مرجع خبری رئال مادرید : یوییس باسات نامزد سابق ریاست بارسلونا در گزارشی عنوان کرد که چگونه خوان لاپورتا یکی از نامزدهای ریاست بارسلونا در تابستان 2003 ، هواداران این تیم را گول زد تا به او رای بدهند. در حقیقت او وعده خرید بکام را داد، وعده ای که هرگز عملی نشد چرا که بکام راهی رئال مادرید شد.

وی در این باره توضیح داد:” در فاصله چند روز تا انتخابات ریاست بارسلونا، من 42 درصد رای احتمالی را داشتم و لاپورتا فقط 9 درصد. مسئول یک آژانس تبلیغاتی به نام اوگیلوی که با منچستریونایتد کار می کرد با من تماس گرفت و گفت که مثل یونایتد می تواند برای بارسا اسپانسر پیدا کند.  با آن فرد خیلی دوست شده بودم. چند روز بعد به او زنگ زدم و گفتم :” لاپورتا می گوید که بکام را خریده.” و به من گفت:” نه کاملا برعکس، انتقال بکام به رئال مادرید نهایی شده.” بعد از آن به من گفت که لاپورتا قرار نیست بکام را بخرد و صرفا بازیکنی را از میان بازیکنانی که تحت وکالت پسر فرگوسن است، به خدمت می گیرد و دیدید که روشتو رچبر را خریدند.”

بکام در نهایت به رئال مادرید ملحق شد و حالا در روزهایی که لاپورتا به هواداران بارسا وعده خرید هالند دیگر بازیکن مورد نظر رئال مادرید را داده بازخوانی این خبر در نوع خود جالب به نظر می رسد.