تاریخی بود . فراتر از گلی که جام را تعیین کرد . گرت بیل یکی از زیباترین حرکات تاریخ را رقم زد . یک استارت به یاد ماندنی که با تمام کنندگی عالی خودش همراه بود . یک گل برای ثبت در تاریخ .

رئال پس از گل تساوی بارسا به شوک رفته بود . به نظر می رسید که کار به وقت اضافه کشیده می شود . کوئنت رائو ، توپ را از عقب فرستاد . بیل از جلو استارت زد و با سرعت راه افتاد . دقیقه 84 بود و به نظر می رسید که او نای دویدن نداشته باشد . اما بیل ، یا بهتر بگوییم اوسین بیل کار خودش را کرد . هیچ کس هم نتوانست مهارش کند . سرعت لحظه ای گرت بیل 34 کیلومتر بر ساعت بود .

بارترا دو متر جلوتر بود اما گرت به سمتش امد . مدافع بارسا او را هل داد و از زمین بیرونش کرد . اما گرت با پاهای آتشین خود راه افتاد و استارت بی نظیری زد . این نمادی از پتانسیل بی نظیرش بود که 60 متر را در پنج ثانیه دوید و این گونه به توپ رسید . او توپ را گرفت ، استپ کرد و از میان پاهای پینتو رد کرد . بیل توانست مهمترین حرکت دوران فوتبالش را رقم بزند .

او پس از آن به سمت هواداران بارسلونا رفت که ساکت بودند و به جشن و خوشحالی پرداخت . دیگر کسی حق نداشت که برای کم شمردن ارزشش او را با نیمار قیاس کند .

لبخند فلورنتینو در جایگاه ویژه هم مشهود بود . او به اطرافیانش گفته بود :” بیل را برای چنین فینال هایی خریدیم . ” حالا به نظر می رسد که این استارت 100 میلیونی ، کاملا ارزشش را داشته باشد .

بیل بیستمین گل فصلش را زد . در این بازی چهار موقعیت داشت . دو تا در اول بازی بود و دو تا در نیمه دوم . هواداران نگران بودند و در خلال بازی به تکروی هایش انتقاد داشتند اما او همه را ساکت کرد . در پایان بازی می شنید که برای اولین بار هواداران صدایش می زنند . راموس را بوسید و ایارا بغلش کرد . په په و بنزما هم به او تبریک گفتند .

گرت بدین ترتیب دوئل 200 میلیونی را از نیمار برد . جدالی میان بازیکن ولزی و نیماری که در نیمه اول محو بودند . بازیکن رئال در نیمه اول دو موقعیت را خراب کرد و زیاده از حد تکروی می کرد . روی اولی اشتباه خودش بود و دومی را هم ماسکرانو عالی دفع کرد .

در نقطه مقابل ، نیمار چیزی برای ارائه نداشت . پس از ناکامی در اولین دوئلش با راموس در دقیقه 11 شیرجه زد و سعی کرد ماتئو را فریب بدهد . پس از آن در مقابل کوئنت رائو خود را قربانی جلوه داد و داور توجهی به او نکرد . پس از آن با په په درگیر شد و هر دویشان کارت گرفتند . نیمار تقریبا هیچ تاثیری در جریان بازی نداشت اما این گرت بیل بود که در پایان بازی نشان داد که چه بازیکن قابل اتکایی است .

گرت بدین ترتیب تبدیل به هفتمین بریتانیایی گلزن تاریخ الکلاسیکو شد . نفرات قبلی بدین ترتیب بودند : جانسون ، کونینگام ، آرچیبالد ، لینه کر ، مک مانامان و اوون .