مرجع خبری رئال مادرید : از 25 می تا 2014 تا 28 می 2016. فاصله 734 روزه میان دو فینال چمپیونزلیگ میان رئال و اتلتیکو. آن بازی در لیسبون برگزار شد این یکی در سن سیرو.
این هفتمین تقابل رئال و اتلتیکو در جام باشگاه های اروپاست. اولین بار در سال 1959 بود. در آن فصل سه بار مقابل هم بازی کردند. در بازی رفت رال با نتیجه دو بر یک برد و در بازی برگشت با نتیجه یک بر صفر باخت. در بازی تکراری در ساراگوسا رئا با نتیجه دو بر یک پیروز شد.
چهارمین تقابل در لیسبون بود که رئال با نتیجه چهار بر یک در فینال پیروز شد. پنجمین و ششمین تقابل هم سال گذشته بود که یک بازی با تساوی بدون گل به اتمام رسید ویک بازی با گل چیچاریتو برای رئال.
از سویی این هفتمین باری خواهد بود که رئال و اتلتیکو مقابل هم در فینال قرار می گیرند. دو بار در چمپیونزلیگ و پنج بار در اسپانیا. در سالهای 1960 و 1961 اتلتیکو در دو فینال جام حذفی توانست رئال را شکست دهد. در سال 1975 رئال در ضربات پنالتی قهرمان شد. در سال 1982 اتلتیکو قهرمان جام حذفی شد. در سال 2013 اتلتیکو در برنابئو در فینال جام حذفی پیروز و قهرمان شد. فینال ششم در فصل دسیما بود و هفتمی امسال.