مرجع خبری رئال مادرید : برای اولین بار ، رئال مادرید یک اسپانسر مخصوص را برای پیراهن تمرینی خود خواهد داشت. رئال مادرید با سازمان گردشگری ترکیه به توافق رسیده تا با دریافت 12 میلیون یورو برای یک فصل از آرن این شرکت برای پیراهن تمرینی خود استفاده کند. تا کنون رئال مادرید از هواپیمایی امارات برای پیراهن تمرینی خود استفاده می کرد.

هواپیمایی امارات تا ژوئن 2022 برای مبلغ سالی 70 میلیون یورو با رئال به توافق رسیده است. رئال قرارداد را با این شرکت در سپتامبر 2017 تمدید کرد که بالاتر از منچستریونایتو د شوربت با 62 و راکوتن و بارسلونا با 55 میلیون یورو قرارداد داشتند. بارسلونا نیز پیش از این از شرکت بکو به عنوان اسپانسر پیراهن تمرینی خود استفاده می کرد. شرکت ترکیه ای بکو تبلیغش را روی آستین پیراهن تیم اصلی بارسا هم قرار داده است و سالی 19 میلیون یورو به کاتالان ها می پردازند.

اولین باشگاه بزرگی که از اسپانسری متفاوت برای پیراهن تمرینی خود استفاده کرد، منچستریونایتد بود که از پست DHL در سال 2011 استفاده کرد و سالی 11.5 میلیون یورو دریافت کرد. آنها از شرکت AON در حال حاضر استفاده می کنند. لیورپول هم برای تمریناتش از سال 2016 از سایت شرط بندی “بت ویکتور” استفاده می کند و چلسی نیز از سال 2015 با شرکت نوشیدنی انرژی زا “کارابائو” قرارداد دارد.

از سال 2018 رئال مادرید با شرکت سرمایه گذاری” پروویدنس” قرارداد دارد. این شرکت به صورت درصدی برای رئال مادرید اسپانسر پیدا می کند و درصدی از قرارداد را تصاحب می کند. رئال مادرید از ژولای 2018 همچنین با دیو هاپکینسون کانادایی به عنوان مدیر امور اسپانسرها همکاری می کند.

رئال مادرید البته به منابع درآمدزایی دیگری هم امیدوار است. به طور مثال پیدا کردن اسپانسر برای نام برنابئو برای جبران هزینه 575 میلیونی بازسازی استادیوم هم یکی از این موارد است. رئال امیدوار است که پس از بازسازی ورزشگاه سالی 150 میلیون یورو به درآمدش افزوده شود چرا که می تواند از بلیت فروشی و امکانات جدید ورزشگاه برای درآمدزایی استفاده کند.

رئال مادرید در قرارداد جدیدی که با آدیداس تا سال 2028 امضا کرد از این شرکت سالی 110 تا 120 میلیون یورو دریافت می کند. رئال از سویی در نظر دارد که نام شهرک ورزشی خود یعنی “والدبباس” را هم اجاره بدهد.