مرجع خبری رئال مادرید : قرار نگرفتن در لیست 11 نفره ی بازی با سویا در کاردیف اذهان را بر آن داشت تا به انتقال سامی خدیرا از رئال مادرید بیندیشند.

بعد از اتمام بازی و گرفتن تصویر بسته از چهره ی در هم و نچندان ذوق زده ی خدیرا و آنخل دیماریا (دیگر بازیکن تیم که آینده نامطمئنی دارد) تقریبا روابط بین این دو بازیکن با دیگر اعضای تیم و کادر فنی را مشخص کرد.

عدم حضور این بازیکن 27 ساله در تیم آنجلوتی گمانه زنی های نویسندکان مختلف حتی نویسندگان روزنامه مارکا را به سوی قرار نداشتن خدیرا در برنامه های آتی تیم کارلتو برگرداند و میتوان حدس زد که انتقال این بازیکن به یکی از دو تیم چلسی یا آرسنال (از مشتریان پر و پا قرص این بازیکن)  قریب الوقوع باشد.

جالب اینجاست که این گمانه زنی ها در ESPN درست چند ساعت بعد از مصاحبه ی کارلتو و اعلام عدم تمایل به فروش خدیرا بوده است.

این تناقض ها در مصاحبه و در عمل آنجلوتی احتمال خروج خدیرا از برنابئو را بیشتر میکند.

Satellite

دور شدن از ترکیب اصلی و فرم بدنی ایده آل این بازیکن به دلیل مصدومیت و شرکت نکردن در تمرینات تیمی و بازی های رسمی با بقیه ی هم تیمی ها تبدیل به نداشتن هماهنگی با بقیه ی بازیکنان رئال شده است به طوری که این بازیکن را کاملا از چشم آنجلوتی انداخته است.(برعکس ژابی آلونسو با وضعیت مشابه)

در واقع دلیل این که ژابی در حال حاضر با بقیه هم تیمی ها هماهنگ است و خدیرا نیست به بازگشت ژابی از مصدومیت برمیگردد.طوری که آغاز مصدومیت 5 ماهه بازیکن آلمانی مطابق شد با بازگشت ژابی از مصدومیت قبلی و آغاز هماهنگی او با هم تیمی ها.به این ترتیب بود که یکی از مخرب ترین هافبک تخریبی های دنیا آنچنان که در تیم ملی با هم تیمی ها هماهنگ است در رئال مادرید نیست.

اما با این که شانسی برای خدیرا برای بازگرداندن هماهنگی با هم تیمی ها وجود داشت خرید تونی کروس و جیمز رودریگز باعث شد عرصه به شدت برای بازیکن آلمانی تنگ شده و عملا هماهنگ شدن با هم تیمی ها را غیر ممکن سازد (همانطور که میدانید برای هماهنگ شدن نیاز به بازی کردن در چند بازی پیاپی وجود دارد و با داشتن این همه بازیکن در خط هافبک عملا این نحوه بازی دادن به بازیکن آلمانی غیر ممکن خواهد بود)

این باور قابل درک است که آنجلوتی با داشتن این حجم از بازیکن با کیفیت و انواع و اقسام امکانات گرچه خدیرا یکی از بهترین هافبک های تخریبی دنیاست با این حال این رئال مادرید نیست که متضرر میشود و رئال چه با سامی و چه بدون او رو به جلو حرکت خواهد کرد.

khedira

با داشتن کروس ؛ رودریگز ؛ مودریچ و ایسکو یک مربع از هافبک های خوش تکنیک و بعضا با فیزیک مناسب و قدرت تخریب خوب آنجلوتی سیستم پایه تیمش را 4-3-3  قرار خواهد داد که با داشتن ژابی آلونسو و ایارا در نقش هافبک انتهایی میتواند کامل شود (گرچه کروس هم میتواند این نقش را بازی کند)

البته بخاطر داشتن یک ماراتن بزرگ و سنگین در لالیگا با حریف هایی مثل اتلتیکو و بارسا و یا حتی تیم های بزرگ حاضر در چمپیونز در طول دراز مدت میتواند غیاب خدیرا به رئال از لحاظ فیزیکی ضربه بزند. به خصوص در جایی از فصل که قرار است با تیم های به شدت فیزیکی بازی کرد.

گرچه برای پست شماره 6 آنجلوتی کمی به مشکل بر خواهد خورد اما میتواند تعادل مورد نیاز خود را با داشتن آلونسو و با کمی تغییر نقش لوکا مودریچ (عمقی کردن نقشش در زمان دفاعی) ایجاد کند و در مقابل تیم های فیزیکی نیز بدون خدیرا هم مقابله کند.

hi-res-807689b0953a042c739cbfab065b4be9_crop_exact

داشتن هافبک با ویژگی خدیرا (هافبک Box to Box) برای هر تیمی حتی رئال مادرید میتواند یک دارایی باشد.

در حالی که آنجلوتی تلاش میکند تا بتواند نقشی را برای خامس و کروس در کنار مودریچ ایجاد کند اما همانقدر که استفاده از خامس در پست 6 در برابر تیم های فیزیکی خطرناک باشد که استفاده از ایسکو در همین پست و همین گونه تیم ها.

البته میتوان برای مقابله با این گونه تیم ها از ایارا استفاده کرد.به طوری که تعداد هافبک ها به 4 افزایش یافته و ایسکو یا خامس هم در خط هافبک بمانند تا با کمک ایارا نقش تخریبی و فیزیکی و تکنیکی را ایجاد کنند.همان نقشی که خدیرا به تنهایی میتواند انجام دهد (منهای مقداری از تکنیک!) .مین ویژگیست که این بازیکن را از ایسکو و خامس و کروس متمایز میکند.

در بازی تار و مار شدن برزیل توسط آلمان در جام جهانی که گذشت در حالی که شواینی و کروس نقش های هافبک های هجومی و دفاعی را ایفا میکردند خدیرا نشان داد که میتواند در پست هافبک رساننده توپ از هافبک دفاعی به هافبک هجومی بازی کند و به خوبی از عهده ی این کار بر آمد.

مربی ایتالیایی مجبور است که میان ستاره ها و استعداد ها در بازی های مختلف یکی را برگزیند و با خرید های جدیدش و ساخت یک هماهنگی بی نظیر بین خامس و تونی کروس برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در چمپیونزلیگ حتی بدون خدیرا اقدام کند.

پس مهم است که آنجلوتی بتواند هماهنگی ذهنی بین کروس و خامس در صورت نبود احتمالی خدیرا ایجاد کند.باید منتظر ماند و دید واکنش رئال و آنجلوتی در صورت خروج احتمالی خدیرا چه خواهد بود.

تیم کالینز