مرجع خبري رئال مادريد : گل گرت بیل از آن گلهایی بود که تا سالها در خاطر می ماند هیچ کس نمی تواند چنین استارت بی نظیری را از یاد ببرد . یک گل تاریخی که در فرهنگ فوتبال اثرش را خواهد گذاشت . کل دنیا آن را به یاد خواهد سپرد و مثل ترانه های تاریخی ، در ذهن ها ماندگار می شود .

مسلما تا سالها این جمله زبان به زبان خواهد چرخید :” گل گرت بیل به بارسلونا در فینال کوپا دل ری 2014 ” کلمه ای که جای ” گل بیل ” را می گیرد . شاید او هزار گل دیگر در دوران فوتبالش بزند اما هیچ کدام جای این را نمی گیرد . مثلا زمانی که می گوییم ” گل مارادونا ” همه یاد گل معروفش می افتند که همه را دریبل زد .

هیچ کدام از هواداران رئالی که این گل را به صورت مقتقیم تماشا کردند ، آن را فراموش نخواهند کرد . بدین ترتیب گرت توانست که خود را به حافظه 112 ساله تاریخ رئال بسپرد . این گل همه چیز را برای ثبت شدن در تاریخ داشت ، در مقابل بارسلونا ، در یک فینال ، در یک لحظه کلیدی و به زیباترین شکل ممکن .

از نظر زیبایی شناسی ، این گل به اندازه گل رونالدو در مستایا در فینال 2011 مهم بود . بازیکن پرتغالی اخرین کسی است که برای رئال گلهای تاریخی زده است . به جز فینال ، در لالیگای رکوردها هم در نیوکمپ یک گل بی نظیر زد .

در غیاب بازیکن پرتغالی ، گرت بیل توانست که گلی تاریخی را بزند و اثر خود را بگذارد . او بدین ترتیب توانست که در تاریخ ثبت شود .

این گل را می توان همردیف گل پدخا میاتوویچ در آمستردام در فینال چمپیونزلیگ 1998 قرار داد که پس از 32 سال رئال را به قهرمانی اروپا رساند . از میان 323 گل رائول در رئال هم گل بی نظیری که در توکیو در جام بین قاره ای در سال 1998 زد به خاطر ماند . گل زیدان در فینال چمپیونزلیگ 2002 از دیگر گلهای به یاد ماندنی است .

هر وقت نام میاتوویچ می اید ، هوادار رئال یاد گلش به یووه می افتاد . هر وقت نام زیدان می آید ، ضربه والی او به لورکوزن و حالا تا نام بیل بیاید ، همه یاد گلش به بارسا می افتند . البته اگر گل دهمین چمپیونزلیگ را نزند …