مرجع خبري رئال مادريد : پاکو خنتو ، اسطوره رئال از گل گرت بیل در فینال کوپا به شدت هیجان زده است . در یک روز 25 تماس با موبایلش گرفته شده است . همه دوست دارند که با او در مورد گل گرت بیل صحبت کنند چرا که خود خنتو در دوران بازیگری ، متخصص چننن استارتهایی بود .

وی در مورد استارت و گل بی نظیر گرت بیل گفت :” راستش من هم زمانی چنین حرکاتی می کردم . برخی اعضای خانواده و دوستان به من زنگ زدند و گفتند :” پاکو ، تو هم از این کارها می کردی . ” راست هم می گفتند . وقتی که می دیدم مدافعی از جلو یا بغل به کنارم می آید این کار را می کردم . یادم است که توپ را جلو می انداختم و دنبالش می دویدم . کسی هم نمی توانست مرا بگیرد . این بهترین راه برای پیشروی بود . یادم است که وقتی مداقع بغلم بود هم استارت های بلند می زدم . بیل این کار را با بارترا کرد . کارش در چنین لحظه ای بی نظیر بود چرا که به گل منجر شد و باعث پیروزی بازی شد . ”

خنتو در ادامه گفت :” مطمئنا چندین استارت شبیه به این داشتم اما در آن زمان این گونه پخش تلویزیونی وجود نداشت .عادت داشتم لب خط بروم و استارت بزنم . پس از آن وارد محوطه می شدم و شوت می زدم . شوتهای قدرتمندی هم می زدم . وقتی بیل به محوطه رفت ، فریاد زدم ” گل . ” باید عالی باشی تا چنین گلی بزنی و از میانه زمین بدوی . چه قدرتی ! باید دید که مقابل بایرن هم این کار را می کند یا خیر . رئال نیاز به قهرمانی ارومپا دارد . نمی شود یک جام دیگر را از دست بدهیم . ”

وی در این باره که در جنگ رو در رو با گرت بیل و جوانی او کدام یک برنده می شد هم گفت :” اگر توپ در پاهایمان باشد ، برابر هستیم ، بدون توپ نمی دانم . من یادم است که از میانه زمین زیاد استرات می زدم . دی استفانو هم همین طور . تنها کسی که کنار می ماند و منتظر فرصت بود ، پوشکاش بود . جدا از سرعت ، کیفیت دیگری هم داشتم که ان تمرمز به موقع بود . می دانستم که چه زمانی باید توقف کنم . ”

خنتو در مورد شباهت های خودش به گرت بیل گفت :” ما شبیه به هم هستعیم . شاید او از نظر بدنی بهتر باشد اما من هم قدرت خوبی داشتم و استارت های خوبی می زنم . او در سمت چپ راحت تر از راست بازی می کند اما کریستیانو در چپ است و کاری نمی شود کرد . مسی راحت از راست حرکت می کند اما این برای گرت کمی مشکل است . “