مرجع خبری رئال مادرید : سانتیاگو برنابئوی جدید پس از افتتاح به یکی از نمادهای معماری تبدیل خواهد شد. در حقیقت در یک سال اخیر پروژه ساخت و ساز با سرعت پی شرفته است و انتظار می رود که در تابستان 1401 از این ورزشگاه جدید رونمایی شود. فلورنتینو پرز برای این پروژه شرکت عمرانی FCC را انتخاب کرده است. رئال مادرید تا کنون 100 میلیون یورو از وام 570 میلیونی خود را برای بازسازی هزینه کرده است. در تابستان سال آینده 250 میلیون یوروی دیگر هزینه می شود و بقیه هزینه هم در تابستان 2021 انجام خواهد شد.  تغییرات ورزشگاه را مرور می کنیم:

یک تغییر بزرگ: زمانی که پرز مزایده را برای بازسازی آغاز کرد، برایش خیلی مهم بود که  یک تغییر بزرگ انجام شود. مهم است که استادیوم به یک نماد معماری تبدیل شود و همچون بیگ بن یا اپرای سیدنی در دنیا شناخته شود.

نقش کلیدی پایه ها : پایه های فوقانی نقشی کلیدی در این بازسازی ها دارد. قرار بود که پروژه آهسته و پیوسته پیش برود اما تعطیلی مسابقات و بدون تماشاگر شدن بازیها و منتقل شدن بازیهای رئال به ورزشگاه دی استفانو شرایط را تغییر داد. به هر صورت یکی از تغییرات مهم ورزشگاه مربوط به مسقف شدنش است که پایه ها در این زمینه نقش کلیدی دارند.

سقفی که در پانزده دقیقه بسته می شود: به گفته طراحان استادیوم، سقف در عرض 15 دقیقه باز یا بسته می شود. سقف از جنس پلاستیک بسیار سخت ساخته خواهد شد و در زمان بارش بسته خواهد شد تا از چمن محافظت کند. از طرفی یک اسکوربورد 360 درجه نیز در بالای ورزشگاه نصب خواهد شد. سقف متحرک 76 متر نور را ایجاد خواهد کرد که یک رکورد جهانی است.

تغییر اندک در سکوها: شکل سکوها نسبت به شرایط قبلی تغییر چندانی نخواهد داشت. در حقیقت هر چند که بیرون برنابئو خیلی تغییر می کند اما درون آن تغییرات بسیار جزئی و ناچیز خواهد بود.

یک چمن متحرک: این طرح در پروژه اولیه قرار نداشت اما پرز تصمیم گرفت که این کار را انجام بدهد تا بتواند استادیوم را برای رویدادهای دیگر اجاره بدهد و درآمدزایی کند. چمن متحرک به رئال اجازه می دهد تا برنابئو را به محلی برای میزبانی کنسرت ها یا رویدادهای دیگر تبدیل کند و آسیبی هم به چمن وارد نشود.

پوسته کهکشانی: بدنه ورزشگاه از فولاد ضدزنگ تشکیل خواهد شد، یک پوسته متفاوت که به معنی ایجاد استادیومی جدید خواهد بود. فولاد ضدزنگ باعث خواهد شد تا بتوان تصاویر مختلفی را روی نمادهای مختلف ورزشگاه قرار داد. فولاد ضدزنگ به رئال اجازه خواهد داد تا نمای ورزشگاه به واکی تاکی لندن تبدیل شود.

برج های جدید: رئال مادرید چهار برج مدور اطراف استادیوم را خراب کرده است و بدین ترتیب از نمادهای جدیدی در اطراف ورزشگاه استفاده خواهد شد.

گذرگاه با چشم انداز به استادیوم : در طبقه بالای ورزشگاه یک گذرگاه ایجاد خواهد شد که هواداران از بیرون ورزشگاه می توانند کل نمای استادیوم را از بالاترین بخش تماشا کنند. البته این گذرگاه به شهر مادرید هم چشم انداز خواهد شد. در طرح اولیه که به شهرداری رسید و با پاسخ منفی مواجه شد، این گذرگاه وجود نداشت.

ورودی خاص:برنابئوی کنونی 57 ورودی دارد اما هیچ کدام ورودی خاصی ندارد. یکی از تعویض های اساسی در برنابئوی جدید مربوط به ورودی خاصی است که نسبت به ورودی های دیگر متمایز خواهد بود. بدین ترتیب یک لابی بزرگ در ورزشگاه لاکاستیانا تشکیل خواهد شد

یک هتل لوکس: در پروژه اولیه که با مخالفت شهرداری مادرید مواجه شد، علاوه بر ورزشگاه طرح های دیگری هم وجود داشت. در حقیقت یک هتل شیک و یک مرکز خرید در این طرح وجود داشت که شهرداری با احداث آن در بیرون ورزشگاه مخالفت کرد اما احتمالش هست که باشگاه در درون استادیوم یک هتل کوچک و لوکس تشکیل بدهد که چشم اندازی به استادیوم داشته باشد. قطعا مشکل است اما غیرممکن نیست. البته فروشگاه ها و مراکز تجاری در مکان های خالی ورزشگاه وجود خواهند داشت. موزه یکی از منابع درآمدزایی رئال مادرید است که مدرن تر و بزرگ تر خواهد شد. موزه و تور برنابئو هر سال با بیش از چهار میلیون بازدیدکننده مواجه خواهد شد. در حال حاضر قیمت بلیت موزه 20 یورو است.