مرجع خبری رئال مادرید : رئال در فینال جام جهانی باشگاه ها گرمیو را شکست داد تا زیزو هشتمین جامش را برای رئال به ارمغان بیاورد که این جام ها عبارتند از : چمپیونزلیگ 2016 ، سوپرکاپ اروپا 2016 ، جام باشگاه های جهان 2016 ، لالیگا 2017 ، چمپیونزلیگ 2017 ، سوپرکاپ اروپا 2017 ، سوپرجام اسپانیا 2017 و جام جهانی باشگاه ها 2017 که او در مصاحبه ای فتح لالیگا را بهترین افتخارش قلمداد کرده بود.

مرد فرانسوی در 115 بازی اول خود آمار 85 برد ، 20 مساوی و 10 باخت را ثبت کرد. رکورد 40 بازی نباختن را از آوریل 2016 تا ژانویه 2017 ثبت کرد ، رکورد 13 برد پیاپی خارج از خانه توسط زیدان و مردانش ثبت شد و رکورد 73 بازی گلزنی پیاپی نیز از جمله رکورد هایی بود که رئال زیدان موفق به ثبت آن شد.

دستاورد زیدان در رئال بسیار چشمگیر است.  او از 11 جام ممکن 8 تا را برده است و فقط 2 تا را از دست داده که یکی از آنها لالیگا 2015/16 بود که او در اواسط فصل و در وضعی بحرانی سکان تیم را در دست گرفته بود.

او رکورد های ویژه‌ای در فتح جام دارد. رکورد های او عبارتند از : اولین تیمی که موفق شد دو سال پیاپی فاتح فرمت جدید چمپیونزلیگ شود، اولین تیمی که موفق شد دوسال پیاپی فاتح جام جهانی باشگاه ها شود، اولین تیمی که موفق شد دو سال پیاپی سوپر کاپ اروپا را به چنگ آورد. او پس از 60 سال رئال را به دوگانه لالیگا – چمپیونزلیگ رساند. او دوگانه‌ی سوپر کاپ ها را که آنچلوتی از کسب آن عاجز مانده بود نیز بدست آورد.

زیدان با فتح جام جهانی باشگاه ها هشت جامه شد و دل بوسکه را پشت سر گذاشت . اکنون فقط میگل مونیوز اسطوره ای با 14 جام بالاتر از او قرار دارد. او بسرعت در حال پیمودن مسیر ایستادن بر قله‌ی مربیگری تاریخ رئال است.

آمار او از نظر فتح جام عالی است، او 8 جامش را در 712 روز برده یعنی به طور میانگین هر 89 روز یک جام که این بهترین میانگین در تاریخ رئال به شمار می‌رود!

زیزو در 115 بازی به رکورد 8 جام رسید در حالی که گواردیولا که بارسایی ها او را بهترین مربی تاریخشان می دانند پس از 121 بازی تازه به رکورد 7 جام رسیده بود.

او در باشگاه رئال تاریخ سازی کرد. سال 2017 با 5 جام پر افتخار ترین سال تاریخ رئال شد. او فقط از فتح کوپا دل ری در این سال عاجز ماند که در این صورت رکورد سه گانه و شش گانه که در تاریخ رئال سابقه ندارند نیز بدست می آمد. هر چند زیدان در ادامه راه خود فرصت ثبت این رکورد های افسانه ای را هم دارد.

آمار او در بازی های خاص نیز فوق العاده است. او در فینال ها شکست ناپذیر بوده و در ال کلاسیکو آمار خوب 3 برد ، 1 مساوی و 1 شکست را دارد. در دربی مادرید نیز آمار 3 برد ، 2 مساوی و 2 شکست را دارد که یکی از شکست ها در دور برگشت نیمه نهایی چمپیونزلیگ فصل قبل بود که صعود رئال به فینال عملا قطعی شده بود. برد چهار بر یک تیم او مقابل یوونتوس مقتدرانه ترین پیروزی فینال لیگ قهرمانان اروپا در فرمت جدید بود.

زیدان رابطه ای عالی با بازیکنان و سران باشگاه دارد و با تمام توان به سوی موفقیت حرکت می کند. باید دید که سرمربی فرانسوی تا کی به این روند ادامه خواهد داد.

سروش جهان راد