مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید سه شنبه گذشته بازسازی برنابئو را کلید زد که برای تامین اعتبار از دو بانک آمریکایی مریل لینچ و جی پی موگران کمک گرفت.

رئال مادرید قرار است که از این دو بانک 575 میلیون یورو وام بگیرد. رئال امیدوار است که ساخت و ساز با 525 میلیون یورو به نتیجه برسد در حالی که احتمال دارد با گذر زمان این مبلغ بیشتر شود. از این هزینه 300 میلیون یورو هزینه ساخت و ساز می شود، 100 میلیون یورو خرج تکنولوژی و 125 میلیون یورو خرج آماده سازی درون و بیرون استادیوم.

نشریه مادریدی ” ال موندو” امروز گزارش داده است که با احتساب بازپرداخت وام، ساخت و ساز برای رئال 812 میلیون یورو هزینه دارد. 

رئال بازپرداخت وام را از سال 2023 اغاز می کند که تا سال 2050 یعنی به مدت 28 سال ادامه خواهد داشت. رئال در این مدت سالی 29 میلوین یورو به بانک های امریکایی می پردازد که بدین ترتیب رئال باید 812 میلیون یورو هزینه کند: 575 میلیون یورو بازپرداخت اصل وام و 237 میلیون یورو سود

پرز ادعا کرده است که سالی 150 میلیون یورو با استادیوم جدید درآمدزایی خواهد کرد هر چند که مشخص نیست که منشا درآمد از کجا خواهد بود و آیا می توان روی این حرف حساب خواهد کرد یا نه.