مرجع خبری رئال مادرید : خورخه والدانو ، مربی و بازیکن اسبق رئال در مورد شرایط این تیم صحبت کرد :” برای اولین بار در تاریخ در دو سال فینال دو تیم همشهری تکرار شد. دومین باری است که دربی مادرید در فینال رخ می دهد و تنها شهری که دو قهرمان در اروپا تا کنون داشته میلان است. این از عجایب تاریخ است.”

والدانو  در ادامه بیان کرد :” فینال لیسبون بحث های زیادی راه انداخت. در این بازی هم آن شب تاثیر دارد چرا که اتلتیکو به دنبال انتقام است. از بایرن انتقام گرفتند و حالا به دنبال انتقام از رئال هستند. اما تاریخ مشخص است . در نیمه نهایی همه نگاه ها روی سیمئونه و گواردیولا بود اما این بار داستان فرق دارد. از نظر فوتبالی اتلتیکو چهار سال است که تفکر ثابتی دارد. رئال تیم شایسته ایست. در میان هفصل مربی و تفکرشان را عوض کردند و بی ثبات بودند اما بازیکنانی که همیشه مورد تردید بودند حالا خوش درخشیدند و از نظر بدنی و روحی اثرگذار بودند.”

وی در مورد بیل گفت :” او ویژگی هایش را گسترش داد. یادم است که فیگوروا که می  گفتند بهترین بازیکن تاریخ شیلی است سرزنی بلد نبود اما او را برای اروگوئه خریدند که فقط سانتر می کرد و به مرور زمان سرزن بهتری شد. یادمان نرفته که بیل در سمت چپ شروع کرد. دیدن این که استارت 30 متری از سمت چپ بزند خیلی آسان تر از سرزنی بود. در رئال سانترهای خوبی می کنند و او به خوبی از فرصت استفاده کرد و سر زد. او در مسیر تبدیل شدن به یکی از بهترین سرزن های دنیاست. زمان باعث شد که تلاشش نتیجه بدهد. او بازیکن مهمی است و می تواند اثر خود را بگذارد. این که می تواند اسپانیایی را بفهمد به سود اوست . چرا که می تواند نقش مهمی پیدا کند. هرگز به اندازه رونالدو مهم نمی شود و قیمت صد میلیونی هم فشاری روی دوشش بود اما حالا توقعات را درک کرده که این مسئله برای یک ستاره کلیدی است.”