مرجع خبری رئال مادرید : 65 درصد از 712 بازی بازی اروپایی که در دور رفت با نتیجه تساوی بدون گل تمام شده با صعود تیمی همراه شده که بازی برگشت را در خانه برگزار کرده است.

شانس ها
از زمانی که قانون گل زده در خانه حریف اعمال می شود 712 بازی رفت با نتیجه 0-0 تمام شده که 462 بار تیمی که بازی برگشت در خانه اش بوده صعود کرده است. این آمار برای تیمهای اسپانیایی 35 از 46 است یعنی 76 درصد.

خط دفاعی
اگر سیتی در برنابئو گل بزند شرایط عوض می شود. تا کنون 372 بار بازی رفت با نتیجه 0-0 تمام شده و تیمی که بازی برگشت را در خارج از خانه برگزار کرده گل زده است. در 237 بار از این دفعات تیمی که در بازی برگشت در خارج از خانه بازی کرده صعود کرده است.

آمار
از زمان حضور زیدان رئال یازده بازی در برنابئو داشته که حاصلش ده برد و یک شکست مقابل اتلتیکو بوده است. در این یازده بازی رئال مادرید 43 گل زده و در هفت بازی کلین شیت کرده است. آخرین باری که رئال در برنابئو گل خورد دو ماه پیش مقابل سلتا بود. پس از آن رئال بیست گل پیاپی زد و گلی نخورد.

مهلک
رئال مادرید 29 بازی پیاپی در اروپا در برنابئو گل زده است. آخرین باری که گل نزد در شکست 2-0 مقابل بارسا بود. فقط دو روند بهتر از این بوده اند : یوونتوس که 43 بازی پیاپی بین 1973 تا 2000 گل زد و آژاکس که 30 بازی پیاپی بین 1966 تا 1982 گل زد.

با 0-0
تا کنون چهار بار تیمهای انگلیسی و اسپانیایی در بازی رفت به تساوی بدون گل رسیدند که دو بار اسپانیایی ها صعود کردند دو بار انگلیسی:  والنسیا در سال 1982 با نتیجه دو بر یک در مستایا برد و صعود کرد ، لیدز در سال 2001 هم با نتیجه سه بر صفر در مستایا شکست خورد و حذف شد. لیورپول در سال 1983 با برد 1-0 در سن مامس صعود کرد و والنسیا در سال 1988 با نتیجه دو بر در مستایا مساوی کرد و حذف شد.

نهمین بار
رئال مادرید هشت بار در بازی رفت به تساوی 0-0 رضایت داده و امشب دفعه نهم است که با چنین نتیجه ای در بازی برگشت قرار می گیرد. رئال هفت بار صعود کرده و یک بار مقابل اسپارتاک با شکست 3-1 در برنابئو اوت شده است.

اولین بار
سیتی هرگز پس از تساوی در بازی رفت در خانه نتوانسته از یک مرحله حذفی اروپایی صعود کند. در سال 1986 پس از تساوی بدون گل مقابل فنرباغچه در انگلیس در ترکیه با نتیجه دو بر یک شکست خوردند. در سال 1972 پس از تساوی دو گله در خانه با نتیجه دو بر یک در بازی برگشت شکست خوردند. در سال 1977 پس از تساوی دو گله مقابل ویژو لوژ در خانه در بازی برگشت به تساوی 0-0 رضایت دادند. در مقابل مونشن گلادباخ در سال 1979 در بازی رفت به تساوی 1-1 رضایت دادند و در بازی برگشت با نتیجه سه بر یک پیروز شدند. در سال 2003 مقابل گروکلین در بازی رفت به تساوی یک گله رضایت دادند و در بازی برگشت با تساوی بدون گل حذف شدند.

با گل
رئال هرگز در بازیهای رفت و برگشت در سطح داخلی و خارجی کارش به ضربات پنالتی نکشیده است. در تاریخ مسابقات اروپایی فقط دو بار در نیمه نهایی در هر دو بازی رفت و برگشت کار به تساوی بدون گل کشید: اینتر – سلتیک در جام باشگاه های اروپا در فصل 72-1971 که اینتر در ضربات پنالتی صعود کرد و رنجرز – فیورنتینا  در نیمه نهایی جام یوفای 08-2007 که رنجرز در ضربات پنالتی صعود کرد. امسال هم اتلتیکو و پی اس وی به تساوی بدون گل در هر دو بازی رضصایت دادند که تیم سیمئونه صعود کرد.

تاریخ
39 بار تیمهای انگلیسی در بازیهای رفت و برگشت اسپانیایی ها را حذف کردند. فقط آلمانی ها با 41 بار بالاتر هستند. اگر فقط به جام باشگاه های اروپا نگاه کنیم ، 35 بار تیمهای اسپانیایی و انگلیسی در بازیهای رفت و برگشت به مصاف هم رفتند که 19 بار اسپانیایی ها صعود کردند. رئال مادرید از 16 تقابل با انگلیسی ها سه بار اوت شده است: مقابل یونایتد در سال 1968 ، مقابل آرسنال در سال 2006 و مقابل لیورپول در 2009.

فینال
اگر رئلا بتواند سیتی را حذف کند به رکورد 18 حضور در فینال ها می رسد و از این حجیث با بارسا برابری می کند. بارسا در هشت فینال جام باشگاه های اروپا ، شش تا در جام در جام ، چهار تا در جام نمایشگاهی حضور یافت و رئلا در 14 فینال جام باشگاه های اروپا ، دو جام در جام و دو جام یوفا.

از نظر کشور
اگر سیتی بتواند به فینال برسد هشتمین تیم انگلیسی خواهد بود که به فینال می رسد. یونایتد ، لیدز ، لیورپول ، ناتینگام فارست ، استون ویلا ، آرسنلا و چلسی تیمهای قبلی بودند. آلمان شش نماینده در فینال شده است. منچستر می تواند پنجمین شهری باشد که دو نماینده در فینال اروپا داشته است. مادرید ، میلان ، لندن و بلگراد شهرهای قبلی بودند.