مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو ، سردبیر آس با هیجان همیشگی در ستونش در مورد بازی رئال و سیتی نوشت.

همه به سمت میلان
خانم ها ، آقایان. رئال مادرید باز هم به فینال جام باشگاه های اروپا رسید. تورنمنتی که متعلق به ما و خانه دوم ماست. نیاز نیست که بحثی داشته باشیم. این اسطوره ایست که به واقعیت پیوسته است. تاریخ همیشه به سود ما بوده است.  همیشه با این وجودی که دارد سر بزنگاه ها رئال خودش را در اروپا نشان می دهد یعنی در سطح اول فوتبال اروپا. شاید رئال در بحران باشد ، مربی اش را در میانه فصل اخراج کند ، از کوپا به خاطر اشتباهات مدیریتی حذف شود و … اما فقط رئال می تواند همه این ها را تحمل کند و به فینال چمپیونزلیگ برسد.با سرود دسیما برنابئو به پا خاست. همه آماده بودند. جوی بی نظیر در میان هواداران و همه منتظر درخشش رئال با بنر ” با اتحاد هیچ چیز غیرممکن نیست” بودند. تاریخ را شما می سازید ، تاریخ را شما می سازید. خود ما بودیم که این اعجاب را در این تورنمنت ایجاد کردیم. مسلما اگر جام قهرمانی اروپا جان داشت به حرف می آمد و با اشاره به لوگوی رئال می گفت :” رئال مادرید، با تو همه چیز آغاز شد…”

لیگ اسپانیا
مسلما این لقببی است که یوفا باید برای چمپیونزلیگ پس از سلطه مادرید بر دو تا از چهار فینال قبلی انتخاب کند. پایتخت اسپانیا تبدیل به معبد فوتبال اسپانیا شده است. حالا نبرد آغاز می شود. زیدان علیه سیمئونه . سیبلس علیه نپتونو. وایکینگ ها مقابل سرخپوست ها. سفیدها مقابل سفید و سرخ ها . برنابئو مقابل کالدرون. دو حس ، دو پرچم ، دو حس و یک عشق بی نظیر. اما احترام جاری است. در لیسبون هواداران هر دو تیم درس اخلاق دادد و این اتفاق در میلان تکرار خواهد شد. سن سیرو منتظر یک جشن خواهد بود و این افتخاری برای اسپانیا و مادرید است که لالیگا دو تیم برتر کره زمین را دارد. دو تیمی که در حال حاضر خدایان فوتبال جهان هستند و با دو سبک مختلف وروش هایی متفاوت به یک فینال رسیده اند. مهم این است که هر دو تیم با عشق ، هویت ، تعصب ، جدیت و روحیه جنگندگی کار می کنند. از جلو نظام…

یازده و اوندسیما
اتفاقی نیست. گلی که ما را به سمت یازدهمی نزدیک کرد مرد شماره یازده رئال به ثمر رساند : گرت بیل. در دو ماه اخیر شایسته جنگیدن برای توپ طلا بوده است (ام اس ان کجایی ؟ دقیقا کجایی؟)  بیل گلی را زد که همه تردیدها را از بین برد : گرت بزرگ.

زیدان خوشحال
او کسی بود که نهمی را در گلاسکو با گل تاریخی اش داد. او دسیما را در کنار آنچلوتی برد و حالا می خواهد امپراطور یازدهمی باشد. از زمانی که ژانویه به رئال آمد حس خوب، صلح ، لبخند ، فراموشی غم و فوتبال زیبا و رنگارنگ را به تیم منتقل کرد. مهمترین دستاوردش هم این بود :  برد!