قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد. شاهد بازیهایی مهیج خواهیم بود که زمستان سرد ما را داغ خواهند کرد. قطعا الان که بیش از دو ماه به شروع مرحله یک هشتم نهایی مانده، تحلیل و پیش بینی بازیها غیر ممکن است. نگاهی اجمالی به قرعه این مرحله خواهیم انداخت.

بارسلونا – ناپولی
درباره ناپولی میگفتند که با آنچلوتی میتوانند سورپرایز این فصل لیگ‌ قهرمانان باشند. اما آنچلوتی رفت و گتوزو، شاگرد سابقش، آمده و حالا شانش انها را ناچیز میدانند. اما نباید از جو مهیب سن پائولو و البته ستارگان پارتنوپی گذشت.
بارسا تشنه تر از همیشه است و میخواهد کابوس دو فصل اخیر را به دست فراموشی بسپارد. هر نتیجه ای جز قهرمانی، به معنای ناکامی والورده است!

آتالانتا – والنسیا
صعود آتالانتا به مانند یه معجزه بود و قرعه انها هدیه کریسمس! یک امتیاز از چهار بازی اول گروهی نشان از پایان زودهنگام ماجراجویی اروپایی انها بود؛ اما دو برد صعود باورنکردنی الهه ها را رقم زد. حالا که پسران گاسپرینی ذهنیت اروپایی را پیدا کرده اند، والنسیا قرعه ای مناسب برای ادامه داستان انهاست.
والنسیایی که با حذف آژاکس مدعی، میخواهد شگفتی این فصل اروپا باشد.

تاتنهام – لایپزیش
تاتنهام با مورینیو از ویرانه به قلعه ای استوار تبدیل شده و حالا هیج بعید نیست آقای خاص کار ناتمام فصل قبل را به اتمام برساند.
ناگلزمن با ۳۲سال سن به جوانترین مربی بدل شد که موفق به صعود از مرحله گروهی این رقابتها میشود. او جوان است و رویا پرداز و حالا با تیمی که در بوندسلیگا پیش میتازد و مدعی اصلی قهرمانی است؛ میخواهد به تاریخسازی در اروپا ادامه دهد.

یووه – لیون
یووه،تیمی تشنه قهرمانی پس از ۲۲سال با پرانگیزه ترین رونالدو ممکن! رونالدویی که میخواهد ثابت کند هنوز تمام نشده، هنوز در رقابت با مسی بازنده لقب نگرفته و همچنان مدعی کسب توپ طلاست. او خوب میداند تنها شانسش برای لمس دوباره توپ طلا، قهرمانی در اروپاست.
در ان سو نیز لیون ستاره اصلی اش، ممفیس دمپای را به دلیل مصدومیت تا اخر فصل از دست داده است.

پاریسن ژرمن – دورتموند
حذف دوباره در مرحله یک هشتم برای توخل احتمالا به معنای اخراج خواهد بود. ناصر الخلیفی دیگر ناکامی تیمش را تاب نخواهد اورد. نیمار و امباپه با هدیه دادن جام نقره ای به هواداران، میتوانند با خاطره ای خوب پاریس را ترک‌ کنند.
همچنین این بازی فرصتی است برای فاوره تا خود را اثبات کند. البته اگر تا ان‌ موقع سکاندار زنبورها باشد!

چلسی – بایرن
تکرار فینال ۲۰۱۲. با این تفاوت که حالا سرمربیانی جوان و بی تجربه رو نیمکت ۲تیم هستند؛ قدرت سابق را ندارند و دوران گذار را طی میکنند. البته دو تیم در انتظار تغییرات هستند. با بخشش محرومیت نقل و انتقالاتی چلسی، حالا شیرهای لندن میتوانند به ترکیب جوانشان قدرت و ثبات را اضافه کنند. در سوی دیگر کماکان سرنوشت نیمکت بایرن نامعلوم است. این بازی میتواند غیرقابل پیش بینی ترین دیدار این مرحله باشد.

لیورپول – اتلتیکو
ممکن است هدف اصلی لیورپول لیگ برتر باشد، انا با اخلاف امتیازی ایجاد شده با خیال راحت تری به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی خواهند بود.
اتلتیکو که شاهد تغییرات زیادی در ترکیب خود بوده، هنوز ثبات را پیدا نکرده و تیم زهردار همیشگی نیست. اما شاید فقط سیموئنه توانایی متوقف کردن خط اتش لیورپول را داشته باشد!

رئال مادرید – منچسترسیتی
گل سرسبد بازیها! گواردیولا در سه بازی اخرش مقابل رئال بازنده بوده. اخرین تقابل با کهکشانیها به باخت ۴-۰ و حذف بایرن ختم شده. اما سیتی و پپ هیچ‌ چیز جز قهرمانی اروپا نمیخواهند به خصوص حالا که میدانند لیگ‌ را از دست داده اند.
رئال نیز میداند فکر کردن به قهرمانی در لالیگا منطقی تر از اروپاست. اما در اخر رئال متخصص لیگ قهرمانان است و پپ ناکام بزرگ‌ این‌ چند سال! رقابتی تمام عیار.

حال بی صبرانه منتظر فرا رسیدن ۲۹ بهمن و آغاز راه سخت استانبول هستیم.

بابک سالاربهزادی