مرجع خبری رئال مادرید : ایکر کاسیاس کاپیتان اسبق رئال مادرید شانس زیادی برای حضور در تیم برتر تاریخ فوتبال دارد. امسال فرانس فوتبال به جای توپ طلا، تیم برتر تاریخ فوتبال را انتخاب می کند. کاسیاس برای عنوان بهترنی دروازه بان تاریخ 9 رقیب دارد: گوردون بنکس، توماس انکونو، جیانلوئیجی بوفون، پیتر اشمایکل، ادوین در سار، سپ مایر، لئو باشین، مانوئل نویر و دینو زوف. اما دستاوردهای فردی و تیمی کاسیاس از آنها بیشتر است.

کاسیاس یک جام جهانی ، دو یورو و سه جام باشگاه های اروپا را در کارنامه اش دارد. بنکس، بوفون، مایر، نویر و زوف قهرمان جام جهانی شدند اما ایکر در چمپیونزلیگ ها و یوروها از آنها سبقت می گیرد. کاسیاس سه قهرمانی باشگاهی اروپا همچون مایر دارد. از سویی هیچ کدام از دو رقبایش دو یورو ندارند. ایکر رکورد دار قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها و سوپرجام اروپا هم هست. از این لیست تنها کسی است که جام جهانی زیر 20 سال را برده و چهارده جام داخلی یعنی لیگ و جام حذفی هم برده است.

کاسیاس در سال 2000 جایزه براوو را برد، پنج بار از نگاه کمیته آمار و تاریخ فوتبال بهترین دروازه بان جهان شد، شش بار در تیم سال یوفا قرار گرفت، پنج سال در تیم برتر فیفا قرار گرفت، یک جایزه زامورا برد، دو بار بهترین دروازه بان یورو شد، دو بار در تیم ایده آل یورو قرار گرفت، یک بار در تیم ایده آل جام جهانی حضور پیدا کرد و دستکش طلای جام جهانی 2010 را برد. او با 177 بازی رکورد دار بازی در میان دروازه بان ها در طول تاریخ است و با 19 سال و 4 روز جوان ترین دروازه بانی است که قهرمان اروپا شده است.

ایکر همچنین توپگیری های بی نظیری هم داشته است. او در فینال چمپیونزلیگ 2002 در قهرمانی رئال نقش مهمی داشت و به خصوص در فینال جام جهانی 2010 مقابل روبن درخشید هر چند که نباید توپگیری هایش در ضربات پنالتی در یورو 2008 مقابل ایتالیا و یورو 2012 مقابل پرتغال را از یاد برد.

بنکس بهترین توپگیری تاریخ را در جام جهانی 66 مقابل برزیل و پله داشت اما ثبات ایکر با هیچ کسی قابل مقایسه نیست.